ons schuldenverhaal.

Started by djurresmama, Apr 06, 2012, 11:48 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Willen ze dat niet vertellen?

Wat raar, volgens mij moeten ze je dat zelfs vertellen.
Ik zet in mijn brieven altijd de zin;
"Kunt u mij voor de volledigheid van mijn administratie aangeven wat de huidige stand van zaken is?"
en als ze daar per email niet op reageren dan bel ik even, meestal krijg ik dan gelijk een antwoord.

Maar,.. wat goed dat de bult aan het slinken is en de buffer weer gezond is.
Nu maar hopen dat je hem niet aan hoeft te spreken (afkloppen  ;) )

Is je man weer volop aan de bak?

Knibbel

Quote from: djurresmama on Apr 03, 2013, 10:48 AM
Nog â,¬16600.55 te gaan .netto, ik weet niet wat het bruto is, want daar ga ik vanuit. want het is een pl. voorheen wist ik het wel, maar nu niet meer en ze willen het ook niet vertellen.alleen dat het bruto gezien qua bedrag dat we hebben gekregen het 15 maand scheelt met betalen, maar het is netto. dus moet ongeveer rekening houden met een maand of 18 wat het scheelt aan afbetalen.
Normaal gesproken zit bij een persoonlijk lening alles inbegrepen, ze berekenen van te voren een vaste rente over de lening en deze rente wordt van te voren ingecalculeerd bij het totaalbedrag.  Dus ook de rente over het bedrag is al hierbij inbegrepen. Misschien is het in jouw geval anders, maar zover ik weet gaat bij extra aflossing tussendoor het aantal verschuldigde maanden omlaag zonder dat je daar boete over hoeft te betalen.

Maar je maandelijkse aflossingsbedrag blijft hetzelfde. Deel het resterende schuldbedrag die nu nog openstaat door het vaste aflossingsbedrag wat je per maand betaalt en de uitkomst zijn de maanden die je nog moet betalen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

djurresmama

@knibbel,
we hebben destijds een bedrag geleend en daarover heen komt nog de rente.
het brutobedrag inclusief rente was

djurresmama

Quote from: Buster on Apr 03, 2013, 11:08 AM

Maar,.. wat goed dat de bult aan het slinken is en de buffer weer gezond is.
Nu maar hopen dat je hem niet aan hoeft te spreken (afkloppen  ;) )

Is je man weer volop aan de bak?

scheelt idd weer dat die bult een heel eind geslonken is. en we moeten alleen eind mei/begin juni de auto laten keuren. dus daar komen misschien nog kosten achterwege. we hadden meer kunnen sparen, maar we ''moesten'' ook een ander gasfornuis hebben. en daarnaast hebben we een klein element huisje voor op de meostuin gekocht. maar die is het wel waard, omdat de tuin vrij veel rendement heeft. welteverstaan 200 m2 hebben we.

mijn man werkt nog steeds, hij moet eind dit jaar eruit, althans bij het uitzendbureau. of hij moet de ww in of hij wordt door het bedrijf aangenomen.hopelijk dat laatste.

Libra

Fijn om te lezen dat het zover goed gaat!
Geeft de burger altijd weer moed!!

Hou vol, lieve dame, je bent heel goed op weg!

Knibbel

Quote from: djurresmama on Apr 03, 2013, 12:50 PM
@knibbel,
we hebben destijds een bedrag geleend en daarover heen komt nog de rente.
het brutobedrag inclusief rente was

djurresmama

Quote from: Knibbel on Apr 03, 2013, 02:57 PM

Misschien heb je iets aan onderstaande link (weet natuurlijk niet in hoeverre deze berekeningen nauwkeurig zijn):
http://www.berekenhet.nl/lenen-en-krediet/looptijd-aflossing-lening.html

En anders wordt het toch geduldig wachten op bericht van DSB. Maar ik begrijp heel goed dat je graag nu al wilt weten hoe en wat. Echt een eigenschap van ons schuldenaren: 'het gaat niet snel genoeg'.  ;)

ik heb een berekening gedaan op die site en die klopte hoor. dus heb het nu nogmaals gedaan met de nieuwe bedragen en dan moeten we nog 66 maand betalen zegt ie. we betalen altijd rond de 27e dus nu nog 65 maand betalen, en dan zijn we klaar.en we moesten nog 92 maand. scheelt dus ongeveer 27 maand.

heerlijk, nu misschien nog het andere deel van de compensatie , als dat doorgaat.

Knibbel

Quote from: djurresmama on Apr 03, 2013, 04:33 PM
heerlijk, nu misschien nog het andere deel van de compensatie , als dat doorgaat.

Inderdaad, een heerlijk gevoel te weten dat je weer dichter bij je doel bent. Ik duim voor je dat er nog een hele goede compensatie in het verschiet ligt. Wie weet kun je weer 27 maanden afschrijven van je lening. Ik duim voor je....