Steeds meer Nederlanders plannen hun vakantie-uitgaven

Started by Dick, Apr 28, 2012, 01:06 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Het Nibud merkt dat steeds meer Nederlanders van te voren bepalen hoeveel er wordt uitgegeven aan de vakantie. Slechts 20% bepaalt geen vakantiebudget.

Nibud.nl
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

QuoteHet merendeel van de Nederlanders (34%) gaat in 2012
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Wij geven +/- 800 euro uit aan een vakantie. Wij proberen zoveel mogelijk te sparen.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Dat zijn nog normale vakantiebedragen Peter daar kan ik me nog in vinden.

De rest van ons vakantiegeld wordt normaal gedeeld over de lening en de spaarrekening, dit is het eerste jaar dat het anders gaat en dat het alleen op de spaarrekening wordt gestort.

Voelde me echt een superkrent tegenover die andere mensen en ik bedoelde het echt niet negatief tegenover hun want ik gun ze hun vakantie van harte maar schrok gewoon van het bedrag wat er mee gemoeid gaat.

peter

Je hoeft je geen superkrent te voelen, het bedrag dat je uitgeeft aan vakantie is voor een ieder persoonlijk. Niet iedereen heeft een hoog salaris waarmee dure vakanties kunnen worden geboekt. En tenslotte de kachel moet ook branden.

Je hebt groot gelijk dat je zo je vakantiegeld besteed.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Je hebt helemaal gelijk, dank je wel, ik was al bang dat ik doorgeslagen was en een nog grotere vrek was dan Dagobert Duck dit stelt me gewoon gerust.

Kaatje

Chrissie je bent geen grotere vrek dan Dagobert Duck. Ik vind dat je heel verstandig met je vakantie geld omgaat!

peter

Als je geen schulden meer hebt, kun je wat meer aan vakantie uitgeven. Als je een schuld hebt is het niet verstandig om veel geld in vakantie te steken. Je geeft als het ware geld uit dat je niet hebt. Als je schuld met 10% weet terug te brengen d.m.v. je vakantie geld is dit heel slim.

Je bent goed bezig.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Zoals jij het schrijft zo heb ik het altijd gezien Peter maar ineens voel ik me een krent en moet dan aan Dagobert Duck denken maar in plaats van de dollartekens heb ik dan de eurotekens in mijn ogen zeg ik altijd.

Maar door jou Peter en Kaatje weet ik gelukkig wel dat ik nog steeds normaal ben, heeeerlijk voelt dat dank jullie wel.

Kaatje

e zijn er voor elkaar op dit forum om onszelf daar af en toe even aan te herinneren. :) :)

gewoon

Hoi

Ik ga bijna nooit op vakantie laatste keer was een weekend in zwolle in 96 meen ik, denk dat ik het niet naar mijn zin zou hebben met onbetaalde rekeningen thuis, en dan ergens op een strandje gaan zitten kniezen.

Kijk er anders tegen vandaag heerlijk gewandeld smorgens en smiddags een heel grote fiets tocht door de stad en voelde mij toerist dit omdat het even minder spannend is met de rekeningen.

Das helemaal gratis, en zo herken ik het gevoel dat schulden vrij zijn, ik zal beleven als mijn vakantie

ga ik lang van genieten.

Vorige week zat ik in een jachthaven te mijmeren over betere tijden en dat wel weer eens zou willen  zeilen, zit ik te praten met een dame die een weekendjacht gekocht heeft, en zag 5 grote ondehouds problemen die zeilen levens gevaarlijk maakte : Ja meneer is echt een meiden boot, zoek eigenlijk iemand die zo nu een dan eens proefvaart .!! ( ahum nou mevrouw, dat wil wel voor u doen... )lekker een paar keer zeilen helemaal gratis, en omdat ik dan bezig ben, denk ik niet aan zorgen thuis dat is vakantie voor mij.
gewoon

gewoon

Nabericht vorige week niks uitgegeven op het terras in de jachthaven, de dame heeft eten en drinken betaalt, en ik kan zeil instucteur op mijn CV bij schrijven, leuke middag gehad.

Hoi
Gewoon

Buster

Chris,

We zijn al 4 jaar niet geweest. Daarvoor gaf ik voor een week ongeveer

flits

de laatste keer at ik op vakantie geweest ben is is 2009 en toen was ik 300 euro kwijt aan hotel  en daarnaast 200 euro aan kosten voor kleren bij de event waar ik naar toe ben geweest daarna ben ik maar iedere keer voor 1 nachtje geweest als ik naar een event toe ga moet ik er een hotel bij boeken omdat ik met de trein reis en er snachts geen treinen terug rijden  of maar tot de helft
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Chrissie

Hoi Gewoon,

Herken me in je verhaal van het niet naar het zin hebben op vakantie terwijl je schulden hebt. In 2005 hebben wij met ons viertjes onze laatste vakantie van 2 weken gevierd op de sprookjescamping in de Vechtstreek ik weet nog dat ik mijn Kasboek meenam wilde daar ook de hand op de knip houden ik werd er helemaal gestoord van en iedere dag mijn gedachten ik kan dit geld helemaal niet missen! Iedereen heeft er gelukkig wel goede herinneringen aan overgehouden we gaan er  ieder jaar nog even een dagje naar toe (de caravan en de auto zijn na die vakantie verkocht, ik had mijn man ook gewaarschuwd om extra van de vakantie te gaan genieten omdat ik die knop verder ging omdraaien en de schulden de nek om wilde draaien)  de omgeving is zo geweldig mooi en de kinderen maken dan de laatste avondvoorstelling nog even mee daarna keren we weer terug naar huis. Op de terugreis eten we wat bij een pannenkoekenrestaurant maar dan "gil" ik zelfs van het eten mag maar zo duur kosten daar is mijn grens je kan er onder blijven maar er niet overheen en je krijgt geen toetje na. Ik probeer gewoon de kosten zo laag mogelijk te houden maar toch iedereen een leuke dag te bezorgen, dat is trouwens de enige dag dat we uit eten gaan.