Rekening geblokkeerd, wat nu?

Started by alaya, May 07, 2012, 11:13 PM

Previous topic - Next topic

alaya

Hey, ik wil ten eerste duidelijk stellen dat ik niet zielig ben, maar gewoon een idioot. Ik ben een op zichzelf wonende student die door roekeloos bestedingsgedrag nu met een saldo van -

Buster

Hoi Alaya,

Dat hangt af van de bank.
Vaak kun je na het aanzuiveren weer gewoon gebruik maken van je roodstand.

Maar even wat anders, heb je al eens nagedacht hoe je van je bestedingspatroon af kan komen?
Zal toch niet fijn zijn om jezelf idioot te vinden?

Succes!

alaya

Hey Buster, ik zit bij de Rabobank. Stel dat ik na het aanvullen na een week weer net onder de grens kom te zitten, wordt het dan gelijk weer geblokkeerd of gaat er dan weer een maand aanvultijd van start?

Het is gewoon een kwestie van onverantwoordelijk gedrag, lang leve de lol en denken dat je onbeperkt geld uit kunt geven, tot dit moment je in je gezicht slaat dus. Ik ga om te beginnen mezelf een maand lang van de buitenwereld afzonderen, zodat er geen enkele impuls is om geld uit te geven...

Buster

Hoi Alaya,

Lijkt me een goed begin.
Kan me ook voorstellen dat dat echt super zwaar is.
Heb jet een vriendin in de buurt die je kan vertrouwen?
Het helpt enorm als je dit niet alleen door hoeft te gaan.
Zij is er dan niet om je geld te geven maar om naar je te luisteren en met je mee te denken.

Wat betreft de Rabo, ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ze een rekening helemaal blokkeren omdat je te vaak over je limiet heen zit, maar het kan zijn dat ze met studenten strenger zijn.

alaya

Dat zal inderdaad wel moeten op een gegeven moment, maar ik heb nu nog het gevoel dat het met een sisser kan aflopen als ik door de komende twee weken heen kom.

Over de Rabobank, wanneer je over je limiet gaat krijg je gelijk bericht dat het moet worden aangevuld binnen een maand, daarna wordt alles geblokkeerd.