Derdenbeslag gelegd bij de ontvanger der directe Belastingen

Started by Libra, May 03, 2012, 12:35 PM

Previous topic - Next topic

Buster

klaasvaak

Quote from: Libra on Jul 13, 2012, 12:13 PM
....En nu hopen dat dat net zo positief uitpakt ....
Ik denk dat jij je daar niet echt druk over behoeft te maken. Het juridische loket zal je echt niet doorverwijzen als zij het vermoeden hebben dat er via een advocaat geen recht gehaald kan worden. En een advocaat zal er ook niet zo snel aan beginnen lijkt mij als hij er "niets" in ziet. Maar toch gefeliciteerd dat je die stap genomen hebt en dat dit een positief gevolg zal hebben.

Libra

De dame van het juridisch loket vond het in ieder geval goed genoeg om me door te verwijzen.
Maar zelfs als de advocaat er iets in ziet, krijg en heb ik natuurlijk nog geen garantie dat de rechtbank hierin meegaat.

Voor het moment bekijk ik het per keer en benader ik het zo positief mogelijk.
Stap 1 - Juridisch Loket - uitkomst positief!! Ik werd gehoord en ben geholpen.
Stap 2 - advocate (ik heb een zij ;)) - a.s. maandag. Ik ga er gewoon met een open gevoel heen en dan hoor ik wel of zij hier mogelijkheden ziet. Tot dan heeft speculeren hierover geen zin, want dan draai ik mezelf dol omdat je dan alle mogelijke scenario's de revue laat passeren zonder iets zeker te weten.

Als ik geweest ben zal ik jullie zeker even laten weten hoe het gegaan is.
Dank jullie wel voor het meeleven!

tuthola

Dat is positief nieuws Libra en ga er maar vanuit dat het juridisch loket je niet zomaar naar een advocaat verwijst, ik heb er alle hoop op dat dit goedkomt.
Wel weer spannend en gedoe maar duim met de rest van het forum mee  :D

Libra

Nog even een lijstje maken voor de advocaat met alle (af)betalingen die ik gedaan heb vanaf november 2010, zodat, als we naar de kantonrechter gaan ik bewijs kan overleggen dat ik niet onwillend ben/was.

Ik hoop over 2.1/2 uur wat wijzer te zijn.......

Libra

Het bezoek aan de advocate is achter de rug.
Ik weet alleen niet goed wat ik ervan denken moet.........

Uiteraard alles besproken, waarbij natuurlijk ook weer het hele verhaal van mijn schulden op tafel kwam. Vreemd, maar het lijkt wel of het steeds makkelijker wordt het weer aan iemand te vertellen. Het gaat gewoon als het ware op de automatische piloot en zeker in zo'n zakelijke omgeving blijven de gebruikelijke emoties toch achterwege.

Maar goed, eerste stap is nu dat de advocate de toewijzing voor rechtshulp gaat aanvragen en tegelijkertijd de jurisprudentie gaat onderzoeken en bekijken of we eventueel een sterke zaak hebben om voor te leggen aan de kantonrechter.
In hun computerprogramma kunnen zij met 1 klik alle gerelateerde zaken oproepen en kunnen ook meteen zien hoe de uitspraken hierin liggen.

Concreet weet ik dus nog niets en het is nu afwachten waar de advocate mee komt.
Ik heb vanmiddag nog wel kontakt gehad met de Gemeente en nu blijkt dat mijn kontaktpersoon daar al een poosje niet meer werkt....... :o
Nu heb ik hem vorig jaar op 18 oktober voor het laatst gesproken, maar dat was toch wel even een tegenvaller.
Kreeg nu een andere meneer aan de telefoon.
Vanmiddag aan de advocate verteld dat ik in 2010 schuldhulpverlening had aangevraagd, maar dat dit traject nog steeds op hold stond en zij adviseerde daar een bevestiging van te vragen, daar dit belangrijk zou kunnen zijn voor de toewijzing en eventueel ook voor de rechtbank.
Deze nieuwe meneer nu gaat eerst even mijn dossier doorlezen en dan belt hij mij morgen terug.
Weer een dag vertraging.... :(, daarom juist vind ik het ook zo jammer dat die ander er niet meer zit. Die wist tenslotte alles al.

Het wordt een beetje saai, maar.......wordt vervolgd.

Turfje

Dat is balen dat er bij de gemeente een andere contactpersoon zit.
Hopelijk duurt het allemaal niet te lang, succes!

Turfje

Buster

Euh,.. de gemeente mag zich schamen,... 2010!!!!  ???

Je bent in elk geval zelf actief bezig, dat werkt altijd in je voordeel.
Morgen dus nog even spannend, ben benieuwd.

Libra

Nou Buster, de Gemeente moet zich nu echt heel diep gaan schamen!!! :(

Ik heb vandaag dus helemaal NIETS gehoord van de Gemeente.
Mevrouw ik lees uw dossier even door en dan bel ik u morgen terug.....niet dus >:(
Ambtenaren....ggrrrrrrr

Morgen pak ik zelf gewoon weer de telefoon.
Ik heb niet de luxe dat ik dingen voor me uit kan schuiven.

Buster

Libra, de gemeente heeft de PLICHT om je hulp op maar te bieden zodat je niet verder zakt, dat is dus niet helemaal niet het geval. Het is dat je zelf je hoofd boven water weet te houden doordat je onderzoek bent gaan plegen.

Bellen idd,.. vriendelijk doch lastig hihihi

Libra

;D ;D ;D ;D
Inderdaad!!!

Ik heb die verklaring gewoon heel hard nodig!!
Ook voor de toevoeging voor rechtshulp en op deze manier stagneert de boel gewoon.

Ik wil gewoon weten (en dat op de kortst mogelijke termijn) of ik een kans van slagen heb. Juist ook omdat de deurwaarder al aangaf dat de advocaat van de eiser dan maar moest aangeven of hij er "brood" in ziet om naar het kantongerecht te gaan.

Het liefst ga ik helemaal niet meer naar de rechtbank, want daar heb ik m'n buik echt wel van vol, maar aan de andere kant heb ik domweg geen keuze.

Maar mijn advocate gaf ook al aan dat het feit dat ik schuldhulpverlening aangevraagd heb alleen maar in mijn voordeel kan pleiten, ook voor de rechter.
Dus morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Waarom werken mensen nou toch niet eens gewoon mee??!!
Zou een heleboel stress en slapeloze nachten schelen........

Libra

Er kan dus gewoon een heleboel gebeuren in 1 dag tijd.....
Mopperde ik eergisteren nog dat de meneer van de Gemeente me niet teruggebeld had, gisterochtend hing hij aan de lijn :-[
En nu gaan de zaken opeens in een stroomversnelling, zozeer dat ik het er helemaal benauwd van gekregen heb.
Wat er precies gebeurd is met mijn kontaktpersoon weet ik niet (is ook niet spannend), maar hij gaf aan dat hij het belachelijk vond dat mijn dossier nog altijd op hold stond en gaat, ondanks dat mijn huis nog niet verkocht is, het traject opstarten.
Hij zei letterlijk dat het mogelijk is de WSNP in te gaan en dat er dan een per maand module in werking treedt.
Met andere woorden, dat er na 3 jaar gekeken wordt wat de eindstand van de schuld is en hoeveel er dan gereserveerd staat, wat na rato verdeeld gaat worden over de schuldeisers.

Maar oh.......wat benauwd me dit! Het idee grijpt me letterlijk bij de keel.
Het klinkt misschien heel raar, maar ik had zo gehoopt dat ik nog een half jaar ofzo respijt zou krijgen zodat ik nog zelfstandig een aantal afbetalingen had kunnen doen.
Zelf had kunnen beslissen welke schuldenpost ik als eerste zou aanpakken........

Gisteren ook de papieren van de advocaat binnengekregen.
De opdrachtbevestiging die ik moet ondertekenen en een factuur voor de eigen bijdrage die je moet betalen ook al krijg je pro deo rechtshulp.
Ik wacht nu alleen nog op de brief van de Gemeente met de bevestiging dat ik schuldhulpverlening heb aangevraagd.
De meneer zei gisteren dat hij deze verzorgd had en naar mij onderweg is.

Ik snap echt niets van mezelf ???.....
Ieder ander zou blij zijn dat er nu (voor zover ik dat kan beoordelen op dit moment) zo voortvarend te werk wordt gegaan en ik zie er alleen maar als een berg tegenop!
Ik schrik ervan dat het nu opeens zo griezelig echt wordt en zo dichtbij komt!
Ik heb het gevoel alsof ik letterlijk aan de rand van de afgrond sta.....

Ben ik nu gek of hebben jullie dat gevoel ook gehad?
Is dit nu het befaamde punt dat je weer over een grens gaat?
Weer gedwongen wordt die grens te verleggen?

jan

Heeft dit niet te maken, met de wet gemeentelijke schuldhulpverlening, dat ze binnen 4 weken actie moeten ondernemen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Libra

Zou kunnen Jan, ik heb werkelijk geen idee.

Hij gaf wel aan dat hij het belachelijk vond dat ik nog steeds niet geholpen was en zei letterlijk dat het misschien nog wel een jaar zou kunnen duren voordat mijn huis verkocht gaat worden, maar dat mijn situatie dusdanig nijpend is en alleen maar nog meer verslechterd, dat er nu gewoon iets moet gaan gebeuren.

Ik wacht maar gewoon af.
Hij heeft toegezegd onmiddellijk actie te gaan ondernemen en mij zo snel mogelijk te informeren over het vervolg.

tuthola

Ik denk dat ik je moet feliciteren omdat het nu allemaal in een stroomversnelling gaat, dat je er nu ineens verward tegen aankijkt is denk ik dat je nu de controle op dingen die gaan komen kwijt raakt.
Ik hoop wel dat alles snel blijft gaan voor je en dat er dan rust bij je komt  :-*