Cannock Chase Public

Started by sacredfour, Apr 07, 2012, 08:15 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Vandaag een aankondiging beslaglegging gehad van Cannock Chase Public. Dit incasso en deurwaarderskantoor doet incasso,s voor de gemeente Rotterdam.
Dit gaat over een parkeerboete uit 2010. Dit was nog een tijd dat ik dacht dat ik parkeerboetes moest betalen.  Ze schrijven:  

Ik ben voornemens mij op woensdag 2 mei 2012 a.s. op u adres te vervoegen.
Wat een prutsers! Ze kunnen niet eens goed Nederlands!
En dan de datum, ga je beslag leggen kom dan gelijk! Ik heb al eerder in een brief aangegeven dat ze mee mogen doen met een loonbeslag. Nou moet ik ze dit nog een keer gaan vertellen.

Het wordt tijd dat ik ze mijn honorarium schema stuur.

Honorarium schema en Algemene Voorwaarden van  <>

1)   Brieven                              25 euro
2)   Processtukken                200 euro          per uur
3)   Telefoongesprek            100 euro
<> wenst geen telefoongesprekken aan te gaan zonder zijn uitdrukkelijke toestemming. Als u <> dan toch telefonisch wil spreken,  gaat u akkoord met het bovengenoemde bedrag.
(Het bellen van mijn nummer is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).
4)   Voor schriftelijke verdediging in incasso zaken:  250 euro plus 10% van de vordering.
5)   Voor schriftelijke verdediging in ander zaken: 25 euro per brief
6)   Huisbezoek: 1000 euro.  
Ik wens geen bezoek te ontvangen op mijn huisadres zonder voorafgaande toestemming. Als u <> dan toch thuis wil bezoeken, gaat u akkoord met het bovengenoemd bedrag.
(Het aanbellen aan mijn huisadres is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).

7)   Is een vertegenwoordigingsbevoegde niet volledig op de hoogte m.b.t. de zaak van schuldenaar en eiser, dan kan <> deze informatie verstrekken voor een bedrag van 25% van de vordering of tenminste 250 euro. Vragen voor nadere informatie is een bevestiging dat het bovenvermelde bedrag akkoord is.
8)   Opvragen van bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid of akte van cessie aan eiser, 25% van de vordering of tenminste 250 euro.
9)   Kopie sturen van brieven waar niet op is gereageerd 25 euro

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

hahaha, zou dat zo werken? Echt?

Zou het wel een stunt vinden.

Je kan "brief" nog aanpassen in "exploot" en bij punt 7, 1x een tenminste weglaten.
Maar even ander vraagje; geen parkeerboete betalen? Hoe zat dat ook alweer?

sacredfour

Gemeente <.
Postbus <>
<>

Betreft aanslagnummer <>                                                                      <> 6-4-12

Geachte heer, mevrouw,

Bij deze wil ik graag bezwaar maken tegen bovengenoemde naheffingsaanslag.
De reden van mijn bezwaar is discriminatie. Het ontbreekt de gemeente aan een evenwichtig beleid om alle parkeerovertredingen gelijk te behandelen.
Na ontvangst van alle gevraagde stukken zal ik mijn standpunt nader toelichten.

Om mij in staat te stellen deze vermeende parkeerovertreding verder te onderzoeken, verzoek ik u overeenkomstig de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, mij toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende stukken.
Tenminste ontvang ik van u:

1 Het brondocument;
2 Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit
ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
3 Het besluit dat ten grondslag ligt aan de plaatsing van de borden en/of het instellen van een parkeerzone;.
4 De geldige akte van be
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Ik heb net zoveel recht als een incassobureau om kosten in rekening te brengen.
Net zoals ik het niet eens hoeft te zijn met de kosten van een incassobureau, hoeven zij het ook niet eens te zijn met mijn kosten. Komt het tot een rechtszaak en ik win, dan is er geen sprake of ik wel of niet kosten kan claimen, dit is mijn recht, de rechter zal alleen kijken of de kosten niet onredelijk zijn.

sacredfour

cannock Chase doen net of ze zelf van de overheid zijn. Ze zetten bv zelf onder hun brief "de belastingdeurwaarder" en boven hun brief "gemeente Rotterdam"
Dit terwijl ze een zelfstandig bedrijf zijn dat ook incasso,s doet voor bv gemeentes.
Dit is mijn brief voor cannock Chase:

Cannock Chase
Postbus 103
6650 AC Druten

Aanslagnummer <>

Geachte heer mevrouw,

U reageert niet op mijn brieven.
Graag zou ik van u willen ontvangen bewijs dat Cannock Chase deze vordering int voor de Gemeente Rotterdam, ook al omdat deze brief ondertekend is met: de belastingdeurwaarder, zonder verdere zijn naam te vermelden.

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft verpand. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen)                                                                                                           
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor Gemeente Rotterdam te handelen.
Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

Honorarium en Algemene Voorwaarden van  <>

1)   Brieven                              25 euro
2)   Processtukken                200 euro          per uur
3)   Telefoongesprek            100 euro
<> wenst geen telefoongesprekken aan te gaan zonder voorafgaande toestemming. Als u mij dan toch telefonisch wil spreken, dan gaat u akkoord met het bovengenoemde bedrag.
(Het bellen van mijn nummer is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).
4)   Voor schriftelijke verdediging in incasso zaken:  250 euro plus 10% van de vordering.
5)   Voor schriftelijke verdediging in ander zaken: 25 euro per brief
6)   Huisbezoek: 1000 euro. 
Ik wens geen bezoek te ontvangen op mijn huisadres zonder voorafgaande toestemming. Als u mij                                   dan toch thuis wil bezoeken, dan gaat u akkoord met het bovengenoemde bedrag.
(Het aanbellen aan mijn huisadres is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).

7)   Is een vertegenwoordigingsbevoegde niet volledig op de hoogte m.b.t. de zaak van schuldenaar en eiser, dan kan <> deze informatie verstrekken voor een bedrag van  25% van de vordering of tenminste 250 euro. Vragen voor nadere informatie is een bevestiging dat het bovenvermelde bedrag akkoord is.
8)   Opvragen van bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid of akte van cessie aan eiser, 25% van de vordering of tenminste 250 euro.

Ik heb u alle duidelijkheid gegeven m.b.t. deze vordering. Is Cannock Chase de rechtmatige eigenaar van deze vordering dan kan beslag gelegd worden op mijn uitkering. (zie vorige correspondentie)
Mijn inboedel en auto is eigendom van een andere schuldeiser.

Mocht u ondanks deze duidelijke verwijzing voor beslaglegging op uitkering toch proberen om beslag te leggen op inboedel, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging,  intimidatie en afpersing,  met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

Met vriendelijke groet,

<>

sacredfour

Cannock chase public doet mededeling op haar site dat ze ook  vorderingen van gemeenten opkoopt als cessie. Dit is interessant! Cannock chase public moet dan de akte van cessie overleggen als wij hierna vragen.  Dit moet je dan ook doen zodra je te maken krijgt met deze club!
Na het sturen van de bovenvermelde brief, nooit meer wat van ze gehoord!

Het loont dus de moeite om dit te doen. Je kan de Honorarium en Algemene Voorwaarden op de brief weglaten en de rest enigszins aanpassen aan je eigen zaak. Verder is het wel belangrijk dat je alle andere juridische informatie vermeld.