Intrum Justitia

Started by peter, Apr 11, 2012, 11:02 PM

Previous topic - Next topic

peter

Intrum Justitia

Vele Nederlanders zien ze met afgrijzen tegemoet: de brieven van Intrum Justitia te Den Haag. Op verzoek van een curator voerde ondergetekende de procedure tegen Intrum Justitia, die een vordering van Vodafone had gekocht (juridisch heet dat cessie) en deze wilde innen bij een onder curatele gestelde.

Wat was er aan de hand? De curator had met Vodafone een afspraak gemaakt over de schulden. Deze zogenaamde schuldenregeling was - kennelijk - niet doorgegeven aan Intrum Justitia. De verkoop door Vodafone aan Intrum Justitia was echter niet aan de curator, noch de onder curatele gestelde bekend gesteld. Beiden vernamen dat voor het eerst in de dagvaarding.

De rechter in deze zaak gaf aan dat de overlegde akte van cessie niet duidelijk was. Een later door Intrum Justitia in de procedure overlegde
Peter
Administrator Forum

sacredfour

Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
(akte van cessie)

Heeft het eiser geen melding gemaakt van  vertegenwoordigingsbevoegdheid of cessie, stuur de incassobrief!!!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Een brief van Intrum oplichters voor een schuld waar ik niks meer vanaf weet:

QuoteIntrum   justitia

Referentie lntrum Justitia   : <>
Cli
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Intrum Justitia krijgt van haar computer een melding dat een oude vordering op het punt staat te verjaren. Dat het hier gaat om een vordering die al lang betaald is maar vergeten uit het sisteem te halen doet er niet toe voor IJ. Door deze brief te sturen voorkomen ze dat de rechtsvordering  verjaard. Of hij nu wel of niet betaald is moet je zelf maar uitzoeken vinden ze.
Nee dus! Hij die beschuldigd , moet bewijzen!

peter

Zo voorkomen ze dat schulden verjaren. Of zo'n schrijven terecht is, is een discussiepunt. Ik vind dat als je iemand aanschrijft je moet uitgaan van de correcte gegevens. In het voorbeeld van SF krijgt hij een schrijven dat hij niet betaald heeft Intrum Justitia vergeet een belangrijk zaak, dat zo'n schrijven ook stress met zich mee brengt. SF heeft gelijk, Ze moeten komen met bewijzen.
Peter
Administrator Forum

sacredfour

De alg. voorwaarden zoals ik die bekend maak in mijn incassobrief zullen niet door een rechter aanvaard worden.
Dit valt weer onder art3:35 BW, stilzwijgende aanvaarding.  Jurisprudentie hierover laat echter zien dat een rechter dit niet zal aanvaarden. Er is geen wilsovereenstemming.

Wil je mijn voorbeeld brief gebruiken dan kan je dit dan ook beter weglaten.