intrum justitia

Started by sacredfour, Mar 30, 2012, 06:38 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Eindelijk weer eens een incassobrief, zodat ik me weer kan uitleven!
Een vordering van intrum  justitia.
Hoofdsom             76,59
Rente                       0,65
Incassokosten       37,00
Registratiekosten 25,00

Ze proberen het toch elke keer weer h
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

peter

Als je de registratiekosten betaald, is dit een bonus voor intrum. Ze weten dat het niet mag, maar toch doen ze het.
Peter
Administrator Forum

gewoon

ingekort

gewoon

En hoop dat door toename van concurentie bij bedrijven, die vroeger een monopoly hadden.
Energie, telefoon, enz.

Ook dienstverlening herkennen als produkt ook als het om de vergoeding gaat, in de toekomst.

Bemiddelings buro,s zie ik niet snel komen, maar een in koppertje is wel, als opdrachtgever je inkassoburo voor te houden zich, aan de wet, en regels te houden.

Gewoon

grijzeharen

Aha.....heb er dus ook 1.

(ik beschrijf niet de exacte bedragen dus uitkomst klopt niet!)

Hoofdsom                            

Buster

Bij een vordering van

Buster

Even voor de duidelijkheid aan alle meelezende;

Interim Justitia is een LID (volwaardig LID) van het NVIO.
Datzelfde keurmerk schrijft dus DIT over haar keurmerk;
http://www.nvio.nl/over-het-keurmerk

Voor debiteuren biedt het Keurmerk waarborg voor een correcte benadering, re

sacredfour

Heeft de eiser (het bedrijf waar de schuld vandaan komt) geen melding gemaakt dat de vordering uit handen gegeven wordt aan Intrum Justitia, stuur Intrum Justitia de incassobrief!

Buster, Het is niet tegen de wet om meer geld te vragen voor de incassoprocedure, Als ze willen mogen ze 10.000 euro vragen.
Je hoeft dit natuurlijk niet te acepteren. Als het tot een rechtzaak komt zal de rechter zich doorgaans aan de richtlijnen Voorwerk ll houden.
En, tussen haakjes, De NVIO zijn sukkels. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

En toch vind ik het STOM!

sacredfour

Buster,  Je hebt natuurlijk gelijk.

Het werk van een incassobureau is de

marco

Het eerste wat bij mij opkomt, voer je geen gevecht tegen windmolens???
Marco en Bianca

Buster

Whahaha, ik heb wel eens in een brief gezet; "Dit exploot werd u geheel kosteloos aangeboden"

@Marco, je hebt absoluut gelijk. En toch ontkom ik er niet aan me daar kwaad over te maken.
Persoonlijk vind ik dat als je je billen brand (hoe zuur ook) maar zul je toch op de blaren moeten zitten. Maar ook mensen met gebrande billen hebben rechten en dat is niet voor niks anders kom je nooit van de blaren af.
Daarnaast staat het niet in verhouding.
Het niet betalen van een rekening word bestreden met manipulatie en dreigementen van de hoogste orde. Daar zijn psychologen op losgelaten en er word een druk opgevoerd die absoluut niet terecht is.

En het mag allemaal maar.
Er zouden 2 instanties zijn waar je je als burger bij zou kunnen wenden en beide geven ze niet thuis. Niet 1 keer, nee keer op keer. Dat je een incasso vordering aan je broek hebt hangen wil nog niet zeggen dat je een rechteloze crimineel bent.

grijzeharen

Ja ik ben ook gewoon van mening dat als je schulden maakt, dit gewoon netjes moet afhandelen.
Je hebt de schulden gemaakt en zal ze ook moeten betalen, niks mis mee!
Maar als ik soms zie (ook op dit forum) waar er allemaal knopen zitten, zul je als mens toch van hoge huizen moeten komen wil je het allemaal begrijpen?
Ik ben veel aan het lezen geweest de afgelopen tijd en ben er wel achter gekomen dat ze je soms bedragen laten betalen die je niet hoeft te betalen.
Pfffffff ik denk dat ik zo al heel wat geld heb 'weggegooid'!!
Het is toch te frustrerend als je dit allemaal leest en ziet?

@sacredfour, wat jij doet spreekt mij heel erg aan. Terug vechten! Maar ik zou het nooit kunnen. De materie is mij zo vreemd dat ik na 10x lezen het nog niet begrijp.
Soms zie ik wel eens een brief van je en denk: ja overnemen, invullen met je eigen gegevens en opsturen die handel! Niet geschoten is altijd mis! Maar dan slaat de angst me weer op de oren dat er ergens een regeltje zou staan die niet van toepassing is voor mij en dat ik door het zand moet kruipen.........maar ik mag het wel die brieven van je!

@Buster, ik ben elke dag gefrustreerd door dat soort dingen. Onrecht is iets waar ik erg moeilijk overheen kan stappen. In welke zin van het woord ook.
Hopelijk kan en mag ik vanmiddag een beetje frustratie laten varen.....als de gemeente er in gaat duiken..........

sacredfour

Marco,
Ik heb toch al wat resultaat behaald.

Buster

Scaredfour,

Ik denk niet dat ik de enige ben als ik me afvraag; en dan?
Niks betalen heeft toch consequenties?
Je kan toch niet zomaar zeggen ik betaal niks meer.

Ik vind het geweldig om te lezen hoe je sommige rechtszaken wint.
Voorbeeldje; vordering