eindelijk aan het doel en toch weer niet

Started by juetro, May 07, 2012, 08:20 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wat een mooie berichten,...

Word er een beetje stil van (en dat gebeurt niet zo snel ;))

lotte

hier nog iemand die helemaal stil valt,
je bent super goed bezig, en het tempo waarin jij de situatie weer recht weet te zetten! :o Echt fantastisch.  ;)

juetro

Quote from: lotte on Jun 09, 2012, 01:19 PM
hier nog iemand die helemaal stil valt,
je bent super goed bezig, en het tempo waarin jij de situatie weer recht weet te zetten! :o Echt fantastisch.  ;)

Is niet altijd zo gewest heb 2010.... op de brug gestaan en ....
Maar er zijn buren , collega's  , weeggever ....  gewest die zelve via mij familie in het buitenland  mij hiervan hebben afgehouden en mij zover het mogelijk is gewest hebben geholpen.

Ook mij lasten werkgever hiervoor velen dank dat zij mij de ruk vak hebben vrijgehouden en direct met deurwaarders naar goede oplossingen zonder stijgende kosten hebben gezoekt. ( zij zijn niet zonder redenen de lasten jaren werkgever van het jaar....)
Zo dat ik in het buitenland in rust mij werk heb kunnen doen.

Da waar de overheid  tekort schiet of mensen in problemen nog dieper in de problemen doet douwen of vaak ook nog mee aan doet verdienen  hebt je toch mensen hier in Nederland die laten zien dat het anders kan.

En een andere voordeel is, ik heb niet alleen een opleiding maar op minst 2  en mensen hoe ik worden international gezoekt en ook goed betaalt. (wie van de  afgestudeerden van  vandaag willen nog nast programmeren onder een machine kruipen om problemen te kunnen oplossen en ook nog vaak in het buitenland zijn of wie heft vandag nog nast het studie een andere opleiding?)

Alzo van die kant heb ik het beter hoe vele van jullie.

En als ik terug doe kijken hoe moeilijk het voor mij is gewest om de moed te behouden  dan heb ik

nog meer respect voor mensen hoe jullie  ...Buster... lotte  en ook andere de deze voordeel niet hebben. :)

En ook veel respect voor mensen die een relatie hebben en mee elkaar proberen de problemen te kunnen oplossen.
Dat doet veel van een relatie vragen maar als je deze doet overstaan dan kan je echt op elkaar bouwen.

Chrissie

Juetro,
Ondanks dat er velen jou geholpen hebben en daar mag je super trots op zijn, mag je ook trots op jezelf zijn want jij hebt die hulp aangepakt en bent gaan terug vechten en kijk waar je nu staat.
Vind het schitterend om te zien ga zo verder je doet het hartstikke goed!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

even ter verduidelijk, ook ik heb een gestudeerd en een dubbele graad.
Ook ik zou graag naar het buitenland gaan om te werken, maar er zijn omstandigheden die maken dat ik daar niet voor kies.

werk in het buitenland klinkt heel mooi, maar je mist een heleboel van je gezin. En dat kan ook de nodige conflicten opleveren. Het is dus een hele persoonlijke keuze.

Ik heb bewondering voor het feit hoe snel je alles aflost, maar ik ben van mening dat het absoluut niet uit maakt hoe en wat je gestudeerd hebt, wanneer je schulden hebt.
Het gaat er om hoe je de zaken aanpakt om het aflossen. En daar heeft opleiding weinig mee te maken. Inzet, en wilskracht des te meer, en dat hebben we hier allemaal.
Ongeacht de genoten opleiding, ongeacht het inkomen dat dat met zich mee brengt

juetro

Quote from: lotte on Jun 09, 2012, 08:01 PM
even ter verduidelijk, ook ik heb een gestudeerd en een dubbele graad.
Ook ik zou graag naar het buitenland gaan om te werken, maar er zijn omstandigheden die maken dat ik daar niet voor kies.

werk in het buitenland klinkt heel mooi, maar je mist een heleboel van je gezin. En dat kan ook de nodige conflicten opleveren. Het is dus een hele persoonlijke keuze.

Ik heb bewondering voor het feit hoe snel je alles aflost, maar ik ben van mening dat het absoluut niet uit maakt hoe en wat je gestudeerd hebt, wanneer je schulden hebt.
Het gaat er om hoe je de zaken aanpakt om het aflossen. En daar heeft opleiding weinig mee te maken. Inzet, en wilskracht des te meer, en dat hebben we hier allemaal.
Ongeacht de genoten opleiding, ongeacht het inkomen dat dat met zich mee brengt
Klopt het doet niets uitmaken wat je hebt studeert of de opleiding die je doet hebben.

Maar als je in geen werk hebt , ziek ben , of  minimum doet verdienen  hebt je toch iets meer te doen om van je schulden af te zijn .

( en dat is niet negatieve bedoelt   moet je beter zien als een herkenning hoe jullie het ook zo doet.)

Ik heb alleen moeten werken of extra te werken.
(en da ben ik dankbaar voor dat ik het zo heb kunnen doen)
En ik ben het ook geweend in het buitenland te zijn.
(ben ook geen Nederlander maar woon en werk hier en heb nu mij eigen bedrijf hier)

En gezin is er niet meer gewest....
... mij ex heft haar paspoort ontvangen en is dan 2 week later uit huis gegaan met een foutief aangifte tegen mij die mij nog extra problemen heft gegeven.
( maar de buren en andere mensen zij dank heb ik met deze aangifte geen problemen ondervonden in mij straat en ook de politie heft begrepen dat iets niet klopt met deze aangifte)

Also op een kant heb ik de energie van mij kwartheide over de gang van zaken
in verband AMK , en vrouwenhuis gebruikt om mij op een positieve doel te richten.
(andere mensen breken in elkaar en starten met drinken...)

En het werken op projecten heft mij ook op andere gedachten gebracht en  energie gegeven
de slapkamer in mij huis te openen en de babybed ..... en de dingen van mij zoon uit deze
Kamer te brengen en andere mensen te geven.
(ben 1 jaar niet in deze ruimte gewest ook heb ik tuis geslapen)

Ok met deze project is het iets moeilijker da ik weer iemand aan mij zijd heb en ook een kleine jonge met bij is en ik nu iedere keer met naar de voetbaal, zweemless  ga.

En ca. 9 manden je 8  weken in China   en dan misschien 2 weken  huis is toch iets anders .
Maar ook da zijn oplossingen voor te vinden.

Zo hoe ook bij het schulden probleem   is het ook hier....

... da wo een wille is is ook een weg...

juetro

Enkel weken geleden dat ik iets heb geschreven.

Hoe is de situatie now.
Ik ben nog niet in China maar bij de Duitse opdrachtgever.( project is iets naar achteren verschoven maar kan enkle machinens bij hun in bedrijf nemen)

Maar bij de rest is het toe now beter hoe gedacht en geplant.

Heb mij eerste rekening verstuurt en zo hoe afgesproken binnen 5 dagen het geld op de rekening kunnen zien.
Zo kan ik morgen de 1700 euro op de rekening van de Gemende zetten.
(Bedankt voor het vertrouwen en mij tijd geven.!!!!
Mij ervaring met instanties en semi overheid instanties is niet zo goed maar hier is toch weer een goede voorbeeld.)

Nog ca. 2 week werken en dan de rest van de achterstanden betalen.
En dan ben ik schulden vrij. ( heb de lasten weken  ca. 54-  64 uur per week kunnen werken en zomede extra kunnen verdienen en met deze doel voor ogen heb ik echt een goede motivatie)

Alzo zo hoe het lijkt heb ik ca.15 August alles achter mij en kan mij op een nieuwe leven concentreren.

Op mij klacht van de SNS Bank  ca 5 week volgend bericht ontvangen.

Wij zijn niet toestandig hebben het aan BLG gegeven.

En van deze Club nog geen antwordt ontvangen.

Zij hebben ook nog een keer probeert  geld van mij rekenig afboeken te kunnen voor een achterstand die niet meer is.
Zij ook hier weer op de voeten kunnen trappen.

tuthola

Geweldig Juerto dat je in augustus schulden vrij bent...

Buster

Super, ben wel benieuwd hoe het afloopt met de bank.

Libra

Wat fijn voor je!
Heerlijk altijd - goed nieuws!