Begrijp er even niets meer van???

Started by Chrissie, Apr 11, 2012, 11:53 PM

Previous topic - Next topic

peter

Quoteheb je punten op papier geschreven en op de koelkast gehangen zodat ik ze iedere dag kan zien.

Klopt helemaal !!

QuoteWil zo graag dit overwinnen en uit dat diepe dal klimmen!

Ben er van overtuigd dat dit jullie gaat lukken.
Peter
Administrator Forum

Knibbel

Lieve Chrissy, als er iemand is die het voor mekaar om uit zo'n diep dal te klimmen, dan ben jij dat wel.  Je hebt al zoveel orkanen, leed en klappen doorstaan, ook dit ga jij overwinnen, daar geloof ik in......

Veel liefs
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Een goede start van de kerstdagen  :'(

Mijn moeder heeft het weer voor elkaar ik heb mijn vader nog lichamelijk voor me staan maar dat is ook alles maar buiten dat ik ben ik vier personen kwijt ( vader, moeder, 2 broers). Ik ben helemaal in de war maar mijn eigen man heeft nu meegemaakt hoe ze doet en is hier heel erg van geschrokken.

Ben ik nu zo verkeerd geweest om voor mijn vader te zorgen weet het allemaal niet meer, weet ook niet meer hoe ik met alles om moet gaan wat heb ik als dochter verkeerd gedaan dat ze me zo haat. Voor de tweede keer in mijn leven ben ik mijn familie kwijt, eerst toen ik tien was en nu,  ben het spoor even bijster sorry.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Chrissie, misschien is het beter dat je afscheid neemt van je moeder. Het klinkt hard, als ze zo doet tegen jou, dan gaat het nooit beter met jou. Met mensen die je haten, kun je beter geen band onderhouden. Ze zal je steeds proberen te kwetsen of te manipuleren dat je doet wat zij wil. Daar gaat het denk ik om.

Je hebt alleen maar goed gedaan om voor je vader te zorgen. Je hebt nog familie, dat is je gezin.
Peter
Administrator Forum

tuthola

Lieve Chrissie,

Ik sluit me volledig bij peter aan deze strijd met je moeder ga je nooit winnen en ze zal niet meer veranderen ten opzichte van jou. Jij blijft de verliezer omdat je het zo aantrekt, wat wel begrijpelijk is, tel je zegeningen met je eigen gezin en je vader.
Je bent een lieve moeder en een waardige partner voor jou man, je bent een lieve dochter die haar vader altijd bijstaat dus ik zie niet waar jij de fout in bent gegaan met je moeder.
Laat het net als ik los en probeer het een plekje te geven.

Liefs

gewoon

Hoi Chrissie

Je begind het draadje met, ik begrijp er even niets van, en vandaag schrijf je ik ben het spoor even bijster, dat veranderd dus weinig na lange tijd, wil je zeggen dat je ook het antwoord schrijft..... Wat heb ik verkeert gedaan.

En daar is waar het fout gaatje blijft je zelf maar verweiten geven, dat er wat mankeert aan een ander, daar mag je voor goed afscheid van nemen die gedachte.

Laat ik het anders stellen dat het duidelijk word, laten we zeggen dat ze een krokodil is met een dikke huid... Dan is het mooi als ze in de dierentuin te bezien is, maar je haalt die niet in huis, in de verondersteling  dat je er  ergens op de oudedag noch een huisdier in zit, en dan verbaast zijn dat na een tijdje stil houden, het dier gewoon kijhard bijt, dan kun je afvragen wat doe ik fout, maar beter is wegrennen,  dit gewoon de natuur en karakter van een krokodil, daar kun je geen huisdier van maken.

Sterker nog met krokodillen loopt het vaak slecht af die worden aan hun staart een leer fabriek in getrokken en liggen een week later in de winkel als tasjes, en zelfs die wil je nog niet huis omdat je dan pas goed de hand op knip houd ,.. precies bang dat tasje toch nog de knip open doet omdat dat nu eenmaal de natuur en karakter is van dat tasje.

Waar jij dan iets fout gedaan zou hebben, begrijp ik even niets van

Is haar karakter

Gewoon

gewoon

Ha Chrissie kom er nog een keer op terug, ik gebruik natuurlijk beeldspraak om iets duidelijk te maken, er word regelmatig gezegt,  het kontakt helemaal te verbreken maar dat is half werk denk ik, dan kun je nog steeds met rot gevoelens blijven zitten wat jij verkeert gedaan hebt.

Dus wat ik scheiden wil is haar boosheid naar het leven zelfs naar haar dochter je,.. 100% los moet zien of jij iets verkeerd gedaan zou hebben, dat is de belangrijke scheiding, en als je verder elkaar dan niet, of bijna niet meer ziet, is een bij komende scheiding waar je dan verder geen schuld gevoel over kan hebben maar berusting in kunt vinden.

Buster

Chrissie,

Ik sluit me vooral bij Peter aan als hij zegt; "Laat je moeder los, hoe moeilijk ook"
Als je het spoor soms even bijster bent is het belangrijk om je af te vragen; Zou ik dit mijn eigen dochter aandoen? Je antwoordt daarop moet je vertellen hoe jij in het leven staat, wat je normen en waarden zijn en wat je belangrijk vindt.

Ik zou voor je willen dat je een lieve zorgzame moeder had, om welke reden dan ook is dat niet gelukt.
Dat kan zijn door omstandigheden die zich bij haar afspelen. In elk geval heb jij er geen invloed op.
Omdat dit je schade berokkend is het belangrijk het los te laten.
Je kunt het niet veranderen.
Uiteindelijk is dit schadelijk voor je gezin, iets waar je wél verantwoording voor draagt.

Ik hoop oprecht dat jij ooit zelf in de spiegel ziet wat wij al jaren lezen aan je bijdragen en je verhalen.
Een mooi, sterk, oprecht mens die zich inzet om de toekomst van haar kinderen, die van haar en haar man beter wil maken. En zich daarnaast inzet om de laatste periode in het leven van haar vader op een goede manier te begeleiden.

Hou vol! Voor jezelf en je gezin.

Chrissie

Ik heb jullie berichtjes gelezen maar was helaas niet bij machte om te antwoorden sorry, heb vandaag een dreigbrief/mail van mijn broer gekregen die nog bij mijn moeder in huis woont dat hij me in elkaar zou slaan omdat ik verkeerd zit.

Heb terug gemaild dat ik niet van zulk gedrag gediend was, ik heb nog nooit naar gedreigd, geslagen of hun uitgescholden en of hun niet normaal konden praten. Daarna heb ik geschreven zolang jullie dit gedrag blijven vertonen is mijn deur voor jullie gesloten!

Ik zit nu gewoon te shaken en heb het steenkoud.

tuthola

Lieve Chrissie wat naar dat je nu van die berichten krijgt in deze feestelijke tijd, probeer het te negeren als er nog een mail komt want zolang jij antwoord geeft krijg je een tegenreactie.
Ik snap dat je uit het veld geslagen bent maar laat je niet kisten door je broer die het niet waard is jou broer te zijn xxxx

Be

Sjemig, zo gaat het wel een heel naar gebeuren worden!! Laat je er niet door kisten hoor, je bent goed bezig. Probeer het naast je neer te leggen, je moet maar bedenken dat je broer het verhaal natuurlijk maar van 1 kant te horen krijgt: van je moeder.... Sterkte ermee.

Chrissie

ik reageer ook niet meer naar hun toe ben er helemaal klaar mee,  wil graag rust. Die negatieve energie wil ik liever niet, positieve energie is fijner en vandaag is mijn dochter jarig dus heb ik het gelukkig veel te druk om eraan te denken en telkens mezelf de vraag te stellen had ik misschien dit of had ik misschien dat terwijl er toch geen oplossing komt.

vader en dochter zijn nu druk in de keuken bezig cupcakes te maken dat ziet er heel knus uit ik ga ze straks samen met haar versieren. Wens iedereen een hele fijne dag vandaag en tot laters

Knibbel

Lieve Chrissy, het bericht van jou lezend werd ik, eerlijk gezegd, wel een beetje boos op jouw broer. Hoe durft hij zo'n lief en waardevol mens als jij te bedreigen...... maar ja, ik weet natuurlijk niet hoever hij onder invloed van jouw moeder staat, die bij mij een beetje overkomt als 'de boze heks'. Sorry, als ik je hier misschien mee kwets Chrissy, want ik heb het wel over jouw moeder.

Daarom vind ik het zo goed en sterk van je dat je het advies van de anderen ter harte neemt: neem afstand van jouw moeder en familie...... Geef hun niet de kans om jouw leven kapot te maken.

Laat je niet gek maken Chrissy, kies voor jezelf, voor jouw eigen leven en jouw gezin. Zij zijn degenen waar het om draait, waar je het voor doet, niet voor je familie.

Geef je een warme knuffel, kanjer!!

En feliciteer jouw dochter van mij.....

Chrissie

Ben zo blij met jullie kan het gevoel niet eens uitleggen. Gisteren een hele leuke verjaardag van mijn dochter gehad met 's avonds een hele dikke verrassing mijn oudste broer met zijn vriendin waar hij sinds een paar maanden mee gaat en samenwoont kwamen langs. Doordat mijn broer die bij mijn moeder in woont de dreigbrief/mail naar hun toe gestuurd had is zijn vriendin vragen gaan stellen. Ze zei tegen mijn broer je gooit een hele goede zus weg dat mag je niet toelaten ze staat altijd voor je open en ontvangt je altijd met open armen ze je moeder maar ook je zus, je zus kon ik niet maar  vanaf dag 1 was ze er ook direct voor mij ik voelde me direct thuis bij haar. Kijk naar wat ze voor je vader heeft gedaan en naar haar gezin dat zit heel goed in elkaar die kinderen zijn ondanks alles heel gelukkig.
Ik wist gewoon niet wat me overkwam wist ook even niet hoe te reageren, ze staan volledig achter me dat ik met mijn moeder en broer die bij haar thuis woont niet meer kom en nu voor mezelf ,het gezin ga en daar wilden hun graag bij horen!

Heb nu nog steeds zo iets ik droom dit allemaal morgen wordt ik wakker dan is de bel weer kapot, mijn man zei vanmorgen nee hoor dat gebeurt niet.

Knibbel

Lieve Chrissy, mijn hart maakte gewoon een sprongetje bij het lezen van jouw berichtje: ben zo blij en zo trots op je!!  :) :)