Begrijp er even niets meer van???

Started by Chrissie, Apr 11, 2012, 11:53 PM

Previous topic - Next topic

peter

Chrissie,

Wij vinden dit niet (nooit) erg. En je valt hier niemand mee lastig.
Peter
Administrator Forum

Dick

Quote from: peter on Apr 20, 2012, 10:35 PM
Chrissie,

Wij vinden dit niet (nooit) erg. En je valt hier niemand mee lastig.

Maar Chrissie, je helpt toch ook andere mensen, met jouw reacties. Wij zijn hier om elkaar te helpen. Schrijf wat je wilt en niemand vindt hier erg. Voor velen op dit forum ben je een anonieme virtuele vriendin, die gevoelig is en oog heeft voor anderen.

Je krijgt mijn virtuele schouder om uit te huilen, in de goede zin van het woord.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Lieve Chrissie, ik kan niet anders dan me aansluiten bij de wijze woorden van Dick en Peter.

Als je bij hem bent zie je je vader, maar in feite staat Alzheimer himself voor je neus.
Die omslag kan je onmogelijk maken.
Dit is gewoonweg niet te doen in je eentje.
Dat ligt niet aan jou, niemand kan dat.
Waarschijnlijk vind je vader meer rust bij een ander soort opvang.
Ik hoop het voor je, zodat je hem ook eens rustig kan bezoeken i.p.v. verzorgen.

Die administratie loopt niet weg.
En je kan me veel vertellen maar die solide basis die je hebt opgebouwd in de jaren kan niet in een paar weken totaal verdwijnen. Vertrouw op je eigen "voorwerk". Dat mag best.

Hoe staat je man in dit alles?
Kan hij je helpen? Helpt hij je?
Nogmaals, je kan dit niet alleen en dat hoeft ook niet.

Dikke dikke knuf en hou je taai!

Chrissie

Ik weet even niets te zeggen maar ben hartstikke blij met jullie steun dit doet me zo goed, dank jullie wel.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Ik heb mijn administratie gedaan, heb mijn allerlaatste spaargeld overgemaakt naar de huishoudrekening en heb maar  40 euro over en moet dus daar nog een hele week mee rondkomen ??? rond  27 april komt het loon,  moet maar even zien hoe ik dat voor elkaar boks in ieder geval worden de vriezer nu leeg geplunderd. Redt ik het niet dan zal ik de lening moet aanspreken maar daar zal ik tot uiterste mee wachten. Maar heb nu wel die rot kriebels maar we zullen het wel redden moet gewoon!

Mijn man gaat vandaag even wat naar mijn vader toebrengen  (Medicijnkastje met slot en kleding) als hij vrij is van zijn werk zodat ik vandaag even een pauze kan nemen. Even lucht voor vandaag en even leuke dingen doen met de kinderen ben daar gewoon aan toe.

Buster

Bind ze onder je snelbinder en ga lekker dat bos in!

Onderweg doe je een potje ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is GROEN! ;)
Geniet van een welverdiende vrije dag.

Petje af dat je toch aan die stomme papieren bent toe gekomen..
En die

Chrissie

Hoe kan je met je gevoel en verstand in de knoop komen te zitten, niet meer normaal.

Mijn vader mag geen auto meer rijden, dus ik moet zijn rijbewijs laten intrekken.
Nu heb ik zijn verzekering opgebeld van wat ik moest doen en/of ik wel in zijn auto mag blijven rijden
net zolang totdat mijn vader in het verzorgingstehuis zit en dat ik dan de auto verkoop (vanmorgen moest ik  met spoed naar zijn huis toe omdat ze het medicijn kastje kwijt waren terwijl mijn vader hem onder het bed verstopt had omdat hij dacht dat het een geldkistje was) en of ik dan wel verzekerd was als mij wat gebeurde. Er werd mij geadviseerd om de auto over te schrijven en de verzekering op mijn naam te zetten omdat ik de hoofdbestuurder op dit moment ben, daar heb ik alle begrip voor. Maar ik kan nergens het kenteken vinden die nodig is om hem op mijn naam te zetten? En ik zit eigenlijk helemaal niet op een auto te wachten krijg er nu weer een kostenpost bij die ik totaal niet kan gebruiken. Mijn vader blijft alleen rustig doordat hij weet dat ik de auto bij huis heb staan, daardoor heeft hij nog het gevoel dat hij nog een auto heeft. Buiten dat heeft de verpleging gezegd als de auto bij zijn huis blijft staan en er wordt niet in gereden dan sleept de politie hem weg, dit gelooft hij gelukkig, anders heb ik hem dagelijks kwaad aan de telefoonlijn hangen.

Heeft iemand nog toevallig een oplossing?

sacredfour

Dat overschrijven zal ik dan maar even mee wachten.  Je bent niet de hoofdbestuurder. Dit is alleen een tijdelijke situatie. Maar voor alle zekerheid zal ik de auto maar niet te veel gebruiken.  Het rijbewijs intrekken kan je ook nog wel even mee wachten. Zolang er geen gevaar is dat je vader er met de auto vandoor gaar is dit geen probleem. Alles op zijn tijd!!
Heb je het ooit voor elkaar gekregen om je vader een machtiging te laten tekenen?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Chrissie

Heb wel een volmacht dat ik gemachtigd ben om alle zaken voor hem te regelen dat heb ik wel dat is gelukt.

Buster

Chrissie, ik kwam op deze link uit en het ziet er naar uit dat de persoon die de auto hoofdzakelijk bestuurd ook de aanvrager van de verzekering moet zijn.
Echter, als het kenteken op je naam staat betaal je dus ook de wegenbelasting.
Wellicht is het een idee om het wel op jouw naam te laten zetten maar te kijken of er plek is in het budget van je vader om dat te bekostigen.

Je gebruikt nu de auto ook alleen in spoed situaties die met hem te maken hebben.
De andere optie is verkoop en je te pletter fietsen.

http://weblog.independer.nl/faq/kan-ik-een-autoverzekering-voor-mijn-partner-afsluiten/

Jou kennende zal je je bezwaard voelen om je vader voor kosten op te laten draaien die je voor je gevoel zelf maakt.
Bereken dan even wat het zou kosten om elke keer als jij gaat er een verpleegster voor te laten komen en de administratie uit handen te geven aan een boekhouder. Ik denk dat je met de autoverzekering een stuk goedkoper uit bent.

Chrissie

Je hebt gelijk Buster , want ik weet nu al dat het op de fiets niet haalbaar wordt vooral niet als mijn vader in een later stadium gaat dwalen. Ik zal alles eens goed tegen elkaar aan leggen en het financi

Chrissie

Ik heb vandaag het RDW opgebeld en om informatie gevraagd en de situatie uitgelegd, de auto van mijn vader komt nu op mijn naam te staan het kentekenbewijs wat zoek was krijgt mijn vader waarschijnlijk rond woensdag of donderdag binnen dan kan ik de rest regelen. Ik heb nog gevraagd of ze een volmacht nodig waren maar doordat ik alles in bezit had van mijn vader hadden ze het helemaal niet nodig. Het verhaal was al duidelijk genoeg.

Met mijn vader gaat het niet goed, ze houden nu extra controle van de verpleging mijn vader krijgt nu eten van het zorgcentrum anders eet hij alleen maar patat in melk. Hij ziet dat als aardappels aan met groente. Ze blijven er nu ook bij vooral omdat hij ook steeds de medicijnen uitspuugt. Morgen gaan mijn beide broers heen zodat ik even bij mag tanken ben daar ook hard aan toe. 

peter

Kom op meisje, je moet ook aan jezelf denken. Pak je rust.
Peter
Administrator Forum

Buster

Chris, wat fijn dat je broers even komen.
Ik hoop ook voor je dat ze dat wat vaker kunnen doen.

Chrissie

Even een update:

Ik zet het even hier neer maar hij geldt voor iedereen maar dan ook voor iedereen.

Zondagmiddag heb ik een aanvaring gehad met mijn schoonvader het ging weer eens ouderwets over de vakantie en ook nog even over de auto van mijn vader. Mijn schoonvader vond dat ik mijn man en kinderen te kort deed en dus was ik weer een rotkreng. Toen werd voor de zoveelste keer tegen me gezegd dat mijn man me een schop moest verkopen dus dat hij bij me weg ging omdat ik hun geen plezier gunde, volgens mijn schoonvader.  Dus gisteren zat ik in een hele erge dip maar ik heb er ondanks dat ik me lichamelijke rot voelde niet mijn humeur er door laten verpesten. Dus mijn man heeft er verder niets van gemerkt omdat het mij niet heeft overheerst. Ik heb teruggegrepen op jullie woorden, put er zoveel kracht uit en ik ben nu al weer uit die dip.

Heel erg bedankt!