Derdenbeslag gelegd bij de ontvanger der directe Belastingen

Started by Libra, May 03, 2012, 12:35 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Hmm,.. ik was aan een reply begonnen en het werd wel een heel zwartgallig verhaal hahahaha en dat was echt niet de bedoeling.
Laten we het erop houden dat ik snap wat je bedoeld!

Wat voor ons altijd goed heeft gewerkt is het zeer zakelijk te benaderen.
Als jij een schuldeiser ervan kan overtuigen dat het in zijn voordeel werkt je nu nog even met rust te laten zodat hij straks meer te innen heeft valt er voor hem iets te halen en zal hij eerder geneigd zijn om mee te werken.

De verzachtende omstandigheden heeft hij zichzelf waarschijnlijk immuun voor moeten maken en zetten veelal weinig zoden aan de dijk. Bij ons hielp het dat ik dat contact deed, het ging op papier namelijk niet om mij, maar ik nam de zaken waar voor mijn man (toen nog vriend).
Wil niet zeggen dat het met niet in de koude kleren ging zitten maar het maakte het gesprek wel soepeler.

Hou vol, geniet van de zon, die heb je als je hem ziet!

Libra

Even een kleine update.

Eergisteren weer een brief van de gerechtsdeurwaarder in de bus. Een kopie van de brief van de Belastingdienst, waarin zij aangaven het geld overgemaakt te hebben aan de deurwaarder. En bedankt, heel fijn, maar dat had ik al gemerkt >:( !

Gisteren weer telefonisch kontakt gehad met de deurwaarder om te vragen hoe de zaak ervoor staat, omdat ik nog geen enkele reactie had ontvangen op mijn email van 16 mei.

"Nou mevrouw, we hebben u op 14 mei een brief gestuurd waarin duidelijk staat dat de schuldeiser het beslag niet terugtrekt".
Ja, daarom heb ik ook de 16e telefonisch kontakt opgenomen nadat ik de brief ontvangen had om een herziening van mijn beslagvrije voet aan te vragen. En u een email gestuurd met 10 bijlagen met alle mogelijke informatie die u maar nodig kunt hebben hiervoor.

"Sorry mevrouw, die email hebben wij niet ontvangen, u kunt deze beter naar het algemene emailadres sturen in plaats van aan een persoon, want dan komt het in ieder geval binnen en wordt het normaalgesproken binnen een dag verwerkt".
Dat heb ik gedaan meneer en de email is keurig verzonden en ontvangen, omdat ik anders een foutmelding krijg en dat is niet het geval.
Maar ik stuur u de mail meteen nogmaals door en dan neem ik maandag meteen weer even kontakt met u op om te checken of u het deze keer wel ontvangen heeft.

>:( >:( >:( >:(
Stoom uit mijn oren!!!!

De stress en de spanning is me de afgelopen week echt een beetje teveel geworden.
Hoewel ik normaalgesproken toch echt heel positief in het leven sta (ondanks de problemen), werd het me nu toch teveel. Diep in de put en zelfs gedachten van "waar doe ik het eigenlijk allemaal nog voor.... hier komt geen einde meer aan. Althans geen goed einde".

Mijn moeder, die al op leeftijd is, kampt op dit moment met gezondheidsproblemen (hoge bloeddruk en hartklachten) en ik durf echt niet aan haar te vertellen wat er aan de hand is.
Het vreet ontzettend aan me en ik ben zo bang voor de eventuele gevolgen als ik haar zou vertellen dat ik de hypotheek niet meer kan betalen. Die verdomde 2e hypotheek die op haar naam staat!!!

De hele afgelopen week is er dan ook helemaal niets uit mijn handen gekomen. Behalve piekeren en rekenen, rekenen en nog eens rekenen.
Maar er zit geen rek in mijn budget en als ik toch zou proberen ergens geld vandaan te trekken dan zou dat betekenen dat ik weer terug zou vallen naar de situatie van 2010 en weer een achterstand (nieuwe schuld eigenlijk) zou oplopen waar het mijn vaste lasten betreft.
Sinds november 2010 heb ik alle maandelijkse lasten voldaan tot nu toe. Geen achterstanden meer en nog een aantal van die achterstallige posten betaald.
Maar ook de afbetalingsregeling die ik met de energieleverancier heb zou dan in gevaar kunnen komen en zelfs al zou ik hen niet meer betalen dan is dat niet genoeg!

Pfff......dat is eruit!
Sorry, het is geen vrolijk verhaal, maar dit kan ik eigenlijk aan niemand vertellen.

Mijn moeder voelt wel degelijk dat er iets aan de hand is en begon er zelf over nadat ik haar verteld had dat ik gisteren 2 bezichtigingen had gehad. Ik vertelde dat ik hoopte dat mijn huis nu eindelijk verkocht zou worden, omdat er dan een streep onder het hele verhaal getrokken kon worden.
Maar, zei ze meteen, hoe moet het dan met die hypotheek want dan krijg je dat geld van belasting toch niet meer?!
Het voelde aan alsof ze een mes in mijn hart stak.
Zelfs zonder dat mijn huis verkocht is, is deze situatie al aktueel!

De kracht om te vechten ontbreekt me op dit moment.
Maar goed, ik zal wel moeten!!!
Maandag nieuwe ronde, nieuwe kansen....

Fijn weekend allemaal

Buster

Libra,

Allereerst; je doet het hartstikke goed!
Je moeder zal idd niet veel kunnen met die informatie, wat niet weet wat niet deert zullen we maar zeggen. 

Het vechten en de strijd zit er voor nu even op.
Je hebt alles opgestuurd om aan te tonen dat de administratie niet klopt,en je kunt aan alle kanten bewijzen dat er bij hen iets fout is gegaan in de administratie, niet bij jou.

Laat ze nu eerst maar eens binnen 1 werkdag de boel verwerken en met een herberekening komen.
Je kunt nu eenmaal niet meer "inleveren" dan hetgeen wat boven je beslag vrije voet ligt.
Dan kunnen ze dreigen met een rechter of welke stappen dan ook.
Geen enkele rechter zal bij het bekijken van een zaak en het constateren dat je er alles aan doet om volgens de regels te leven je daarop bestraffen.

Hou je weekenden hoog in het vaandel!
Dat doen ze bij een incasso en gerechtsdeurwaarder ook.
Niets wat je vandaag doet zal de zaken voor maandag ochtend oplossen.
En niets wat je niet doet zal het voor maandag ochtend verergeren.
Het is moeilijk, dat snap ik, maar je moet nu eenmaal jezelf in bescherming nemen.
Als jij het niet doet,...

Heel veel succes en beterschap met je moeder en veel energie en kracht voor de komende week.

Hou vol!

Libra

Dank je wel Buster!!!

Je hebt volkomen gelijk dat weet ik, maar dit was nu net even het hart onder de riem die ik nodig had.
Soms zie je even door de bomen het bos niet meer en valt het als lood op je schouders.

Ik ga het weekend dus koesteren en klim maandag weer in de telefoon met nieuwe, goede moed.
Ik stop niet met vechten totdat er niets meer te vechten valt.

Maarr nogmaals, dank je  :)

peter

Libra,

Ik hoop dat je een fijn weekend heb gehad!! Je doet het inderdaad heel goed!! Geef niet op!
Peter
Administrator Forum

Libra

Hallo allemaal!

@ Peter en Buster: Ik heb (toch nog) een fijn weekend gehad.  :) Dank je.

Ok

Buster

Wauw, wat een goed bericht!

Ik ben blij dat je ook een "normaal" gesprek hebt gehad met de deurwaarder.
Het zullen nooit mn beste vrienden zijn, maar er zitten er tussen die gewoon wel echt hun best doen om tot een menselijke oplossing te komen.

Hou vol!

Libra

Ja Buster, dank je wel!
En ik ga zeker volhouden!

De glimlach is nog steeds niet van mijn gezicht en ik hoop dat anderen hier eventueel ook mee geholpen zijn, want ik denk dat er misschien wel meer mensen zijn hier die in dezelfde situatie verkeren.

En ooohhhhh.......wat voelt dit goed!

Mijn kontaktpersoon was in eerste instantie niet onvriendelijk, maar wel een beetje neerbuigend, zo van "ja mevrouwtje, dit mogen en kunnen wij doen, dus we doen het ook".
En nu vandaag klonk hij opeens heel onzeker en stuntelig aan de telefoon.
Ik ben en blijf altijd beleefd als ik ze bel en voel me niet te goed om heel duidelijk te maken dat dit traject voor mij overleven is en dat ik ondanks alles toch die schulden wil betalen.
Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds het gevoel heb dat ik vandaag een overwinning heb geboekt.

Vandaar......nog steeds een hele grote smile en een goed gevoel!!!

En ok

Libra

Deze week de deurwaarder alweer 2 keer gebeld.
De eerste keer was mijn contactpersoon vrij en zijn collega zou een terugbel-notitie bij hem neerleggen voor de volgende dag. Dat was maandagmiddag........
Vanochtend dus zelf maar weer in de telefoon geklommen. ::)

Ze zijn er nog steeds niet uit...... Zijn nog steeds aan het overleggen of zij nu wel of niet akkoord gaan met de door mij aangeleverde nieuwe beslagvrije voet.
Gelukkig ben ik hier door jullie berichten een stuk wijzer geworden, dus toen hij mij ook vertelde dat dat akkoord afhangt van de advocaat van de schuldeiser, kon ik hem direkt corrigeren. De enige partij die de beslagvrije voet bepaalt is de deurwaarder zelf!

Toen gooide hij het over een andere boeg en zei dat er inderdaad wel jurisprudentie is over de hoogte van een beslagvrije voet als er, zoals in mijn geval, dubbele woonlasten zijn, maar haastte zich meteen hieraan toe te voegen dat er ook uitspraken zijn geweest waarin dit verworpen werd door de rechtbank, omdat de schuldeiser dan gedupeerd wordt.
En dus speelde hij het balletje weer terug naar de advocaat (en verschuilt zich nu ook daarachter), want die moet maar aangeven of zij het het waard vinden om het beslag te laten voortbestaan als ik een rechtzaak zou beginnen.

Inmiddels sta ik met mijn rug tegen de muur. Zij hebben al 2 termijnen van de Belastingdienst ontvangen en ik heb in feite nog maar 1 maand respijt voordat de bank aan de bel trekt (als zij dat al niet eerder doen omdat ze aan het einde van deze maand natuurlijk zien dat ik dan al 2 maanden geen geld meer overgemaakt heb).

Na het telefoongesprek direkt een mailtje gestuurd aan mijn bevriende advocaat, die heel snel reageerde. Hij adviseerde me om naar het Juridisch Loket te gaan en een pro deo advocaat aan te vragen. Hij kan mij helaas niet meer helpen omdat de firma waar hij voor werkt niet op toevoegingsbasis werkt en ik natuurlijk niet het geld heb om hem te kunnen betalen.
Met andere woorden, maandag dus naar het Juridisch Loket en om hulp vragen.

Buster

Wel weer fijn dat je direct kon antwoorden i.p.v. een mond vol tanden.

Je hebt volgens mij hartstikke gelijk als je zegt dat niet de advocaat de hoogte bepaald, dat doet de wet. Je hebt nou eenmaal recht op een beslag vrije voet. Punt.
Wat er overblijft mag hij blij mee zijn.

Ik hoop dat je een goede pro deo treft, eentje die zich hard maakt.
Succes maandag!

Libra

Even een update van mijn kant.

Gisteren kon ik eindelijk de moed opbrengen om naar het Juridisch Loket te gaan.
Achteraf viel het heel erg mee en heb ik mezelf ook een schop gegeven dat ik een week had verspild!
Vorige week nog wel weer kontakt gehad met de deurwaarder en werd weer met een kluitje in het riet gestuurd.
Ze waren er nog steeds mee bezig, ze zijn er nog steeds niet uit, bla bla bla enz. enz............
Ik werd (en word) hier zo moedeloos van dat ik op het punt stond het bijltje erbij neer te gooien en het maar te laten voor wat het is.
Het voelt alsof je elke keer weer vol gas tegen een betonnen muur aanrijdt en na het laatste gesprek was ik helemaal murw geslagen.

Maar.....gisteren dan eindelijk toch gegaan.
Ik werd te woord gestaan door een hele vriendelijke dame die mijn verhaal aanhoorde, de papieren die ik meegenomen had doorkeek en meteen een afspraak voor mij maakte op 10 juli a.s.
Eerder kon niet, maar ik was al heel blij.
Ze zei ook meteen: we gaan dan gelijk even kijken of ze wel de juiste rentepercentages berekend hebben en of alles wel korrekt gegaan is.

Deze kleine opmerking gaf me zo veel moed! En krikte meteen mijn gevoel voor eigenwaarde gigantisch op.
Er werd geluisterd en ik werd niet behandeld als een crimineel (zoals ze bij het deurwaarderskantoor doen), maar gewoon als mens.

Nu de 10e heen.
Ik ben benieuwd wat ze zeggen en dan laat ik dat jullie uiteraard weer weten.

Buster

Wauw, daar sta ik van te kijken, controleren of alle percentages kloppen. Super, ik heb goede hoop, ik hoop jij ook! ;)

Turfje

Fijn dat er serieus naar je geluisterd werd.
Succes de tiende!

Libra

Dank voor jullie steunende woorden.  :)

Ik ben aan het duimen voor een positieve uitkomst.

Libra

Wat ben ik blij dat ik naar het Juridisch Loket gegaan ben!
De dame die mij afgelopen dinsdag geholpen heeft belde, zoals toegezegd, gisteren inderdaad keurig terug.
En nog meer dan dat, ze heeft direct een doorverwijzing naar een advocaat in orde gemaakt.
Ik kon het advocatenkantoor dan ook meteen bellen en een afspraak maken.
Deze staat gepland voor a.s. maandagmiddag 2 uur.

En nu hopen dat dat net zo positief uitpakt en ik snel naar de rechtbank kan om een verhoging van mijn beslagvrije voet aan te vragen.