Rondkomen met heel weinig geld

Started by marijke, May 06, 2012, 09:05 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Ja gek is dat, als je een niet schuldenaar verteld over het schaamtegevoel zeggen ze meestal; maar daar hoef je je toch niet voor te schamen,...

Hmm,... het is fijn dat er juist in dit soort situaties ineens van die hele lieve mooie gebaren voortkomen. 

tuthola

Buster ik moet eerlijk toegeven dat ik het schulden verhaal niet verteld heb tegen mijn kinderen en familie. Mijn WAO uitkering is van alleenstaande ouder naar alleenstaande gegaan daar mijn jongste vorig jaar 18 is geworden en dan alle toeslagen etc zijn te komen vervallen. In mijn geval was dat een daling van rond de 450 euro per maand daar kwam dit jaar nog is bij dat de alleenstaande ouderkorting ook verviel door de nieuwe wet alleenstaande ouder. Maar ondertussen studeren mijn kinderen voorlopig nog en moet het er maar mee doen. Ik zit nu in de WSNP en heb geen draagkracht om mijn bewindvoerder en schuld te betalen, met andere woorden het maakt voor mij niet uit of ik wel of geen schulden heb kwa leefgeld per maand dus heb besloten dit voor mijn familie te verzwijgen. Ik heb al veel meegemaakt in mijn leven en ben nu ernstig ziek en kan het niet verdragen als ik dan nu kritiek krijg en me moet verdedigen dus laat ik het zoals het nu is.

Buster

peter

Wij hebben ook nooit aan familie of goede vrienden verteld dat wij schulden hadden. Soms heb je geluk dat je een medeschuldige tegenkomt. Wij hadden ook niet de behoefte om het e.a uit te leggen. Je doet het, op je eigen manier.
Peter
Administrator Forum

marijke

Hoi allemaal,

Mijn schulden gaan niemand wat aan, zeker geen familie. Ik wil aan niemand verantwoording afleggen. Als wij iets nodig hebben, kijken we eerst bij de Action.De wasmiddel is daar inderdaad goedkoop.

Buster

Bij ons lag het wat anders en weten beide families wel van de hoed de rand.
Ok, ok, de een weet wat meer dan de ander, op een need to know basis zeg maar.

Maar door niet alleen te vertellen dat het er was maar meer te focussen op de oplossing groeide het vertrouwen en de ondersteuning ook steeds meer. Als gevolg dat we nu een hele fijne relatie hebben met bijna alle familieleden. Dat was er niet zomaar, er was ook heel wat leed om overheen te komen, maar ik ben blij dat we er wel in ge

tuthola

Marijke ik heb veel respect hoe jij je weet te redden met je kinderen en dat je het zelf wilt doen allemaal en hoop dan ook dan je in niet al te lange tijd je schulden op wat voor manier dan ook kan wegwerken.

marijke

Gisteren pannenkoek dag gehad. De meiden hadden veel lol. Gelukkig geen melk over datum en iedereen zal vol!

smurfin

ik heb met veel bewondering naar je verhaal gelezen.
Ben bang dat ik geen tips kan geven die nieuw voor je zijn, kan juist wat van jou leren denk ik

pannekoeken zijn lekker goedkoop en kinderen vinden het geweldig :D, fijn dat je er iets leuks van kan maken voor je kinderen je mag absoluut trots op jezelf zijn

groetjes smurfin

Kleine Huis

Hoi Marijke,

Ik heb heel veel respect voor je.
Hoe gaat het nu met je ???

Met vriendelijke groet Kleine Huis

Dick

Welkom Kleine Huis op de p..... (Een van mijn favorieten vroeger)
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info