Publicatie executoriale verkoop niet verwijderd, HELP!!!!!!!!!!

Started by marjonnos, Apr 09, 2012, 01:34 PM

Previous topic - Next topic

marjonnos

Beste allen,

Vraagje m.b.t. dit onderwerp. In september 2011 is er getankt en mijn ID kaart achtergelaten. Ik kreeg een nota van een tankstation een plaats vlakbij die van mij. Verolgens heb ik gereageerd en aangegeven dat men bij de verkeerde was. Daaropvolgend meerdere brieven van een deurwaarder gehad en telkens aangegeven dat ik dit niet ben geweest. Toen is mij duidelijk geworden dat ik mijn ID kaart verloren heb. Ik heb gevraagd welk kenteken en deze gegevens waren niet genoteerd. Het tijdstip van het tanken zaten wij bij een crematie een uur rijden van mijn woonplaats in het bijzijn van meerdere getuigen. Tevergeefs is het uiteindelijk toch tot een zaak gekomen bij de rechtbank. Daar wij een afspraak hadden in een ZKH die niet uitgesteld kon worden heb ik een schriftelijk verweer ingediend voorzien met bewijsstukken. Deze heeft de rechtbank niet ontvangen en ik had het maar aangetekend moeten versturen. Er is daarna een inboedelbeslag gelegd bij mij thuis. Ik kon toen zelf de eiser ook dagvaarden binnen 2 weken. Dit bracht kosten met zich mee. Heb ik niet gedaan. Telkens gedacht we komen er wel uit. Dus niet. Ik heb reeds een betaling gedaan. Vervolgens kom ik erachter dat ik aangeplakt ben geweest op het publicatiebord. Heb contact gehad met de deurwaarder hierover afgelopen woensdag. Had er maar een half uur gehangen 2,5 week terug. Oke dan. Afgelopen zaterdag ben ik getipt door een kennis dat ik daar aangeplakt was door middel van naam en woonadres en de te verkopen inboedel. En of het wel goed met ons ging? ?????! Dat was toch al verwijderd? Ik heb hier afgelopen woensdag nog contact over gehad met de deurwaarder. Wat ik nu wil weten is kan ik de deurwaarder hiervoor aansprakelijk stellen wanneer ik morgen contact met ze opneem. Ik vind dit zo schandalig, vandaag 2e paasdag is er van alles te doen in het centrum en iedereen loopt daar langs. Ik voel me zo ontzettend te kijk gezet en voel me aangetast in mijn privacy. Niks een half uurtje het hangt er nu al bijna 3 weken. Kan ik om een rectificatie vragen en een schadevergoeding. Dat je zo slecht te werk kan gaan en met de privacy van mensen omgaat. Ze moeten niet aankomen met het ****verhaal dat de gemeente een fout heeft gemaakt. Zij zijn de opdrachtgever en moeten dan ook checken of het daadwerkelijk verwijderd is. Gevoelsmatig kan ik wel met een zak over mijn hoofd op straat lopen. Wat zijn mijn rechten in dit geval? Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik kan niks vinden hierover op het internet. Bij voorbaat dank. Gr. Marjon

Buster

Hoi Marjonnos,

Uit je verhaal op te maken kom je uit Belgi

marjonnos

Nee, ik woon gewoon in Overijssel in Nederland. Ik heb het ook niet over een foto maar een openbare verkoop aangeplakt op het publicatiebord bij het Gemeentehuis. Deze hangt buiten en iedereen die daar langs loopt ziet mijn naam en woonadres staan in onze kleine gemeente.

Dick

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Als die niet hebt kun je naar een rechtshulp winkel gaan. Hier krijg je gratis advies.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

peter

Peter
Administrator Forum

sacredfour

Om hoeveel geld gaat dit? Is er een afspraak gemaakt om de executie van de inboedel te laten vervallen?
Is er een afspraak gemaakt met de deurwaarder waar die zich niet aan heeft gehouden , dan kan je een schadeclaim indienen.
Dat verhaal dat je een zaak tegen de eiser had moeten beginnen klopt niet. Je hebt gewoon twee weken de tijd om na een veroordeling, alsnog met je verdediging te komen.
( twee weken gaan lopen als jij het vonnis ontvangen hebt)
Maag goed daar heb je nu niks meer aan.
Heeft de deurwaarder zich niet aan de afspraak gehouden, dien dan een claim in omdat je goede naam geschaad is (6:106 BW )
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

De wet biedt echter ook de mogelijkheid de vereffening te heropenen. Er moet dan wel sprake zijn van een novum.
Of hier kosten aan verbonden zijn weet ik niet. Krijg je je gelijk dan kan je de kosten verhalen op de tegenpartij.
Een novum in een rechtzaak zijn geheel nieuwe feiten die de uitspraak in de zaak had kunnen veranderen.
Je kan proberen de deurwaarder te laten stoppen met de executieprocedure.
Schrijf in een brief aan de deurwaarder dat je een verzoek hebt gedaan aan de rechtbank om de vereffening te heropenen, en of hij zo vriendelijk wil zijn de zaak in de wacht te zetten totdat er uiteindelijk een beslissing is. Laat weten wat je verdediging is. Heb je een waterdichte zaak dan zal de deurwaarder  de zaak wel buiten rechte willen afhandelen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi

Wil eerst zeggen dat je wel veel pech hebt dat een ID kaart verliezen zulke gevolgen heeft.

Word dan misbruikt voor een tank benzine,en nu dit

Zo,n Publicatie heb ik ook wel eens meegemaakt kan iedereen gebeuren, maar ik controleer dan zelf of die ook echt is verwijderd, wil ik je nu ook aan raden naar het gemeente huis te gaan vandaag. of je er nu wel dan niet bij staat, en maak er een foto van.

Misschien is het al weg gehaald, en zijn de je zorgen over dit paasweekend een stuk minder.

Zo niet, kun je misschien een email met lees bevesting sturen, met de foto, om negen uur morgen, zodat boven water is dat niet de gemeente verzaakt maar echt de deurwaarder steken laat vallen, her win  je stijd lust, met wat Sacredfour schrijft.

En wat fijn dat mensen die het toevallig gelezen hebben, je toe schieten, en juist niet oordelen maar er zijn voor jou.

Gewoon

marjonnos

Hoi,

bedankt voor alle tips. Ik heb zojuist foto's gemaakt tezamen met een krant waar de datum van afgelopen zaterdag op staat. Duidelijker kan niet. Ik ga tevens eens kijken of ik wat met dat novum kan. Denk ik haast wel. Ben benieuwd wat de reactie van de deurwaarder hier op is. Ik zal het morgen laten weten. Onderstaande heb ik zojuist gemail naar de deurwaarder.

Ik heb zojuist onderstaande tekst in een mail naar de deurwaarder verstuurd.

Geachte mevrouw ... ,

Woensdag 04 april 2012 heb ik gesproken met uw collega de heer ... omtrent de zaak ... . Ik had net daarvoor een telefoongesprek ontvangen met de vraag of het wel goed gaat bij ons n.a.v. het lezen van de aangeplakte publicatie. Ik dacht dat diegene deze gelezen had de week ervoor. Naderhand was ik daar zo klaar mee en heb aangegeven dat mijn geduld op is. Mijn ID kaart wil ik z.s.m. terug. De heer ... heeft tijdens dit gesprek de zaak op de PC doorgenomen. Waarop hij hardop voorlas dat de publicatie was verwijderd en de betaling was binnen zoals afgesproken met uw kantoor. Hij zou kijken wat hij kon doen. Vrijdag 06 april 2012 heb ik gebeld met uw kantoor maar deze was

marjonnos

Deze reactie hieronder heb ik zonet in de mail ontvangen. Had wel wat meer verwacht.

Mevrouw,

Wij hebben uw mail van vanmorgen in goede orde ontvangen.

Op 20 maart jl., 13.29 uur, hebben wij de gemeente ... verzocht de aanplakking te verwijderen. Zulks werd ons toegezegd, maar is kennelijk niet geschied. Zojuist hebben wij de gemeente ... opnieuw verzocht de aanplakking

sacredfour

De verantwoordelijkheid hier voor ligt nog steeds bij het deurwaarderskantoor, zij moeten de gemeente in gebreke stellen, maar dat is niet jouw probleem.
Nu is je kans om tot een minnelijke oplossing te komen met het deurwaarderskantoor.
Dien een schadeclaim in., zeg 1000 euro. Biedt ze nog de mogelijkheid om tot een minnelijke oplossing te komen, anders ga je de zaak in rechte afhandelen, inclusief de heropening van de zaak brandstof.
Laat ook weten dat je hier bewijzen genoeg voor hebt om de zaak te winnen.
Wijzen ze een minnelijke oplossing af ,dan adviseer ik je wel om een advocaat te nemen, misschien heb je wel recht op een prodeo advocaat.

gewoon

Hoi

Marjonnos

Als je de brief schrijft, vermeld dan ook dat de betaling reeds gedaan geen schuld erkenning is maar uit lijfsbehoud is af gedwongen.

En om het compleet te maken de ID kaart gebruiken waar die gevonden is, ook erg dom.

Gewoon

marjonnos

Ik ben bezig een brief op te stellen maar voordat ik deze verstuur plaats ik deze. Dit is voor mij ook nieuw. Mochten er dan fouten in staan dan lees ik dat graag. Dankjewel voor alle reacties en tips.