Begrijp er even niets meer van???

Started by Chrissie, Apr 11, 2012, 11:53 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Lieve Chrissie,

Wat een heerlijk bericht!

Maar...... ;) hier gaat het om lieve dame!
Je hebt een (voor jou broodnodig!) stukje bevestiging gekregen wat voor een fijn mens jij bent!
De vriendin van jouw broer is de onpartijdige "buitenstaander" die blanco in de familie kwam en daardoor onpartijdig in de situatie stond.

Zij geeft aan wat wij hier al zo vaak tegen je gezegd hebben: je bent een hele mooie, lieve en warme vrouw die er altijd staat voor haar gezin en haar vader, op een manier die alleen maar respect oproept!

Dit is echt géén boze droom, lieve Chrissie!
Deze komplimenten zijn volkomen terecht en meer dan verdiend!

Nu alleen nog :P jezelf op waarde schatten! ;)

Heel veel liefs, mooie dame.
:-*

tuthola

Lieve Chrissie, inderdaad een fijn bericht dat je nu niet alleen staat in hoe je moeder en broer met je omgaan. De vriendin van je broer is een kanjer en prikt door alle negativiteit heen en ziet wat jij en je gezin werkelijk waard zijn.
Ik hoop dat je je  gesteund voelt dat je emotioneel afstand kan nemen van je moeder en broer en inziet dat het niet jou schuld is hoe alles is gekomen tot op de dag van vandaag.

Liefs en dikke knuff

gewoon

Ha Chrissie

Wat fijn dat je bijval gekregen hebt van je oudere broer en vindt dat je het heel goed gedaan hebt door te zeggen als jullie zo blijven doen, dan is de deur dicht.

Is precies de juiste houding om in te nemen, het niet jou wens of schuld dat je de deur dicht houd,
zij zijn het die blijven bewijzen dat dit nodig is.

Goed gedaan, en goed dat je vooruit wil met je vele positieve relaties 

Buster

Heb er niets meer aan toe te voegen.

Ben ontzettend blij voor je, dan hoor je het ook eens van iemand anders ;)

Chrissie

Wou dat ik jullie allemaal door het scherm heen kon trekken dan zou ik jullie toch allemaal een hele dikke knuffel geven zo gelukkig ben ik dat ik jullie gevonden heb. Dank jullie wel!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

We zijn er altijd om elkaar te helpen en wij zijn ook blij met jou!
Peter
Administrator Forum

Libra

Quote from: peter on Dec 29, 2013, 10:17 PM
We zijn er altijd om elkaar te helpen en wij zijn ook blij met jou!

Amen!!!  ;) ;D

Dikke knuffel voor jou!

Chrissie

Begrijp even niets meer van mezelf; vanmiddag een gesprek gehad bij de begeleider samen met mijn man. Tijdens het gesprek sloeg ik dicht heb niets meer kunnen opvangen en heb geen woord meer gezegd sinds vanmiddag, het enigste wat ik nog kan herinneren is dat die man zei kijk eens naar je vrouw hoe zo'n impact dit gesprek op haar heeft we stoppen nu direct. Ik ben gewoon die kamer uitgelopen bij thuiskomst ben ik mijn bed ingekropen in de hoop dat even slapen me weer op de been zou krijgen maar helaas die vlieger ging niet op. het avondeten lukte niet eens kreeg geen hap naar binnen kokhalsde alleen maar dus heb het gewoon aan de kant geschoven. Iedereen zat heerlijk te eten ben ik een lange wandeling gaan maken maar dat deed ook geen goed. Ik heb nu zo gigantische hoofdpijn maar kan de rust niet vinden. Wat kan je als mens raar in elkaar zitten!!

Chrissie

Eergisteren een verhelderend gesprek gehad met mijn begeleider en dan met name over onze zoon deze gaat getest worden op autisme.

Moest voor anderhalve week terug op school komen, zoonlief zit op de havo maar raakt nu helemaal achter mijn inzet om hem te helpen werken wel maar helaas gaat het iets te langzaam.Mijn niveau is maar van een lbo onderwijs en helaas niet van de havo( mijn begeleider zei al, ik vroeg daardoor het aller uiterste van mezelf om zoonlief te helpen). Dus hebben ze op school een dyslexie test gedaan maar dyslexie komt er niet helemaal uit, op sommige dingen scoort hij het allerhoogste en op andere dingen juist allemaal 3-en, dit paste niet bij dyslexie. Dus waar hun op uit kwamen is autisme.
Nu is dit geen oud nieuws voor me, zoonlief is in groep 1 toen was hij nog maar een half jaar op de basisschool was er voor getest en uit die test kwam naar voren dat hij in heel lichte mate autistisch is maar omdat die test meer dan 8 jaar geleden is gedaan moet hij overnieuw gedaan worden. Heb mijn baan er toen aan op gegeven om er voor te zorgen dat hij de basisschool kon afmaken helaas gaat het nu niet werken havo is te hoog gegrepen voor me.

De begeleider heeft me handvaten gegeven hoe ik het heel goed aan mijn zoon kon vertellen dat het geen schaamte is dat hij extra begeleiding krijgt en dat hij op school iets langer over de dingen mag waar hij tegenaan loopt zodat hij de havo misschien toch kan afmaken.

Knibbel

Lieve Chrissie, is toch altijd een beetje spannend zo'n test. Ik weet dat nog van mijn dochter. Van de ene kant wil je eigenlijk horen dat er niets aan de hand is maar van de andere kant weer wel want dan kan er beter en gerichter hulp geboden worden. Kan me ook voorstellen dat het voor jouw zoon, maar misschien ook wel voor jou, toch even moeilijk is om zo'n diagnose als autisme te horen. Ook mijn dochter vond het in het begin en soms vind ze dit nog wel eens, moeilijk om te accepteren dat ze toch iets 'bijzonder' is dan haar leeftijdgenoten. Alhoewel zij zich nog nooit echt hiervoor geschaamd heeft, heeft zij toch wel eens last van het feit dat ze niet die dingen kan doen die haar leeftijdgenoten ook doen, meemaken..... En dan kan begrip van je omgeving heel veel helpen.

Persoonlijk ken ik wel enkele personen die ondanks hun autisme op een gewone reguliere school een middelbare en daarna zelfs hogere opleiding met succes hebben afgemaakt. Natuurlijk wel met begrip en hulp van omgeving, school, deskundigen e.d. Het klinkt misschien heel vreemd maar soms kan het juist positief zijn wanneer er een gerichte diagnose gesteld wordt, dan krijgt diegene tenminste de hulp die hij nodig heeft en vergroot zo de kans op slagen zoals bijvoorbeeld bij een opleiding.

Wil je nog sterkte wensen bij het bespreken hierover met jouw zoon en hoop dat jullie gauw duidelijkheid krijgen....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Dank lieve knibbel het blijft waarschijnlijk niet alleen bij zoonlief mijn begeleider wil mijn man er ook graag erop testen. Maar dan moet ik wel eerst stabieler staan, ik sta er nog maar dat is het ook dus we gaan alles stap voor stap doen.

QuotePersoonlijk ken ik wel enkele personen die ondanks hun autisme op een gewone reguliere school een middelbare en daarna zelfs hogere opleiding met succes hebben afgemaakt. Natuurlijk wel met begrip en hulp van omgeving, school, deskundigen e.d. Het klinkt misschien heel vreemd maar soms kan het juist positief zijn wanneer er een gerichte diagnose gesteld wordt, dan krijgt diegene tenminste de hulp die hij nodig heeft en vergroot zo de kans op slagen zoals bijvoorbeeld bij een opleiding.

Hiermee sla je precies de spijker op kop, dit waren ook exact de woorden van mijn begeleider.
Wil gewoon graag dat het mijn zoon goed gaat dat hij minder op zijn tenen loopt.
Maandag stuur ik de vele papieren die ik moet invullen op, dan is het wachten op de eigenlijke afspraak voor een intakegesprek. Gelukkig weet ik wat er komen gaat het is niet meer geheel onbekend hoop alleen dat ik niet wegwaai dan voel ik me zo dom. Mijn begeleider zou met degene die het intakegesprek doet contact opnemen zodat ze rekening met me gaan houden.

Knibbel

Dat ze jouw man ook gaan testen, autisme wil nog wel eens erfelijk zijn.

Quote from: Chrissie on Mar 28, 2014, 08:20 PM
Gelukkig weet ik wat er komen gaat het is niet meer geheel onbekend hoop alleen dat ik niet wegwaai dan voel ik me zo dom. Mijn begeleider zou met degene die het intakegesprek doet contact opnemen zodat ze rekening met me gaan houden.
Lieve Chrissie, onderschat jezelf niet. Ik heb jou leren kennen als een sterke, moedige en lieve vrouw en een geweldige moeder. Natuurlijk iedere nieuwe stap is eng, spannend, en iedere keer kijk je er met ietwat angst tegenaan, maar hallo als het nodig is staat Chrissie er toch maar mooi. Geloof in jezelf Chrissie, je kunt dit.....

Het komt goed, lieve meid.  :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

maar hallo als het nodig is staat Chrissie er toch maar mooi. Geloof in jezelf Chrissie, je kunt dit.....

Ik sluit me volledig aan bij Knibbel.....sterkte Chrissie

Chrissie

Dank jullie wel  :-* lief van jullie

Chrissie

Onze zoon is vandaag getest en inderdaad hij heeft autisme maar dit was eigenlijk al bekend voor ons. Voor mijn zoon betekent dit dat hij op school iets langer de tijd krijgt voor de dingen zoals de talen zodat hij het beter oppakt. Hier ben ik wel blij om. Ze gaan nog een IQ test afnemen om te kijken waar zijn zwakke en zijn sterke punten liggen voor duidelijkheid. Onze zoon krijgt ook geen medicijnen maar handvatten zodat hij verder kan in zijn verdere leven.

Waar ik al bang voor was is uitgekomen mijn zoon heeft dit van mijn man, mijn man van zijn vader. Afgelopen zaterdag bij het gesprek met uitvaartverzorgster zei mijn schoonmoeder bijna exact dezelfde woorden als wat ik al jaren zeg over mijn man. Toen ik het vandaag vertelde wist de professor al genoeg.

Voor mijn zoon ben ik heel blij gun hem van harte een gelukkig leven, voor mezelf is mijn wereld uitzichtlozer geworden weet totaal niet meer hoe ik met mijn gevoelens moet omgaan dit heeft met mijn man te maken loop nu nog verder spaak!