intrum justitia

Started by sacredfour, Mar 30, 2012, 06:38 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Buster , ik heb mijn tekst aangepast.
Ik denk niet dat ik daarmee de juiste indruk maakte.
Het is zeker niet de bedoeling om onder afspraken uit te komen.
Wat ik probeer duidelijk te maken, misschien niet altijd op de goede manier, is dat er een andere mogelijk is om van je schulden af te komen, zonder dat je oneerlijk bent.
De manier om dit te doen is om de schuldeisers aan te pakken.
Waarom denk je dat de bank die nog een behoorlijke vordering op mij heeft dit niet probeert te verhalen? Nu, ze proberen het wel, maar ze zijn bang voor publiciteit. Als ik over cessie en securitizatie begin zwijgen ze ineens. Misschien hebben ze dan toch iets te verbergen. Waarom hebben incassobureaus zo,n probleem om de akte van cessie te laten zien? Als je mijn brieven leest zal je altijd deze zin zien:
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:
Ik vraag waar ik recht op heb. Als ik dan niks meer van ze hoor,  ben ik dan degene die onder zijn beloftes uit wil komen?
Om je misschien wat beter in te lichten hoe mijn gevoel hierbij is, dan moet ik je vertellen dat ik nu nooit een overeenkomst zal aangaan voor een lening met het idee dat ik hem niet zal afbetalen.
Mijn idee
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

QuoteMaar de zaken die je niet wint?

Er is er een, ondertussen heb ik weer heel wat geleerd.
Ik doe dan een vriendelijk verzoek voor eiser om mee te doen aan de beslaglegging van mijn uitkering. Mijn inboedel en auto zijn veilig, daar kunnen ze niet aankomen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

haha, ik heb niet het idee dat je ergens onderuit wil komen. Wel dat je een manier hebt ontdekt die voor ons allen heel waardevol is, maar ook enige durf nodig heeft.

Zie het als bewondering, ik leer ook veel van je stukjes en je kennis op het juridische gebied.
Kennis is macht staat er niet voor niks op mijn profiel.

;)

marco

Ben je nooit benaderd door een incassobureau om bij hun te komen werken. Als je het hun zo lastig weet te maken, kunnen ze je beter in dienst nemen, want een ervaringsdeskundige is goud waard. ;D
Marco en Bianca