Begrijp er even niets meer van???

Started by Chrissie, Apr 11, 2012, 11:53 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

lieve chrissie,

blijf hier lekker van je afschrijven, dat heb je nodig, want alles vasthouden lost niets op.

Wel heel goed dat je team 290 hebt gebeld.

Ik geef je een ontzettend dikke knuffel en heel veel slaapzand van klaas vaak, zodat je kan slapen :)

peter

Hele lieve Chrissie,

Jij bent de goedheid zelf. Ik wou dat ik zo'n prachtmens als buur of als buurtgenoot had, dan zou de wereld er heel goed uitzien. Chrissie jij vlakt jezelf helemaal weg voor anderen. Je vader, je gezin en je vind het gek dat je moe bent en hoofdpijn heb?

Ik vind als peter, dat andere mensen jou vader moeten helpen, niet alles kan op de schouders rusten van jou. Besef heel goed, alles rust op jou schouders. En jij bent zo gped als mens dat jij je vader nooit in de steek laat.

Ik wou dat ik in de buurt woonde en je de helpende hand kan uitstrekken. Ik denk dat ik niet de enige bent hier op dit forum, die dit voor jou zou overhebben.

Lieve Chrissie, je moet gas terug nemen anders ga je er onderdoor.

Peter
Administrator Forum

Kaatje

Quote from: peter on Nov 22, 2012, 10:33 PM

Ik wou dat ik in de buurt woonde en je de helpende hand kan uitstrekken. Ik denk dat ik niet de enige bent hier op dit forum, die dit voor jou zou overhebben.

daar heeft peter helemaal gelijk in!

Chrissie

De psycholoog en de casemanager van team 290 willen graag dat ik de administratie van mijn vader uit handen ga geven ze hadden het over een bewindvoerder. Nu gaat de casemanager in Januari naar de gemeente toe om eerst de benodigde papieren die ik nog voor mijn vader moest opvragen zelf maar op te vragen omdat ik verzaak ( mijn lichaam protesteert er tegen) Ze willen dat ik nu rust ga krijgen dat ik dus alleen nog maar leuke dingen met mijn vader ga doen zoals wandelen en dat alle zware lasten van mijn schouders gehaald worden.
De casemanager hoopte dat er snel plek was voor mijn vader in een verpleeghuis dan kreeg ik stukken meer rust. Tijdens het gesprek van afgelopen woensdag ging over wat ik hierboven beschrijf maar toen kreeg deze domme gans kreeg een black-out en begreep niets meer van alles. De casemanager is twee uur gebleven tot dat ik weer opgehouden was met huilen.

Wie kan me helpen en vertellen is dit nu een zelfde bewindvoerder als met schulden of zit ik nu verkeerd te denken? En hoe moet ik het verder allemaal zien? Mijn vader heeft totaal geen schulden.
Wat zijn de verwachtingen van die bewindvoerder? hoe gaat het in zijn werk? Sorry voor mijn vele vragen misschien zitten er stomme tussen dan spijt me dat heel erg maar ik wil heel graag rust in mijn hoofd wordt gek van dat malen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Hoi Chrissie, nee het is niet hetzelfde.

Een bewindvoerder voert in dit geval het (administratieve)bewind.
Zorgt dat de vaste lasten worden betaald, vraagt kwijtschelding aan voor het een en ander, doet de belasting papieren. Je vader moet daar wel toestemming voor geven, als hij dat niet kan, kan dat worden afgedwongen bij een rechter. Dat klinkt heel naar maar is soms nodig in het geval van Alzheimer bijvoorbeeld als je vader in een stadium zit van achterdocht.

Er hangt wel een prijskaartje aan, maar het kan ook goed zijn dat je vader in aanmerking komt voor een PGB. Dan kan dat uit dat potje betaald worden.
Ik zal nog even op zoek gaan naar een link die de verschillende vormen goed uitlegt.

Dit is en vrij lang artikel maar legt goed uit wat het verschil is.
http://www.beschermingsbewind.nl/cms/publicaties/Reactie_wetsvoorstel.pdf 

Het BPBI is net zoiets als het NVVK maar dan voor bewindvoerders.
http://www.bpbi.nl/

Knuf

Chrissie

Ik ga het liefst me voor jaren verstoppen onder de dekens om pas weer te voorschijn te komen alles voorbij is.  Zal morgen proberen die links te lezen het past er nu niet meer in. Dank voor alles voor buster en een dikke knuffel terug

jan

Ik denk dat het goed is, Chrissie je kan niet alle last op je schouders nemen. (Dat kan er maar een) Ik ben een gelovig mens en een actief SP lid. Soms wordt de last te zwaar en dan moet een ander deze last van je overnemen.

De leuke dingen zijn nu voor jou en dat is maar goed ook. Laat de bewindvoerder zijn werk doen en neem jij nu jouw rust. Dit heb je nodig, je hebt al meer gedaan dan iemand zou doen. Je hebt alles gegeven, binnen jou mogelijkheden.

Chrissie je hebt van mij alle respect! En ook een knuffel van mij!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Moest even slikken en een traantje wegpinken, weet ook even niet hoe te reageren, dank je wel Jan.
Een hele dikke knuffel terug van mij!

Libra

Lieve Chrissie, in principe is alles gezegd en daar hoeft niets meer aan toegevoegd te worden.

Het enige wat ik je nog wil zeggen is dat je het hele proces tot het einde toe gelopen hebt en meer!
Nu is inderdaad de tijd aangebroken dat je alleen nog maar de leuke dingen hoeft te doen met je vader.
Je mag nu gewoon genieten van de tijd die jullie nog samen hebben, zonder de lasten die je tot nu toe gedragen hebt.

Het is zeker g

Chrissie

Jullie zijn allemaal zo lief en hebben zoveel begrip, jank er alleen nog maar meer door  ;D

Kaatje

Gooi het er maar mooi allemaal uit! Lucht op  :)

Hele dikke knuffel

Chrissie

even een update..

Ik heb vanmiddag een gesprek met de psycholoog gehad en moet stap voor stap alles weer opbouwen moet nu heel goed naar mijn lichaam luisteren om te zorgen dat ik niet verder in een depressie raak. Nu gaat het even goed met me maar ik zit veel te ver en te vaak onder mijn grens, liep zelfs al met zelfmoord gedachten. Ook als mijn vader in een verzorgingstehuis zit blijven we contact houden ze vond het te gevaarlijk dat ik het weer zelf ging doen. We gaan dan een oplossing zoeken hoe het financieel moet...

Bloem2

Lieve Chrissie,

als jij gewoon op dezelfde manier doorgaat met je financien hoef je je helemaal
geen zorgen te maken. Wel goed op de centjes passen natuurlijk maar dat deed
je al. Je hebt het keurig in kaart en op de rit.
Misschien zou je kunnen proberen om even wat afstand te nemen van je schuldenmeter, die aflossingen gaan automatisch, daar heb je geen omkijken naar.
Zo houd je wat tijd over om aan jezelf en je hobby te besteden.
2 vliegen in 1 klap!

Dikke knufferd

Libra

Lieve Chrissie,

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee dat iemand de komende tijd eens even met je meekijkt!
Juist omdat je er al die tijd alleen voor gestaan hebt (en niet alleen voor wat de financi

Chrissie

Ik kan op het moment ook niet zonder die hulp Libra, dan weet ik zeker dat het mis gaat dan is alles voor niets geweest. Heb ontzettend veel meegemaakt in mijn leven maar voor het eerst ben ik in de war en dat voelt zo enorm eng. Iedere dag zeg ik weer tegen mezelf het komt wel weer goed. Maar afgelopen zaterdag heb ik uren achter elkaar gejankt en gezegd wat is er in godsnaam met me aan de hand, help me! Sinds eergisteren kom ik steeds moeilijker mijn bed uit krijg zowat mijn ogen niet meer open alles gaat zo traag, vanmiddag had ik een rust pauze in gelast ben in slaap gevallen had wel een wekker ingesteld voor de zekerheid heb hem ook gehoord ergens in de verte maar was waarschijnlijk zo moe dat ik verder ben gaan slapen zou mijn kinderen van school halen we zouden naar de bibliotheek toe, die hebben me wakker gebeld van school waar ik bleef. Ik schaamde me dood en hun zeiden tegen me mam dit heb jij normaal nooit, schaamde me dood tegenover hun. Dan zeggen ze zo ontzettend lief mam we weten waar door het komt jij kunt er niets aan doen.

Op het moment schaatsen we met het gezin veel op de ijsbaan dus van ons mag het nog wel even door vriezen sorry voor degene die het wat minder vinden zal een zonnetje met 20-25 graden boven jullie bestellen. Maar vanavond was dat zelfs me teveel normaal is dat een ontspanning wordt daar leeg van in mijn hoofd maar dit is niet meer aan de orde, ben al na twee rondjes afgehaakt mijn energie zit in mijn tenen in plaats van ergens anders. Mijn man en de kinderen hebben wel genoten ik ben lekker toe gaan kijken en heb van hun genoten. Op mijn manier dan welteverstaan...

Ben zo blij met jullie allemaal...  :-*

liefs Chrissie