Spies noemt extra huurverhoging 'goede keuze'

Started by marco, Apr 05, 2012, 12:16 AM

Previous topic - Next topic

marco

DEN HAAG - ''Dit is echt een goede keuze''. Dat zei minister Liesbeth Spies (Wonen) woensdag over de huurverhoging tot 5 procent extra.
Woningcorporaties mogen die verhoging opleggen aan bewoners van een sociaal huurhuis die samen meer dan 43.000 euro bruto verdienen. De 5 procent extra komt bovenop de toegestane 2,3 procent.

https://www.nu.nl/politiek/2780411/spies-noemt-extra-huurverhoging-goede-keuze.html
Marco en Bianca

marco

Quote''Dit is echt een goede keuze''

>:( >:( >:( >:(

Ik geloof hier niets van!!
Marco en Bianca

Buster

Buster

gewoon

Hoi

Denk dat ze dit niet overeind kunnen houden, als je inzicht krijgt over het verdiende loon, dan moet er toch ook inzicht zijn waar dit aan besteed word.

Bij Busters verhaal aan gesloten wat als er dus wel, een paar dure kinderen hebt, of een schuld, of net iets duurs gekocht.

Voor mij is het dat ik graag iets mooiers zou willen huren, als er meer inkomen is, maar heb nog geen pensioen op gebouwd, is belangrijk dit kunnen.

Kan het huis net aan, betalen met alleen AOW

Als het mij niet lukt een aanvullend pensioen op te bouwen.

Zijn dus dringende redenen genoeg, waarom goed koop blijven wonen een must is.

Gewoon

Buster

Helaas, het is geen verzinsel van Den Haag, het is opgelegd vanuit Europa.
Of de grens daar ook is bepaald weet ik niet, ik wet wel dat dit never nooit niet de huizenmarkt op gang brengt.

Ik zat nog te denken, als aanvulling.
Bij het genoemde salaris krijg je wel belasting terug en heb je recht op zorg toeslag.
Maar hoe lang is dat nog?

gewoon

Hoi

Ja er worden mooie regels gemaakt, maar nu worden mensen die om hun persoonlijke reden voor veilig gaan, een wat goedkoper huis, op de spits gedreven.

Mee te gaan.

Huizenprijzen zeer onzeker !

Had het net over pensioen, voor wie die wel heeft, hoogte onzeker !

Enz. Enz.

Alles op losse groeven.

Wie durft nu overtuigend te zeggen, dat hij, jij, wij.  te goedkoop woont.

Geld gaat niet naar woning verbetering, dat hebben we al geleerd met de huursubsidie, wat jaren lang huurverhogingen liet zien, tot deze ruimte weer weg was.

Ja, helaas geen verzinsel, beetje verknipt is het.

Groet Gewoon

gewoon

Weetje zulke dingen kunnen mij boos maken.

Juist nu, in een tijd dat er zorgzaamheid moet zijn, of groeien.

Komen zulke plannen  uit de tweede kamer.

Als morgen iemand verwilderd, de kamer binnen loopt, met het voorstel de huursubsidie er uit te gooien. ( steld de waarde misschien veilig van zijn op trekje)

Kan het gebeuren dat iemand lachend opspringt; Ha ha, kan mijn het verutten

gewoon doen

Buster

Die houwen we erin! Verutten.

;D

Weet je, het gaat een keer mis.
Wij schrijven hier omdat we schulden hebben of weten hoe het is om met schulden te leven.
Je weet wat de valkuilen zijn en hebt enige ervaring met wat werkt als oplossing.
Op je koude klompen kan je aan zien komen dat er straks een grote groep aankomt waarbij het misgaat simpelweg omdat ze te weinig inkomsten hebben ten opzichte van het leefpatroon. 

En zoals ik hier boven al uitrekende, dan heb je het niet over dure luxe uitgaven, nee, gewoon het opvoeden van bijvoorbeeld kinderen o.i.d.
Kwaad maken heeft helaas geen zin denk ik.
Ik hoop heel snel op nieuwe verkiezingen.
En niet dat dan de bezuinigingen van de baan zijn, er zal bezuinigd moeten worden.
Maar in dit moordende tempo voorzie ik een hele lange wachtrij bij het GKB,....

Buster

Ik kwam net een artikel tegen bij Nu.nl.
De woningco

gewoon

Hoi

Slimme Buster

Je verbetert mij met, verutten tot Verutten.

verwilderd mag ook met een hoofdletter.

De politiek is nu even Verwilderd.

Gewoon

marco

Het leven wordt zo onbetaalbaar. Niemand krijgt meer inkomsten, terwijl alles duurder wordt. Ik las op teletekst dat de inflatie 2,5% is. En dit zijn niet de luxe uitgaven!
Marco en Bianca