Mijn verhaal..Doodmoe en eigenlijk kan ik wat steun gebruiken ....

Started by Doodmoe, May 22, 2012, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

Doodmoe

Chrissie...ik ben ook van die mening, maar die mentaliteit zit hier dus echt niet ingeburgerd...om mijn privacy toch niet bloot te geven, maar laten we zeggen dat alles hier draait rond " hoe zien de mensen mij "...daarom ook echt de zin om te verhuizen.
Om een voorbeeld te geven vorig zomer met de collega's wezen stappen...met 3 personen 6 cocktails ...91 euro...erna nog wat wezen drinken en mijn mannelijke collega heeft erna alle dranken betaald...wat bedoel ik met dranken een 8 tal wodka's en uiteindelijk van eerste keer een fles of 3 besteld met de nodige frisdranken en kleine shots dat we zeggen...je mag rekenen dat dit rond en om de 500 euro gekost heeft...
Hier in dit stad draait alles gewoon om horeca, toerisme en hoe je eruit zie, dus kan moeilijk afkomen met vriend, ook al zou hij dit wel doen, maar het zou dan weer raar overkomen ten overstaande van anderen...ik denk wel dat je het nu begrijpt...

Doodmoe

Het verlengd weekend is voorbij...stik kapot ben ik ..maar laten we zeggen dat ik van vrijdag tot vandaag toch een goede 300 euro verdiend heb, dus ben ik best tevreden...wel jammer van mijn weinige extra maar daar kan aan gewerkt worden..even afwachten tot volgend weekend.
Doordat er vandaag geen school was en geen opvang had moest ik mijn dochter meenemen naar mijn werk..gebeurt wel eens en doet ze graag...heb dan maar 5 uurtjes gewerkt vandaag maar gaf er niet om :-)
Uitgaves de laatste dagen waren naast rookgerei bitter weinig, enigste dat ik erbij uitgegeven heb was vrijdagavond een euro of 8 op een terras en 3 euro voor een frietje...
Vandaag was het een hoop meer, ja mijn dochter is nogal aan de zware kant en had een hoop kleren nodig, geen broeken meer, geen tshirts, verschrikkelijk warm dus was het hoognodig iets te halen, en ben ook van principe, door mijn fouten moet zij niet boeten, het is niet omdat ik veel wil afbetalen dat zij er onder moet lijden, dan maar even naar de c& a geweest en enkele tshirts en rokken gehaald...was toch een goeie 55 euro kwijt....door het mooi weer en ook door mijn vele werken heel weinig quality time met haar dus zijn we een terrasje wezen doen en was ook alweer 10.60 euro kwijt...en eten gehaald bij de beenhouwer, winkelen om feestdagen hier is enorm duur en was de beenhouwer de goedkoopste oplossing...een ovenschotel en ook alweer 10 euro kwijt...voor mij dus een heel kostelijk dagje.

Als ik zie met wat sommigen het moeten stellen mag ik nog van geluk spreken dat ik nog altijd de vrije hand heb over mijn eigen geld, ook omd

Freek en Jolanda

Hoi Doodmoe, je werk hard, je doet ontzettend je best en probeert er echt alles van te maken wat er van te maken valt. Wij hebben bewondering voor je!!
Freek en Jolanda

Doodmoe

Moet ergens een foutje gebeurd zijn..bij deze de volledige tekst...

Het verlengd weekend is voorbij...stik kapot ben ik ..maar laten we zeggen dat ik van vrijdag tot vandaag toch een goede 300 euro verdiend heb, dus ben ik best tevreden...wel jammer van mijn weinige extra maar daar kan aan gewerkt worden..even afwachten tot volgend weekend.
Doordat er vandaag geen school was en geen opvang had moest ik mijn dochter meenemen naar mijn werk..gebeurt wel eens en doet ze graag...heb dan maar 5 uurtjes gewerkt vandaag maar gaf er niet om :-)
Uitgaves de laatste dagen waren naast rookgerei bitter weinig, enigste dat ik erbij uitgegeven heb was vrijdagavond een euro of 8 op een terras en 3 euro voor een frietje...
Vandaag was het een hoop meer, ja mijn dochter is nogal aan de zware kant en had een hoop kleren nodig, geen broeken meer, geen tshirts, verschrikkelijk warm dus was het hoognodig iets te halen, en ben ook van principe, door mijn fouten moet zij niet boeten, het is niet omdat ik veel wil afbetalen dat zij er onder moet lijden, dan maar even naar de c& a geweest en enkele tshirts en rokken gehaald...was toch een goeie 55 euro kwijt....door het mooi weer en ook door mijn vele werken heel weinig quality time met haar dus zijn we een terrasje wezen doen en was ook alweer 10.60 euro kwijt...en eten gehaald bij de beenhouwer, winkelen om feestdagen hier is enorm duur en was de beenhouwer de goedkoopste oplossing...een ovenschotel en ook alweer 10 euro kwijt...voor mij dus een heel kostelijk dagje.

Als ik zie met wat sommigen het moeten stellen mag ik nog van geluk spreken dat ik nog altijd de vrije hand heb over mijn eigen geld, ook omdat ik er enorm zelf veel voor gevochten heb...de kans had dit te doen.

Eigenlijk mag ik absoluut niet klagen over mijn inkomsten, maar ik werk er ook enorm veel voor.
Op mijn vast werk, heb nu wel maar een part time contract maar doe meer dan genoeg overuren verdien ik er momenteel deze maand zal ik daar toch een goeie 1300 euro ontvangen..volgende maand wat minder omdat we 10 dagen gesloten zijn maar juli en augustus kan het ook gemakkelijk 1600 euro zijn...de wintermaanden schommelt het tussen de 1000 en 1200.
Ik heb nog mijn extra van te poetsen...het minimum is ongeveer 200 en kan schommelen tot 800-1000 in de zomermaanden...en dan heb ik nog mijn extra van op te dienen, als ik die behou, zie het wel volgende week, en het schommelt ook tussen de 200 tot 400...dit vanaf juni eens deftig opschrijven hier op de site...deed het voordien voor mezelf maar het voelt anders aan als je dit alleen doet of als er mensen dit volgen...daarom ook dat ik hier terechtkwam, omdat ik de moed verloor...
Dus uiteindelijk kan ik mij wel enkele uitspattingen veroorloven...maar toch zou liever van de schuld afgeraken.
Zoals volgende maand is de zaak 10 dagen gesloten, had gedacht van te werken in die periode, een vriend vroeg mij ga je mee op reis..eerst wilde ik dit niet...maar uiteindelijk zei hij ook, de laatste 15 maanden heb je niks anders gedaan of werken...juli en augustus zal je 2 maanden doorwerken zonder verlof...neem iets voor jezelf of je zal het niet volhouden...heb getwijfeld en uiteindelijk kan ik hem geen ongelijk geven...wel gezegd dat ik niet meer dan 400 euro wilde geven voor en all in, dus zullen we wachten tot enkele dagen voor afreisdata om een reis te boeken, een last minute...
Volgende week word mijn verlofgeld gestort een 1100 euro, daarvan betaal ik al een schuld af van 900 euro, geleend geld, en van mijn loon zou ik 600 uitgeven aan betalingen...altijd maar dat rekene

Freek en Jolanda

Veranderd niets aan onze mening, je werkt hard en probeert er nog steeds iets van te maken!!!
Freek en Jolanda

Chrissie

Doodmoe, ik begrijp je schuldgevoelens die heb ik ( denk velen) net zo goed als we geld uit geven aan ontspanning maar je gezondheid is ook heel belangrijk. Je hebt er trouwens ook nog een kleine meid lopen die heeft er niets aan als haar moeder zwaar overspannen raakt ze heeft je heel hard nodig. En wat maakt een maand later uit de schulden nu eigenlijk uit niets toch?

Gun je deze ontspanning, je doet het hartstikke goed!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.