Rondkomen met heel weinig geld

Started by marijke, May 06, 2012, 09:05 AM

Previous topic - Next topic

marijke

Hoi allemaal,

Ik ben Marijke, een alleenstaande moeder van twee kleine kinderen. Wij moeten rondkomen met heel weinig geld. Elke maand heb ik moeite om rond te komen. Ik zoek lotgenoten, die ook moeite hebben om rond te komen. Dus moet je ook van heel weinig rondkomen, door schulden, of door welke reden dan ook. Wij kunnen elkaar tips geven en elkaar steunen.

Marijke
Utrecht

Buster

Hoi Marijke,

Welkom hier.

Je kunt hier mensen en gezinnen treffen in verschillende samenstellingen die rondkomen van heel weinig budget.
Moeders, Vaders en moeders, alleenstaande, samenwonende.

Als je eens wat rondneust bij het kopje "budgeteren" vind je al heel wat informatie.

Wat is jou gouden tip?

bob71

hallo Marijke,

ook wij moeten rondkomen met weinig geld.
wij zijn een gezin van 7 personen en leven van 125euro per week.
hier moet alles van gedaan worden, zoals boodschap en benzine.
voor kleding krijgen we 1 x per 3 mnd extra geld.
wat vind jij weinig???/

groetjes BOB

lotte

Hallo Marijke,

wees welkom.
Precies zoals Bob vraagt, wat noem jij weinig?

Ik ben een alleenstaande moeder, 2 meiden, van 10 en 15 jaar.  Ik moet rondkomen van 60-70 euro per week.
hier betaal ik de boodschappen en alle extraatjes van zoals op zaterdag een ijsje, en een kopje koffie.
Ik vind dat weinig, maar als ik lees dat Bob 125 heeft, met 7 personen, inclusief auto, dan heb ik in verhouding best veel.

marijke

Hoi, allemaal,

Ik had nog niet zoveel reacties verwacht. Mijn gezin bestaat uit twee kinderen van 5 en 7 jaar oud. Het bedrag waarmee ik moet rondkomen is 45 euro per week, ik moet alles hier mee doen. De kinderen zijn gelukkig nog blij met kleding zonder merk. Mijn grootste tip is dat ik alle statiegeldflessen opspaar tot het einde van maand. Deze wissel ik dan in, zodat ik de nodige boodschappen doen als het weekgeld weer op is, zoals brood, als dit op is. Het is niet veel, hooguit 3 euro, maar ik kijk altijd of mensen geen statiegeldflessen hebben weggegooid, dan heb soms nog 0,75 cent extra. Vlees eet ik niet elke dag, een ei volstaat ook. Als ik dit zo terug lees ben ik diep gezakt.

Buster

marijke

Hoi allemaal,

Wat ik koop is allemaal afgepast. Drie bananen, 6 appels voor fruit. Voor groente 3x vers, de rest blik en voor broodbeleg enkel jam. Vlees 2x week max, 3 x ei. Ik gooi niets weg, wat over blijft, is voor de volgende dag of ik vries het in. Ik heb nooit gedacht aan de voedselbank, de stap daarheen is groot. Koffie drink ik, enkel in het weekend, de rest van de week alleen thee. Frisdrank is voor de kinderen als ze een vriendje mee naar huis nemen en voor zaterdag. Ik koop nooit geen echte Coca-Cola maar de goedkoopste fles. Voor de prijs van een echte fles cola kan ik 5 goedkope flessen frisdrank kopen.

Dick

Ik vind het knap dat je het hiermee rondkomt. Je hoeft je niet te schamen als je naar de voedselbank gaat, dat is nergens voor nodig.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Die drempel die snap ik,...

Wij hikten er 1,5 jaar geleden ook tegenaan en hebben ons niet aangemeld om dezelfde reden.
Die eieren zetten me wel aan het denken, dat kunnen we hier thuis ook wel iets vaker doen.
We halen meestal alleen varkensvlees in de aanbieding en dan wil het ook nog wel lukken.
Maar ik bedenk me ook wel eens; wat als je geen varkensvlees mag van je geloof,.. dan is vlees al snel een luxe.

Ik vind je een kanjer!

nero

Beste mensen,

Ik kan ieder eeen met geld problemen op weg helpen naar een beter leven. Het is mij gelukt het kan ook jullie lukken. Mail me, ik weet niet wat ik hier wel of niet mag posten.

Je mag hier niet meer posten, spam staan we niet toe.

mvgr Dick moderator

bob71

marijke,

ik lees net dat je met 45euro per week moet uitkomen.
knap hoor dat je dat lukt,
voor ons is het al moeilijk om met 125euro rond te komen.
inderdaad wat minder vlees in de week is een goed idee.
hier drinken we ook steeds meer ranja, en thee.  koffie heel af en toe.
wel zorg ik dat de kinderen niks te kort komen, heb ook altijd groenten en fruit.
en overdag mogen ze best een snoepje,
en nee voedsel bank ben ik ook niet van.....

tuthola

Hallo Marijke ik ben ook alleenstaande moeder van 3 kinderen waarvan 2 zoons nog thuis wonen en studeren. Mijn weekgeld is 45 euro per week maar ik heb dus wel een voedselpakket van de voedselbank elke week. In het begin schaamde ik me ook en mijn jongens vonden het maar een kansloos gebeuren maar ik heb doorgezet en schaam me er niet meer voor om heen te gaan. Vaak zit er veel groente, vlees, vis in het pakket, de ene week zit er wat meer in dan de andere, vd week zat er zelfs biefstuk in en wasmiddel. Je hoeft je dus niet te schamen en je weet dan wel dat je je kinderen een lekkere gezonde warme prak kan geven.
Nog 1 tip voor als je een action in de buurt hebt...universeel wasmiddel 3 ltr voor 1.89 het ruikt iets minder lekker maar alles wel schoon voor weinig.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...groetjes

Buster

@tuthola,

Wat goed van je dat je hebt doorgezet!
Het is niet niks,

peter

Goed, dat er een voedselbank is en daarvoor hoef je niet te schamen. Je doet het voor je kinderen
Peter
Administrator Forum

tuthola

Buster en Peter bedankt voor jullie positieve reaktie en we eten trouwens met 3 volwassen personen van de 45 euro en de voedselbank mijn dochter is al het huis uit. Ik heb ook in mijn familie verteld dat ik naar de voedselbank moet omdat ik het niet meer redde met 45 euro en nu krijg ik af en toe iets toegestopt in de vorm van een pak koffie of een boodschappentasje met dingen die je bij de voedselbank meestal niet krijgt. Ik heb er niet om gevraagd maar ze geven het toch af en toe. Ik heb met tranen in mijn ogen toen verteld hoe ik ervoor stond en schaamde me rot, en voel me nog wel is lullig als ze ergens mee aankomen omdat ik zelf niet in staat ben om iets terug te doen.
Marijke ik weet niet of je mensen in je buurt hebt en open bent over je situatie maar mijn openheid heeft wel meer begrip gebracht en snappen het nu ook wanneer ik met bepaalde dingen niet meer kan meedoen.