Stoppen met roken

Started by gewoon, May 23, 2012, 09:44 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi

Ben vandaag echt begonnen met stoppen, niet zomaar van het ene moment op het andere, maar met liefde voor mijn eigen lichaam, mij lichaam is heel erg trouw aan mij bijna zoals een hond die geleerd heeft een stok terug te brengen, zal als je tien jaar geen stok gegooid heb deze direct terug brengen als je deze na 10 jaar nog eens gooid, kan dan moeilijk boos zijn op de hond en word dat ook niet op mijn lichaam zelf aangeleerd deze verslaving.

Ben dan ook  al maanden bezig eerst met de kosten kant en geprobeerd shag te roken, kan ik niet meer tegen zit 12 mg teer in een shagie en ik heb het afgebouwd met 1 mg teer en 0,1 mg nicotine heb mij dan ook blau betaalt aan deze sigaretten 60 stuks per dag maal 0,28 euro is daarmee mijn duurste uitgaven meer dan mijn vaste lasten, schaam mij dood hier over.

Maar ben vandaag pleisters gaan plakken dure dingen had ik nog van eerdere pogingen, 21 mg nicotine per pleister dus zal ik daar geen te kort mee voelen, had wel zo geweest als ik nog steeds shag zou roken.

Post zo nog eens

gewoon

Heb ook met mijn boodschappen gezorgd dat ik genoeg alternatieven in huis heb bovendien de voedings supplementen er bij gepakt zoals ginseng voor concentratie & energie en Sint Janskruid enz, had ik ook nog ergens staan.
En ook een elektra sigaret, zeer geloofwaardig hulp middel ben zonder dat ik ergens problemen mee heb of voel terug naar 5 cigareten reden ( lege akku  ??? zware roker he ) verder ging alles goed in de gebruiks aan wijzig de tip de elektra sigaret niet in het water te leggen, als of een roker zijn sigaret even in een plasje water houd ? hadden beter de tip kunnen geven haal de aanstekers weg, verschrikkelijk die lucht als je de elekra sigaret in de fik zet, maar goed.

Maar goed gaat mij bijzonder makkelijk af tot nu, merk niks en probeer te zingen als tijd verdrijf, en hoop op grotere zuiverheid van mijn stem.

Wel dat was het dan

Gewoon

Chrissie

Ik weet niet hoeveel pakjes je in de week rookt en hoe duur een pakje is, heb namelijk nog nooit gerookt. Hoop wel dat deze poging voor je slaagt als jij ervoor 100% achter staat dan gaat het je lukken!!!

Heel veel succes met het stoppen met roken!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Hoi of ik er voor 100% achter sta bedenk ik mij, dat dit juist niet zo is, mijn lichaam is verslaafd aan nicotine en de gewoonte.
Dus sta ik er maar voor 10% in het gevecht, deze 10% zijn klachten van conditie en hoesten de rest van mijn lijfje zecht neem toch een sigaretje, als ik op een gezelige verjaardag ben dan moet ik daar naar een uurtje of twee beslist weg, sterker word aan de oren naar buiten getrokken door tweetal  trollen ( Nico en Tine ).

Dus moet ik het hebben van de wijsheden dat het erg ongezond is en ik het dom weg niet kan betalen, wil dus niet maar moet wel.
Dat is mijn insteek ga geen ruzie maken met wat mijn lichaam aangeeft en gebruik iedere truc die er is, vandaag Nicotine tabletjes geproef is vies geef mij maar een radijsje.
Drink meer water IPV koffie en heb ook algenconcentraat gehaald.

Bekijk het per dag en uur, de hele dag geen trek gehad naar een sigaret en het is nu 6 uur geweest, en oeps is echt meer dan 25 jaar geleden dat ik om zes uur nul sigareten gerookt heb.
Dit zonder moeite, lekker opgeruimt en schoon gemaakt.
uur geleden asbakken weggegooid.
Voel geen stres maar juist blijheid
Gewoon

Chrissie

QuoteBekijk het per dag en uur, de hele dag geen trek gehad naar een sigaret en het is nu 6 uur geweest, en oeps is echt meer dan 25 jaar geleden dat ik om zes uur nul sigareten gerookt heb.
Dit zonder moeite, lekker opgeruimt en schoon gemaakt.
uur geleden asbakken weggegooid.
Voel geen stres maar juist blijheid
Gewoon

Heel knap van je Gewoon, hoop voor je dat het zo blijft.
Mocht het na een poosje misgaan hoop natuurlijk dat dat niet gebeurd want het zou jammer zijn. Maar mocht het misgaan waarom probeer je dan niet de helft van wat je normaal rookt te gaan roken ,je hebt dan 2 vliegen in

gewoon

Hoi
had het gisteren inderdaad zwaar  na het eten, even als smorgens vroeg bij het opstaan.

Enne heb om wat om handen te hebben op het balkon aarde gestort en stenen er boven en maar eens een BBQ in elkaar gedraaid, hele huis staat blauw van de rook.

Denk dat nu de hele straat weet dat ik gestopt ben met roken.

Mooi geen trek gehad in een peuk na het eten.

Is nu bijna 10 uur en ga vroeg pitten is weer een dag.

Gewoon

klaasvaak

Ik rook ook ( ongeveer 45 jaar) en heb vele keren een poging gedaan om te stoppen. Mij is het tot nu toe niet gelukt en daarom heb ik veel respect voor degene die het wel lukt. Wel heb ik mezelf ook matigen opgelegd. Smorgens bij de koffie en savonds na het eten en daartussen geeft de klok geeft aan wanneer ik mag roken. Ongeweer 4 weken terug begonnen met op ieder halfuur mezelf toestemming te geven. Een week terug is die toestemming alleen op de gehele uren van de klok. Wat er over 3 weken gebeurt dat weet ik nog niet, maar heb wel inmiddels euro 80,00 "in the pocket" wat ik heb uitgespaart en mijn lichaam niet heeft binnengekregen. Steun van de omgeving is wel heel belangrijk ;D

Chrissie

Toppie hoor Klaasvaak, petje voor je af ;)

gewoon

Hoi

Klaasvaak

Wat jij doet zal mij nimmer lukken, omdat ik niet zo sterk ben, zulke afspraken te maken met mij zelf, ik moet het hebben van echt stoppen.
Grijp even terug over wat ik vertelde, over dat hondje met de stok gooien.

Als ik over twee weken een peuk aansteek reageert mijn lijf als de hond, en gaat blij, alvast lopen naar de plaats waar de stok verwacht word.

En dan zou ik kunnen denken, okee 1 peukje dan, is als de stok oppakken na jaren en deze niet gooien, maar deze een meter verder weer bedacht neer leggen.
Denk dat mijn lijf reageert als de trouwe hond, die met verbaast omhoog getrokken oren mij aankijkt, wat flik jij nou!.

Gaan we nu weer 50 peuken roken of niet ?

Gewoon

gewoon

Hoi

Schrijf even minder, en lees ook minder.

Dit omdat achter de PC zitten voor mij een echt trek moment is om te gaan roken, en die momenten zoek ik niet.
Crissie ik heb precies gedaan wat je zij heb nu, ahum groene vingers ipv bruine.

Heb na het plezier van een krop sla eens een zakje radijsjes gekocht E 1,99 en deze geplant erg leuk is nu boven de grond, het hele zakje in een bloembak gestrooid en is veel teveel, radijs.

Dus vandaag uitgedunt en de jonge radijs stengels 4 cm lang schoon gemaakt en op een boterham gedaan smaakte prima.

Heb een terug val gehad en ben om 2 uur snachts naar de pomp gereden voor een peuk, stoppen met roken het is geen geintje, het is echt een gevecht.

Hou de moed er in, en ga door zit mij zelf ook niet rijk te rekenen wat het mij scheelt wat geld betreft heb namelijk altijd shag gerookt, en die lichte sigaretten was een dure tussen oplossing naar stoppen.

Ben er nog niet dus, maar ben wel bijna

Uit gerookt
Gewoon

Chrissie

Gewoon,

Fijn om te horen dat je het leuk vindt.
Je doet het hartstikke goed en stap voor stap gaat het steeds beter!
Heb bewondering voor je een dikke pluim voor je ;)

peter

Stoppen is niet makkelijk, het is een gevecht, wie is de sterkste, het lichaam of de geest.
Peter
Administrator Forum

Buster

Hou Vol!!!!

Je doet het hartstikke goed!

gewoon

Hoi allemaal

Reageer nog op dit onderwerp omdat het mijn gevecht is nu, en ik het zie als een oplossing voor ruimte hebben, om schulden te verminderen.

Mag dankbaar zeggen dat het mij zeer goed af gaat, heb dan een keer midden in de nacht een pakje gehaald omdat het niet ging, en ligt nu keurig in mijn slaapkamer, waar ik nimmer rookte.

Dit, om de  gedachte van (nu mag ik niet roken), ver van mij af te zetten,... ik mag roken, maar (wil het even niet meer), en daar ben ik zeer goed in deze gedachte te voelen, en te beleven.

Vandaag ook weer verder met de schoonmaak, voorkamer is blinkend en de eettafel keurig met wit kleed, en tafel zilver, glazen, alles uit de vaatwasser, dat kan nu blijven staan als je niet rookt.
Lekker brood met kruidenboter en  met bieslook, en sinaasapppelsap in wijn glas, en kop thee van mind ook uit de bloembak, mij gewoon gelukkig voelen wat ik zie.

Aan de lampen al mijn net gewassen overhemden, ruikt lekker, niet op het balkon, zonde, maar in de huiskamer, snap nu wat bedoelt word met kroonluchters, heerlijk.

Verweg, van effe paffen.

Gewoon

peter

Gewoon, je doet het goed. vanavond bij dubbeltje op zijn kant, een gezin dat 450 euro per maand weg rookte. Stoppen met roken scheelt heel veel geld, maar het stoppen is ook heel moeilijk. Ik heb bewondering hoe je dit aanpakt.

Peter
Administrator Forum