Het ging zo goed..en nu weer trap onderuit

Started by Frummel84, May 16, 2012, 09:15 AM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Hoi allemaal, hierbij ons verhaal...

Ik ben een vrouw van 27 en moeder van een dochter van 6. Begin 2009 ben ik mijn vriend(39) tegengekomen.

Toen ik nog een meisje was, had ik altijd veel problemen, geen vriendjes of vriendinnetjes, mijn complete schooltijd gepest en toen ik met 16 jaar niet verder kon op school, ben ik gaan werken. Baan in, baan uit, ik hield niks vol. Er was al ADHD vastgesteld bij me, maar er zat nog wat. In 2009 kwam ik erachter dat dat dus autisme was.

Hele openbaring. Ik heb toen alsnog Wajong aangevraagd, maar die werd afgewezen omdat ik teveel gewerkt had rond de toetsingsleeftijd. Dat ik tientallen baantjes had in korte tijd maakte niks uit.

Halverwege 2009 trok ik met mijn 6 katten en mijn dochter bij mijn vriend in. Hij heeft een eigen huis en werkte al 10 jaar bij een fabriek.

Mijn vriend had ook een kat dus in totaal hadden we 7. Augustus 2009 kreeg ik een kitten van mijn zwager en dat arme beest bleek een hernia te hebben waardoor de blaas in zijn buik zakte. Hij is bij 2 dierenartsen geweest en heeft het overleefd. Niet veel later vond ik een halfwilde kitten in een steeg van de buurman. Nu hadden we dus 9 katten.

Financieel ging het moeizaam, maar niet dramatisch. We hadden een paar tegenslagen en toen hebben we een doorlopend krediet aangevraagd. Later is die weer verhoogd en ondertussen startte ik een vogelkwekerij op. Kooien aangeschaft, heel Nederland doorkruist voor de juiste fokvogel. Daarnaast reisde ik ook voor een verkleedclub naar Belgi

Chris

Frummel

Ik zie de chaos voor me.

Het eerste wat ik adviseer is: 12 van de 14 katten er uit !
Ze eten niet zo veel als honden maar toch, reken het eens uit per week.
Pak je papieren je enveloppen je schulden, pak je rekenmachine, trek jezelf omhoog en zeg dat het nu genoeg geweest is.

Je kind is het allebelangrijkste, helemaal onderaan komen de katten.

Je kan het en het gaat lukken maar verzamel al je krachten tot een positief brok, ikzelf zit ook in een rollercoaster maar ik zie de chaos bij je, ik ken ook iemand die al zijn troost zoekt bij katten, daar ligt niet de oplossing.

Het lukt je !

Buster

Hoi Frummel,

Als ik je verhaal zo lees komt er maar een ding bij me op;
Wat ben jij lief,....

En waarschijnlijk iets te lief dan goed voor je is.
Je zorgt voor je kind, je katten, dieren, clubs aan de andere kant van het land en allemaal uit goedheid.
Als je daarmee doorgaat zul je helaas bedolven worden door je eigen goedheid, want zo langzamerhand slokt het jezelf op.

Begrijp me goed; goedheid is een groot en belangrijk iets, maar alleen op te brengen als er iets van jezelf overeind blijft.

Wat Chris al schrijft; probeer zoveel mogelijk katten een goed onderkomen te bieden elders. Nu kun je de klap van de niesziekte nog maar net opvangen maar wat als je de volgende keer moet kiezen tussen eten voor je dochter of de dierenarts rekening betalen? Dat is toch hartverscheurend en kan je jezelf en je kind niet aandoen, laat staan de katten.

Het lijkt me idd handig als je zo snel mogelijk stopt met schuldenoplossen.nl
Ik ben net even gaan kijken en ze zijn niet aangesloten bij het NVVK, ze hebben geen KvK nummer , noemen geen prijzen maar noemen het wel schuldhulpverlening,.. dat kan en mag alleen de gemeente uitvoeren en moet kosteloos zijn voor de schuldenaar. Als het overige heet budgetbeheer en is heel wat anders dan schuldhulpverlening.

Wat betreft je administratie kun je ook hulp krijgen (gratis) via schuldhulpmaatje.nl (dat is een kerkelijke organisatie met geschoolde vrijwilligers) of via humanitas.nl die hebben een administratie buddy project en werkt ook met geschoolde vrijwilligers.

Kortom; zoek hulp, want je hebt nogal wat op je bordje liggen en zorg vooral eerst goed voor jezelf en je kind. Heb je trouwens hulp van je vriend hierbij?

Succes!   

Frummel84

Jullie begrijpen mij verkeerd volgens mij.

Ik heb alle schulden op een rij en heb ook een regeling met iedereen. Heb alles in een map en heb een excel bestand met wekelijks de schuldeisers die betaald moeten worden en van vaste bedragen die binnenkomen betalen we de vaste lasten.
Ik ben geen lid meer van clubs en reis ook niet heel NL af.

Het probleem nu is dat ik te weinig heb gehad van mijn krantenwijk waardoor ik achter loop bij de energiemaatschappij(1 termijn) en dat de belastingdienst gister de VT ingehouden heeft om een aanslag van te betalen. Die VT gebruiken wij voor vaste lasten en die valt nu weg.

We zijn inmiddels met brief naar belasting geweest en die wordt met spoed intern verzonden naar de juiste afdeling en we gaan brieven schrijven naar degene waar we een afspraak mee hadden.

Mijn vriend is mijn steun en toeverlaat. We zijn bijna uit elkaar geweest omdat hij het niet aankon en niet praatte met mij, maar daar zijn we alleen maar sterker uitgekomen. Ik ben op moment even doodop van bezoek aan belastingdienst, maar hij sleept me er door heen. We blijven knokken met zijn beiden.

En dan over de katten.....vanaf een afstand is het heel makkelijk te zeggen dat de katten weg moeten, maar het kost geld om naar het asiel te doen en 1. dat wil ik ze niet aandoen en 2. de asiels zitten al vol. MP staat ook vol met katten. En daarbij, ze hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid, het zijn geen dingen die je zomaar aan de kant zet.

Buster

Sorry Frummel dan heb ik te snel gelezen.

Dat van de katten snap ik best, en natuurlijk is het makkelijker te oordelen als ze niet in je huis en in je hart zitten.
Maar als ik je verhaal terug lees dat je afhankelijk bent van de VT voor de vaste lasten omdat anders je regelingen in de soep lopen zul je toch moeten beseffen dat het houden van de vele dieren die je hebt toch echt een luxe is.

Ik bedoel niet dat dat geen pijn doet, maar je kunt het je gewoonweg nu niet veroorloven.
Elke keer als er nu een kink in de kabel komt sta je weer terug bij af omdat er helemaal geen rek meer is in het budget.
En laten we eerlijk zijn; met deze economie kunnen er nogal wat kinken in de kabel komen.

Nogmaals het lijkt me absoluut niet makkelijk.
Ik hoop voor je dat je eruit komt en wat fijn om te lezen dat jullie sterker uit de strijd zijn gekomen. Liefde is onbetaalbaar!

lotte

Frummel,

mocht het zo zijn, dat je ooit met instanties als Stadbank en schuldsanering te maken krijgt, is het eerste dat je te horen krijgt, dat de huisdieren weg moeten.
Dieren kunnen ziek worden, en geven dan ongelofelijk veel kosten.

De woorden hier boven, zijn niet mijn woorden, zijn ook absoluut niet mijn mening.

Ik ben destijds voor een intake bij de stadsbank geweest, en het bovenstaande werd mij nogal koud en hard medegedeeld.

wellicht dat je kunt zoeken naar een oplossing om, hoe moeilijk het ook mag zijn, het aantal beesten iets te verminderen?

Het is absoluut geen kritiek. Ik heb zelf 3 katten, en als ik naar de kinderen zou luisteren, dan zou ieder moederloze kitten bij mij een goed thuis vinden.

Maar het kan niet zo zijn, dat jij en je gezinnetje er onder te lijden gaan krijgen. Daar moet je echt voor proberen te waken.

Dick

Welkom Frummel,

Ik kan je een advies geven m.b.t. schuldoplossen.nl. Niet doen, dit bedrijf heeft een veroordeling achter zijn naam staan. Er zijn diverse mensen op dit forum al ernstig benadeeld door Afspraakgarant.nl en/of schuldoplossen.nl.

De rechter heeft hun veroordeeld voor hun werkwijze zie:

1. http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=31&tx_ttnews%5Btt_news%5D=139&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1&cHash=50231d1b78
2. http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,43173.0.html
3. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=93&t=87509

Als je hulp zoek, ga eerst dan naar schuldhulpmaatje.nl of humanitas.nl. Deze mensen zijn vrijwilligers en weten de weg in schulphulpverleningsland.

Iedereen die op ons forum zich aanmeld is voor ons een waardevol medemens. Je bent een echt een lief mens, met de zorg voor je dieren. Het is inderdaad makkelijk om te zeggen dat je afstand moet doen van je dieren. Jij bent een gevoelsmens en je hebt hier moeite mee. Als het slechter gaat met de economie zul een moeilijke keuze moeten doen.

Liefde is onbetaalbaar, daar doe je het allemaal voor!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info