Stijgend aantal werkenden met financi

Started by peter, May 11, 2012, 11:39 AM

Previous topic - Next topic

peter

AMSTERDAM - Meer dan een kwart van alle Nederlanders kampt met een betalingsachterstand. Een groeiend aantal werkenden moet een beroep doen op schuldhulpverlening. Dit aantal overstijgt voor het eerst het aantal mensen met een uitkering. Dat schrijft het AD vrijdag.

Het Bureau Kredietregistratie (BKR) in Tiel slaat alarm omdat veel particulieren het hoofd vanwege de crisis financieel niet meer boven water kunnen houden.

Het aantal huishoudens dat in grote financi
Peter
Administrator Forum

Dick

Ik verwacht dat, dit alleen maar erger wordt. In 2013 wordt het nog erger.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Todat het weer beter gaat met de wereldeconomie. Maar voordat het beter gaat, zullen wij de broekriem moeten aanhalen. Ik ben nu ook aan het kijken waar ik nog bezuinigen kan, want volgend jaar ga ik er bij 1200 euro erop achteruit, door minder inkomsten en ik moet voor een aantal zaken meer gaan betalen.

@Dick verwacht ik ook.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Ik denk dat dit nog wel een hele tijd zal duren.
Daarnaast zijn er mensen die werken, moeite hebben om hun hoofd boven water te houden, maar nog wel alle leuke dingen doen die ze voorheen ook deden, toen de lasten nog niet zo hoog waren.

Chrissie

Jeetje dat is niet niks Peter, hoop voor jullie dat het snel weer anders wordt.

Hoe luidt het spreekwoord ook al weer:
Je hebt zeven magere jaren en zeven vette jaren.
Maar deze magere jaren bezorgen me wel de kriebels maak me af en toe best wel zorgen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Chrissie, wij voelen het wel, wij zullen hierdoor minder kunnen sparen. Maar waar ik mij zorgen om maak, is om gezinnen die het nu net reden, maar volgend jaar net niet.
Peter
Administrator Forum

Libra

Dit is verschrikkelijk!

Wil er even niet aan denken wat dit kan gaan betekenen voor de mensen die in dezelfde positie verkeren als ik, waarbij hun schuldhulpvraag nog op "hold" staat.

Gezien de bezuinigingsplannen van de regering wordt er ook meer en meer gekort en als er nu ook al mensen bijkomen die nog een "gewoon" inkomen hebben, wat gaat er dan in godsnaam gebeuren met de mensen die een uitkering hebben of afhankelijk zijn van de bijstand?????

Buster

@Libra,

Ook die mensen houden niet op met bestaan.
Maar dan in een opvang, zonder dak boven hun hoofd, met schulden.
Kijk het lastige van schulden opbouwen is dat het ineens heel rap gaat en iedereen begint op dezelfde desastreuze manier waarvan ze achteraf zeggen; had ik toen maar,...

Gaten vullen met gaten is eigenlijk geen oplossing, het is het vooruitschuiven van een steeds groter wordend gat.
Lenen idem dito, het cre

tuthola

Ook ik maak me zorgen over het jaar 2013 al die vage bezuinigingen daar schiet ik steeds van in stress. Ik red het nu net maar als de plannen doorgaan allemaal kom ik uit op een weekgeld van 24 euro  ??? Ik heb al overal op bezuinigd en het enige wat overblijft is om mijn trouwe viervoeter weg te doen wat eigenlijk mijn reden is om naar buiten te gaan en nog wat sociale contacten te hebben. Ik verplaats mij in een scootmobiel die ik snachts oplaad om de kosten te drukken ook hier zou ik op kunnen bezuinigen maar vraag me meteen af waar het heen gaat in Nederland als je daarop moet bezuinigen!! Ik begrijp heel goed dat ik niet de enige ben die zich hier zorgen over maakt en voor de hardwerkende mensen is dit een hard gelag. Je moet er toch niet aan denken dat die mensen dan op straat komen te staan met alle gevolgen van dien.