Begrijp er even niets meer van???

Started by Chrissie, Apr 11, 2012, 11:53 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ben gisteren fors over de schreef gegaan maar het heeft me goed gedaan heb alles weer een beetje op een rijtje we zijn naar het strand geweest en de duinen bij bergen aan zee hier kom ik altijd zo van tot rust, het gesprek wat ik met Buster heb gehad via de telefoon en jullie antwoorden (inclusief die van knibbel en Boeddha) en die ik nu lees geven me zoveel lucht en halen zo'n zware last van mijn schouders. Kan er weer tegenaan. Dank jullie wel!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Be

Ohhh gelukkig, fijn om te lezen!! Goed van je!!

Buster

Wauw, even lekker naar het strand!

Goed om te lezen dat je daar rust hebt gevonden en zaken op een rijtje hebt kunnen krijgen.
Dat heb je nodig om weer verder te kunnen!

Super van je ;)

Knibbel

Lieve Chrissie, ook ik ben ontzettend blij dat je weer enigszins rust en je draai weer hebt gevonden. Je hebt het tot nu toe zo goed gedaan, je overal zo goed door heen geworsteld, deze nieuwe wending in jouw leven zal jij ook overwinnen en leren mee om te gaan. Ik geloof in je Chrissie....

Heel veel liefs,
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

zit er even helemaal doorheen, mijn hoofd stroomt over!

Vanmorgen werd ik door de verpleging van mijn vader gebeld, mijn vader was vanmorgen gevallen.
Zijn bril was stuk maar verder ging het gelukkig met mijn vader goed. Of ik met de bril naar de opticiën wou gaan het pootje was afgebroken. Kom je daar samen met je vader krijg ik het advies om met hem naar de huisarts te gaan voor een verwijsbrief voor de oogarts in het ziekenhuis mee want ze konden het montuur niet meer maken en ze konden de oude glazen niet in de nieuwe montuur zetten omdat ze niet passen, en ze kunnen niet van mijn vader afgaan met een gewone oogmeting. Ze hebben het pootje vastgelijmd met siliconenkit zodat mijn vader hem nog kan dragen.  Mijn vader moet de bril opzetten en precies zo weer neerleggen, als hij de bril opvouwt dan gaat hij direct weer stuk. Maar hoe vertel je dit aan iemand die er niets meer van begrijpt? Dus ik begin er ook maar niet aan.

Toen ik hem kwam ophalen vanmorgen was mijn vader hartstikke onrustig wist totaal niet meer waar hij was en was van alles kwijt en de tranen stonden hem in de ogen. Heb hem gerustgesteld.
Daarna had mijn vader tussendoor nog een helder moment, wat doe ik je veel aan je hebt het zo druk met me en je bent er zo voor me, stelde hem gerust dat dat normaal is wat je doet.
Maar het vreet tonnen energie van je, kan nu wel alles bij elkaar janken ben gewoon kapot!

Buster

Chrissie, ga van de week als je tijd hebt even terug naar de opticien.

Leg ze daar uit dat al die handelingen die zij voorstellen ondraaglijke gebeurtenissen zijn voor jouw vader.
Als zij geen meting kunnen maken kunnen ze ook de oude glazen lezen, dat kan.
En dan maken ze van die sterkte een nieuwe bril voor hem.
Mochten zij die service niet willen verlenen, ga je naar de concurrent.

Wat een ontzettende onzin is dit zeg!
Ze kunnen toch wel een beetje meedenken.
Blijkbaar is het makkelijker om jouw hiermee op te zadelen omdat ze bang zijn dat hij met een verkeerde meting rondloopt.
Was de bril niet gebroken had hij ook met deze bril rondgelopen.

Laat je niet gek maken hoor!
Kop op!

Chrissie

Buster, ben vanmiddag naar dezelfde opticien geweest.
Deze had bijna dezelfde montuur als de montuur waar het pootje van stuk was.
Heb gezegd dat ik mijn vader het niet wou aandoen om met hem naar het ziekenhuis te gaan!
Dat mijn vader het toch allemaal niet meer begreep!

Ze hebben op mijn verzoek de oude glazen in het nieuwe montuur gedaan, deze glazen zagen er nog prima uit. Mijn vader deed zonder problemen zijn bril op zag niet eens het kleine verschil in de montuur.
Probleem opgelost!

Buster

hihihi, ben trots op je!

Dat heb je echt heel goed gedaan!
Die vader van jouw die boft maar met zo'n dochter. ;)

Knuf

Chrissie

Be

Chrissie

Chrissie

Even een update:

vandaag kreeg ik onverwacht een mailtje van mijn begeleider van psyQ  of ik in plaats van morgen wel vanmiddag kon komen wegens een sterfgeval. Mailde hem terug hoe laat ik aanwezig kon zijn.
Er is me zoveel duidelijk geworden en er is zo'n last van mijn schouders gevallen tijdens het gesprek zei mijn begeleider ik zie de zwaarte gewoon van je afglijden. Maar wat ben je toch geweldig mens, wat een doorzetter, in mijn ogen beklim de mount everst ben je nu halverwege maar die top ga jij bereiken en ik wil graag dat met je meemaken. Ik moest wel lachen zei het is berekoud daar kreeg al kippenvel bij de gedachten en die hoogte please doe me dat niet aan.

Ik weet nu ook waarvan het komt dat ik die schuldenmeter niet meer kan zien, buiten mijn vader ben ik mijn moeder en beide broers verloren ben gewoon mijn hele familie kwijt. Mijn broer heb ik van de week nog opgevangen toen die in de put zat hij heeft de relatie met zijn vriendin beëindigd en ik kreeg de wind van voren van hem over mijn moeder en de broer die bij haar thuis woont en dat ik het niet goed met mijn vader had gedaan.  Mijn hele jeugd kwam naar boven daarmee kwam zoveel verdriet boven heb zelfs dingen hier in huis stuk gegooid, dit was een hele normale reactie op wat er gebeurt was.
Ik heb hier heel kalm op geantwoord en hem twee keer met de mond vol tanden laten staan, dat hij ooh ooh zei en niets meer aan de andere kant van de telefoonlijn.

Mijn begeleider zei eindelijk bijt je van je af, ben zo trots op je. Nu zal ik je vertellen waar zij last van hebben jij voelde het altijd als pesten en inderdaad is dit in de zwaarste vorm pesten deze mensen zijn jaloers op je daarom zullen ze altijd proberen je onderuit te schoppen. Jij doet dingen die ze zelf niet kunnen en dat kunnen ze niet hebben. Jij gaat normaal aan jezelf twijfelen daardoor, nu niet, maar nu beet je van je af, maar je jeugd overheerst niet maar jou verdriet van alle jaren die je niet mocht uiten komt nu naar boven dat komt er met bakken uit en dat valt ontzettend moeilijk te hendelen.

Ik heb hem eerlijk verteld over het forum met zijn lieve bewoners, daar was hij heel blij mee. Maar hij zei ook over een poosje kan ik die schuldenmeter wel weer zien dan juich ik weer met jullie mee.

Buster

Chrissie, eerst: wat een goede berichten!
Het gaat helemaal de goede kant op en wat goed van je dat je van je af hebt gebeten.

Toch moet ik zeggen "Ik begrijp er helemaal niks meer van,.." serieus, ik begrijp er helemaal niks van!
Je broer belt jou op omdat hij verdriet heeft over zijn relatie en JIJ krijgt de wind van voren?
Ik begrijp er helemaal niks van,....
Zou nog wel meer willen tikken, maar ik wil graag beleefd blijven.
Wat een oelewapper zeg!

Knuf

tuthola

Goed gedaan Chrissie .....hiermee heb je voor jezelf een grote mijlpaal bereikt door van je af te bijten .....ik heb zo een gevoel dat het helemaal goed gaat komen met jou :-)

Chrissie

Buster ik heb mijn broer zelf gebeld omdat zijn ex-vriendin met mijn man gesproken had, ze vertelde dat het niet goed met hem ging hij was 'geknapt' tijdens een tentamen, is van Utrecht naar Groningen gereden waar hij normaal maar twee uur over doet, nu heeft hij er vier uur over gedaan. Maakte me gewoon zorgen om hem voor heel veel jaren terug had hij hetzelfde maar zat toen in Antwerpen. Heb twee uur met hem gepraat.

Heb me nergens mee bemoeid heb hem gewoon leeg laten praten, oordeel nooit ergens over in zulke situaties toen hij bijna leeg was kreeg ik de volle laag, ging het over mijn zoon en mijn vader dat ik alles verkeerd had gedaan. Zal maar niet te veel zeggen anders ontplof je nog meer mijn begeleider werd zelfs pissig naar hem.