beslag zorgtoeslag

Started by gewoon, Apr 15, 2012, 08:05 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

ook ingekort

Hoogachtend,

gewoon

En dan mijn gedachte hiervan.

Kan ik goed tegen hoor, vindt Van Es zielig worden, niet ik.

Gewoon

Buster

Als het om een vordering gaat die verband houd met je zorg verzekering mogen ze dat zeker proberen. Je beslag vrije voet op 0 zetten dat mag niemand, dus ook van Es niet.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat de belastingdienst voor gaat, dat is en blijft ene preferente schuldeiser.

Maar als de vordering dus geen verband houd met een zorgverzekering mogen ze nergens aankomen.

gewoon

Weet ik wel.

Natuurlijk is die beslag legging in verband met achterstand Ziekenfons

Van Es trekt dit in deze maand, door mijn betalings voorstel.

Waar het mij omgaat is dat deurwaarders dus wetende ! dat de belastingdienst eerst verrekenen zal.
Een nieuwe weg wandelen door beslag te leggen op toeslagen, en dat vind ik ernstig .

Wat bij mensen die bijna op straat staan, die met een huur achterstand mogen lezen, dat de huursubsidie verdampt, bij een belasting schuld, door een creatieve duerwaarder.

Buster, jij bent weerbaar, maar wat met die grote groep mensen die voor het eerst tussen de wolven vallen.

Vind dat toeslagen even heilig zijn als de beslagvrije voet

Gewoon

Buster

Gewoon, je hebt helemaal gelijk.

Ik zou ook willen dat al deze informatie bij veel meer mensen bekend was.
Juist daarom ben ik teleurgesteld in organisaties als de NVVK en het NIBUD.
Al mijn kennis, waardoor ik nu zo weerbaar ben, heb ik opgedaan via de 2 fora die er zijn op dit gebied.

Tevergeefs bij het GKB geweest, echt niemand geeft je advies of verteld je wat je rechten zijn.
BELACHELIJK!
Het is niet zo gek dat de groep beginnend schuldenaren zo makkelijk ten prooi vallen aan de malafide bureau's.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het ook geen materie is waar je voor je lol eens induikt.
Maar toch, als het zover is word je eerst bloot gesteld aan een werkwijze waar psychologen op zijn losgelaten en daar sta je dan, als leek.
En dat allemaal omdat het je niet is gelukt op tijd een rekening te betalen.

Eerlijk waar, een inbreker bij een bejaardenflat krijgt nog meer ondersteuning dan een schuldenaar,...   

En dat vind ik dus heel ONgewoon ;)

sacredfour

Het enigste wat je nog zou kunnen proberen is een brief naar je zorgverzekeraar.
Maak ze hierin duidelijk dat je de zorgpremie niet meer kan betalen omdat er beslag gelegd is op je zorgtoeslag door hun incassobureau.  Maak duidelijk dat je deze toeslag nodig hebt om de zorgpremie te betalen.  Doe een vriendelijk verzoek om mee te doen aan een beslag op inkomen, zodat je de zorgpremie kan blijven betalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi Buster

Heb goed begrepen wat je schrijft.

Wat een geluk dat er tegenwoordig PC zijn, en internet.

Kan nu orde scheppen, met wat mij 15 jaar geleden is voor gevallen.

Heb vandaag ook een mail gestuurd voor Karabulut ( SP ) Dat dit Den Haag niet bedoelt kan hebben met zorgtoeslagen.

Het debat was dus afgelopen dinsdag, .. Armoede

Hoop dat het op gepakt word in het kader Armoede werkt niet.

Handen af van de toeslagen

Gewoon

gewoon

Hoi

En dat dan weer leuk, keurig mail terug gekregen dat het voorstel is aangehouden.

Gewoon