Derdenbeslag gelegd bij de ontvanger der directe Belastingen

Started by Libra, May 03, 2012, 12:35 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Dank je wel voor je reactie tuthola!!, maar ik ben bang dat het toch niet zo soepel gaat lopen als in eerste instantie gezegd.

Vandaag kwam de brief binnen van de Gemeente en daarin staat letterlijk:

"Enige tijd geleden heeft u met een voormalig collega een intakegesprek schuldhulpverlening gevoerd. Tijdens dit gesprek is gebleken dat er gezien de problematiek aangaande uw eigen woning nog geen sprake kon zijn van een daadwerkelijke aanvraag schuldhulpverlening.
Zodra er enige duidelijkheid is hieromtrent verzoeken wij u ons hiervan op de hoogte te stellen zodat wij kunnen bezien of er een start gemaakt kan worden met een aanvraag schuldhulpverlening."

Dit is wel even heel iets anders dan wat hij gisteren door de telefoon zei!
Toen zei hij letterlijk dat er toch echt iets moest gebeuren nu omdat de bestaande situatie niet zo kon blijven voortbestaan, omdat ik zo alleen nog maar dieper in de schulden en problemen kom.
Ik heb alleen maar gevraagd of hij schriftelijk wilde bevestigen dat ik op 01 november 2010 schuldhulpverlening heb aangevraagd en dat mijn traject nog steeds op hold stond.
De bewoording van "kunnen bezien" enz. is wel heel erg vrijblijvend en vaag.

Dit breekt mijn klomp!!
Deze brief moet ik nu dus doorsturen naar de advocaat om zodoende Rechtshulp ervan te overtuigen dat ik (eventueel) recht heb op rechtsbijstand, omdat mijn bruto inkomen over 2010 misschien net boven de grens zit.

Ik weet nu echt even niet meer waar ik aan toe ben of wat ik moet doen. ???

Ik moet sowieso 76 Euro op voorhand aan de advocaat betalen voordat zij

Turfje

Wat een rare bedoening nou weer libra van de gemeente!
Zo weet je idd niet waar je aan toe bent.
Hopelijk krijg je vandaag wat meer duidelijkheid van die meneer van de gemeente.
Sterkte!

Buster

Libra, om je vraag te beantwoorden; het is heel normaal.

Besef je wel dat ook al had het nog een half jaar geduurd je je ook zo gevoeld zou hebben.
Je gaat nu een traject in met een situatie die je heel lang zelf hebt weten te redden door er bovenop te zitten en nu moet je ineens het vertrouwen hebben dat een ander met dezelfde zorg en aandacht jouw situatie gaat begeleiden.

En OF dat spannend is,.. het is ook niet niks.
Wat ik je wel kan zeggen is dat de enige manier om een bult weg te werken, is bovenaan beginnen.
Het maakt niet uit welke eiser er eerder aan de beurt zou zijn, dat gaat op volgorde van de wet.

Mocht je je er binnenkort beter bij voelen zeg ik alvast; Gefeliciteerd! In elk geval met het treffen van iemand die zich je situatie aantrekt en er werk van maakt.

Libra

Ja Buster, ik denk dat je gelijk hebt! :-[
Ik ben dus veel meer een contr

Buster

Wat je trouwens kan doen (als ik die meneer een beetje kan inschatten gezien zijn reactie,..)
Vertel hem gerust dat je het kleine beetje stabiliteit wat je nu hebt opgebouwd echt absoluut niet kwijt wil, dat je graag betrokken wil worden omdat je graag zo snel mogelijk overal vanaf wil zijn.

Hij mag best weten dat er een gemotiveerde klant tegenover hem zit, dat stimuleert ook weer.
Kan het niet, dan is nee ook een antwoord, maar het zal zeker niet tegen je gebruikt worden.  

Ik ga trouwens met je mee duimen voor een goed resultaat bij de advocaat!

Libra

HIEP HIEP HOERA!!!!

Goed nieuws van de advocaat!

Blijkbaar heeft de Raad voor Rechtshulp mijn aanvraag goedgekeurd, want ik kreeg vandaag een brief van de advocaat met daarbij een conceptbrief welke zij gaat versturen aan de gerechtsdeurwaarder.

Maandag meteen bellen dat ik akkoord ben met de inhoud en dan gelijk versturen, want zij is tot en met 10 augustus afwezig.

Oohh....wat een opluchting dat er eindelijk eens positief nieuws is!
En nu maar duimen dat zij hier toch van schrikken en dat het beslag teruggedraaid wordt.

Ik houd jullie op de hoogte!

peter

Een huis wordt altijd verkocht zonder beslagen die erop liggen. De hypotheek verstrekker heeft ook rol hierin. Jou advocaat kan hierin een rol spelen.
Peter
Administrator Forum

Libra

Zo, nog even de laatste update.

De gerechtsdeuwaarder heeft dus gereageerd op de brief van mijn advocaat en......ra,ra,ra, hoe is het toch mogelijk?, wat ik dus vanaf het begin naar hen gecommuniceerd heb, hebben ze nu bevestigd.
Het beslag is onrechtmatig en nu gaan ze dus "even" kijken hoe en wanneer ze dit kunnen terugdraaien.

Ik ben weer in het land, dus morgen meteen even bellen met mijn advocaat dat hier dus echt spoed achter gezet moet worden, want ik wil het geld, wat zij dus onwettig ge

Libra

Gisteren nog weer even kontakt gehad met mijn advocate, want het geld wat de deurwaarder ge

Buster

Ow,.. maar het UWV is een zeer onbetrouwbare bron van informatieverstrekking,... zou me er niet teveel van aantrekken. Maandag even een belletje aan wagen en dan horen dat afdeling A vergeten is dat aan afdeling B door te geven,... zucht.

el fijn om te merken dat de advocaat in elk geval zoden aan de dijk zet.

Libra

;D ;D ;D ;D

Buster, ik laat ze allemaal lekker in hun eigen sop gaar koken :P
Voor mijn part vechten ze elkaar dood ;D

In de brief van het UWV staat keurig mijn beslagvrije voet vermeld en die is nog steeds hetzelfde, dus....zal er voor mij niets veranderen.
Of het UWV Jantje of Pietje dat geld geeft zal mij worst wezen. :P
Dat zoeken ze maar lekker onderling uit.

Ik heb het helemaal gehad met die vervelende deurwaarders, dus ik ga hier echt geen seconde meer nog moeite of tijd aan verspillen.

Doet me bijna denken aan die twee honden die vechten om een been... ;D
Misschien ben ik nu dan wel die derde..., want lager dan mijn beslagvrije voet kunnen ze niet gaan.

Libra

Gisteren was ik het wachten zat!!
We zitten tenslotte alweer in een nieuwe maand en er was nog steeds geen bericht van wie dan ook.
Dus mijn advocate maar weer gebeld.
Die kreeg ik niet aan de telefoon, maar zij liet via haar secretaresse weten dat zij die dag nog een brief aan mij zou versturen en ik moest daar dan maar even op wachten. :(
:o Is dit de behandeling die je krijgt als zij Pro Deo voor je werken? ???
Vond dit wel heel apart (om het maar zachtjes uit te drukken) en besloot de brief af te wachten.

Vandaag was de brief binnen.
Mijn advocate had kontakt gehad met de deurwaarder en die had verteld dat zij nog op bericht zaten te wachten van het UWV om de zaak "recht te zetten".......wat dat dan ook in godsnaam mag betekenen..... ???

Omdat ik 24 augustus jl. al een brief ontvangen had van het UWV waarin zij aankondigde dat de deurwaarder beslag had gelegd op mijn uitkering, heb ik, na ontvangst van de brief van de advocaat, vanmiddag meteen het UWV gebeld.
Ik kreeg degene aan de lijn die de brief ondertekend had en ik heb gevraagd wat zij nu precies gedaan hadden.
Vanaf 20 augustus jl. gaat dus alles boven mijn beslagvrije voet naar deze deurwaarder omdat zij de oudste rechten hebben en dit hebben ze de andere deurwaarder gemeld.

Daarna onmiddellijk weer mijn advocate gebeld en nu kreeg ik haar wel aan de lijn.
Het hele verhaal uit de doeken gedaan en gezegd dat de deurwaarder net als ik, op 24 augustus al bericht had gehad van het UWV en dat zij dus gewoon bezig waren om de zaak te traineren.
Mijn advocate sputterde een beetje tegen dat zij toch niet aan de gang kon blijven en niet weer de deurwaarder kon gaan bellen.
Ik moest het maar even rustig afwachten :o ???
De enige andere mogelijkheid die nog openstaat is om dan te gaan rechten.

Ik heb haar maar even heel fijntjes uitgelegd dat hier voor mij in verband met de aankomende verkoop van mijn huis wel heel wat meer op het spel staat.
Sorry, maar dit ging voor mij toch echt even alle perken te buiten!!!

Tot nu toe heb ik steeds hand in eigen boezem gestoken en altijd gezegd dat het mijn eigen verantwoording was en is, en hier ook nooit namen genoemd van de betrokken partijen.
Maar nu wil ik toch iedereen hier even waarschuwen voor de praktijken van deze ratten en ik hoop dat niemand van jullie ooit met hen te maken krijgt, want Gerechtsdeurwaarders GROOT & EVERS uit Amsterdam zijn echt het slijk der aarde!!!
Het zijn echt de grootste ratten die er rondlopen!!!

Ik heb en had al vele verhalen gehoord over Van Eck en Flandrijn, maar in mijn optiek spannen de bovenstaande "heren" echt de kroon!
En ik neig er steeds meer toe om de stap naar de rechtbank te maken.
Ik hoop dat zij daar hun verdiende loon krijgen.

En mochten jullie fijne heren hier meelezen als "Guest" (wat ik eigenlijk wel verwacht van een stel achterbakse sujetten) dan weten jullie nu wat mijn volgende stap gaat worden.
En ik denk niet dat er 1 rechter in Nederland is die jullie in dit geval in het gelijk zal stellen, aangezien jullie totaal onwettig bezig zijn!!

Buster