Mijn verhaal..Doodmoe en eigenlijk kan ik wat steun gebruiken ....

Started by Doodmoe, May 22, 2012, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

Doodmoe

Beste leden....

Om een lang verhaal kort samen te vatten...zoals de meeste mensen hier op dit forum heb ik schulden...
Hoe ben ik aan die schulden gekomen...simpelweg door koppigheid....10 jaar aan een stuk geprocedeerd en ervoor geleend...de zaak wel gewonnen maar enfin..het emotionele van de zaak woog meer dan het financiele...ik zal nooit 1 eurocent krijgen van de tegenpartij wegens het zorgen dat ze niet kunnen betalen maar wat doe ik er aan.
Ik kon die lening perfect maandelijks betalen...tot over 2 jaar...toen ben ik ziek geworden...problemen met mijn weerstand...het thuis zitten..van een hoog inkomen naar ziektegeld en dan begon de miserie..lening niet meer kunnen afbetalen, belastingen, jullie kennen het liedje wel...
In december 2010 had ik voor mezelf besloten, ik wil van die schulden af...toen stond de meter op +- 18000 euro..nu vandaag met alle intresten denk ik dat ik rond de 6000 zit...ik heb mij kapotgewerkt als alleenstaande met 1 kind maar nu ben ik op.
Intresten die erbij komen, telenet die mij wegens contractbreuk een kleine 1600 euro vraagt, en dan denk ik waarom al die moeite nog doen.
Daarom ben ik hier op dit forum...gewoon om het dagelijks van mij af te schrijven...alle dagen werken, 3 verschillende jobs...amper verlof...echt ik ben moe ! maar het vooruitzicht binnenkort schuldenvrij te zijn, die laatste loodjes wegen mij enorm zwaar.
De laatste maanden had ik moeite nog af te betalen, gewoon door die geestelijke moeheid...
Ik zal proberen de komende maanden zo gierig mogelijk te leven, stoppen met roken, want ik wil tegen 23 oktober, de dag dat ik 32 jaar ben volledig schuldenvrij zijn..ik hoop echt dat dit mij zal lukken.

Buster

Wauw, dat is nogal een streven.
Ik ga met je mee duimen dat het je lukt.

Heel veel succes ook met het stoppen, dat is super moeilijk maar zeker de moeite waard.

Zet em op en hou vol!

Doodmoe

Dank je want is enorm geestelijk vermoeiend...
Nu ook ik moet de komende dagen enorme kosten doen, mijn fiets is kapot dus 1 laten overkomen vanuit Nederland omdat het 60 % scheelt met Belgie, maar kost me ook alweer 200 euro..en volgende week ook nog een kost van 200 en dan denk ik arg !
Die extra kosten betaal ik van mijn extra werk maar toch, zou die liever uitgeven aan mijn afbetalingen, maar dit zijn de enige grote kosten in het vooruitzicht dus valt het nog mee.
Voor de rest heb ik mij echt voorgenomen dus nooit geen geld mee te hebben als ik werken ga, ik heb gedeelde ouderschap over mijn dochter en meestal eet ze op school, dus enkel het noodzakelijke voor haar kopen betreffende voeding, ikzelf eet meestal op mijn werk of eet met haar een boterham mee, dus veel uitgaves zal ik anders niet hebben.
Stapjes zetten of eens weggaan zit er door de hoge werkdruk toch niet in, wat ik wel regelmatig deed was hier of daar eens een koffie drinken...zal dit ook achterwege laten. Net als eens een avondje uitgaan...hoef tijdelijk niet meer.
Mijn volledige loon word uitgegeven aan vaste lasten en afbetalingen, ik leef van mijn extra's en betaal er ook mee af...nu is de bedoeling elk extra die ik doe, poets ik bijvoorbeeld aan appartement voor 50 euro of ga ik opdienen voor 50 euro, 25 % zou ik ervan houden voor dagelijkse boodschappen en de rest onmiddelijk overschrijven, want anders kom het allemaal in de portefeuille terecht en word het uitgegeven.
Ik leef dus momenteel van dag tot dag volgens mijn extra's...een buffer heb ik niet omdat ik weet dat er toch wekelijks iets extra binnenkomt...maar zoals ik voordien al schreef toch continu vermoeiend...

Libra

Ik duim ook voor je dat het allemaal gaat lukken!

Heel veel succes en sterkte!

peter

Het gaat je lukken, misschien niet in een keer, maar uiteindelijk zal het je lukken. En wat dan nog als het een maand later is. Sterkte en natuurlijk heel veel succes toegewenst.
Peter
Administrator Forum

Doodmoe

Moet lukken :-)

Vandaag had ik een vrije dag van mijn werk maar normaal gezien ga ik gaan bijklussen, de moed zat zodanig laag dat ik even alles verplaats heb.
Moest wel op mijn werk langsgaan om de fiets te betalen, want ze kwamen die er morgen leveren en wou niet hebben dat mijn baas die voorschoot. Bye bye 206.50 euro.
Heb er 2 koffies gedronken en bedacht me 4.40 euro...is eigenlijk wel veel, wat kon ik ermee gedaan hebben...erg hoe ik op elk eurocent begin te letten..net als het eten deze middag...mijn dochter eet hier  enkel warm op woensdag en dan maar spaghetti gehaald...de saus , pasta, kaas en eieren voor verloren brood en ik was alweer 11.80 kwijt. 16 euro zo maar weg...maar al

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Doodmoe

Dank u wel voor de reacties :-)
Bloem, wat bedoel je met mijn taaltje :-)

Bloem2

Doodmoe

Is inderdaad Belgisch ;-) of beter gezegd Vlaams ;-)
Het stoppen met roken moeten opgeven jammer genoeg...niet kwestie van karakter, maar ik heb een huidziekte en ben tamelijk inwendig nerveus...het stoppen bezorgde mij een aanval met alle stress die ik al had erbij genomen...dus wijselijk besloten het stoppen te laten...daar gaat mijn dagelijkse besparing van 4 euro....
Door die aanval, besefte ik opeens dat ik zonder cortisone zat...weeral dokterskosten....dan maar gebeld en gevraagd of het mogelijk was mij een voorschrift te bezorgen zonder consultatie....na veel aandringen, ben ook een goede klant zullen ze zeggen...want tegenwoordig mogen ze geen voorschriften bezorgen en zeker geen cortisone zonder consultatie is het me toch gelukt...op voorwaarde binnen de maand nog eens langs te komen voor de nodige bloed testen...jaja ;-)
Maar toch we verliezen geen moed, zal niet dagelijks 4 euro besparen, maar zal dagelijks toch 2 euro in mijn potje doen...
Dus behalve rookgerei vandaag geen kosten gemaakt ) geen uitgaves :) geen koffietjes :-) mijn werkuren gedaan en extra karwei erbij gedaan, dus enkel verdiend ;-)
Ik zag vandaag op de website van het vakantiefonds dat volgende week het verlofgeld uitbetaald word....daarmee kan ik al een schuld van 1000 euro betalen....900 euro die een vriend mij leende omdat ik zwaar in de problemen zat wegens te koppig de banken te betalen en eigenlijk geen rekening hield met mijn gas en elektriciteit...met gevolg...er kwam een man aan de deur om een budgetmeter te plaatsen....die natuurlijk het toegang ontzegt en zo snel mogelijk dankzij die vriend mijn achterstand weggewerkt...die zal ik effen zetten, voel ik mij opgelucht...
Wat ik ook zag is dat er 25 euro aangeslegen werd door een bank....het laatste jaar heb ik telkens gezorgd dat ze nooit geen beslag konden leggen op mijn loon...hoe is dat mogelijk ? heb gewoon een deeltijds contract gevraagd aan mijn werkgever, blijf ik onder het minimum en kunnen ze niks doen...overuren worden natuurlijk uitbetaald ;-) soms moet een mens foefelen om uit zijn miserie te geraken....maar zit dit jaar boven het minimum met mijn vakantiegeld en ah gun ze die extra 25 euro...als het maar dat is ;-)
Morgen word het weeral behalve rookgerei een kosteloze dag...werken op mijn werk, en s'avonds extra gaan opdienen....soms vragen de mensen mij, je werkt je kapot, je moet toch wel stinkend rijk zijn...ze moesten eens weten waarom ik het allemaal doe...

Doodmoe

Gewoon, even mijn gal uitspuwen....
Moest deze avond als extra gaan opdienen, vorig weekend en de week ervoor hadden ze al afgebeld op het laatste nippertje...deze avond zag ik dat ze nog een ander extra aanvaard hadden van een jaar of 45...en toen voel mijn eurocent zullen we zeggen...
Heb dan ook maar 2 uur moeten werken, en dan eens na mijn dienst mijn mening gezegd.
Hun duidelijk gezegd dat ik het niet apprecieer dat ze op het laatste nippertje afbellen of gewoon laten komen voor enkele uren, want morgen moet ik ook niet gaan.
Laten we zeggen dat het een familiezaak is met vrouw, man en dochter en ze waarschijnlijk veiliger vinden dat er daar iemand van oudere leeftijd werkt :-) zal niet in details treden..maar ik hoef geen tekening te maken :) kan dan beter mijn tijd in een ander werk besteden of iets anders gaan doen...hopelijk zullen ze het snappen, zal het wel zien volgende week...anders zoek ik iets anders...frustrerend ..
Na mijn dienst belde mijn beste vriend mij op, kom je nog buiten, kom je nog iets drinken...en duidelijk gezegd nee sorry, zit op mijn geld :-) geen zin in en het kan er niet vanaf...na 20 keer bellen en aandringen van ik betaal wel...nee ik vind dit zo hatelijk, beschamend zelf, dan maar toegegeven, want zag die nog aan mijn deur anders verschijnen en mijn deurbel afbreken om mij toch maar buiten te krijgen...
Na enkele koffies gezegd van nu ga ik naar huis...dat ongemakkelijk gevoel...het knaagt toch aan een mens..
Het altijd moeten wegsteken voor de anderen...uit schaamte...zal echt blij zijn als dit voorbij zal zijn ....

Chrissie

QuoteNa mijn dienst belde mijn beste vriend mij op, kom je nog buiten, kom je nog iets drinken...en duidelijk gezegd nee sorry, zit op mijn geld :-) geen zin in en het kan er niet vanaf...na 20 keer bellen en aandringen van ik betaal wel...nee ik vind dit zo hatelijk, beschamend zelf, dan maar toegegeven, want zag die nog aan mijn deur anders verschijnen en mijn deurbel afbreken om mij toch maar buiten te krijgen...
Na enkele koffies gezegd van nu ga ik naar huis...dat ongemakkelijk gevoel...het knaagt toch aan een mens..
Het altijd moeten wegsteken voor de anderen...uit schaamte...zal echt blij zijn als dit voorbij zal zijn ....

Doodmoe, is er geen mogelijkheid om te zeggen tegen die vriend van we nemen onze eigen drinken mee en gaan bv lekker aan de waterkant/bos zitten of andere dingen te doen die geen geld kosten maar wel net zo gezellig zijn, dan kom jij jezelf niet zoveel tegen en je doet toch leuke dingen. Of aan hem uit te leggen dat je doel waarschijnlijk in oktober bereikt is en dat je dan weer alles kunt doen en dan wel weer een terrasje met hem wilt pakken.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.