Nieuwsuur 22-03-2012

Started by Buster, Mar 22, 2012, 11:01 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ik zit net het stukje van Nieuwsuur te kijken.

Het is een reportage van mensen die in de maling zijn genomen door malafide bureau's.
De minister heeft nu het plan om het NOG makkelijker te maken zo'n bureau te openen, maar met een paar strengere regels.

Gelukkig hoor ik de GKB's in opstand komen, zij zijn namelijk de helft van hun subsidies kwijt geraakt.
Het is echt van de zotte.
Ook de NVVK heeft klachten ingediend.
Het is zo jammer dat juist die organisatie het moet doen met zo weinig geld.
Ze hebben gewoonweg de mankracht niet om als waakhond op te treden.

Elke keer zal ik zo'n reportage tegenkom ben ik blij om twee redenen;
Dat er aandacht voor is, en dat dit forum bestaat,...

peter

Buster,

Ik heb de indruk dat dit begint toe te nemen. Mensen starten vanaf huis een bedrijf en gaan "klanten" bezoeken. De malafide bureau's proberen op tal van manieren aan klanten te komen. Via forum's, eigen websites ed. Het helaas niet anders dat er veel vraag naar hulp is. Dit jaar alleen hebben wij al 12 Nederlands zgn "financiele adviesbureau's" van het forum verwijderd.

Ik heb nieuwsuur ook gezien en ik ben het met je eens dat GKB's niet mogen worden gekort op hun subsidies. Het is ook te gek voor worden dat een instelling zal een NVKK, niet meer subsidie kan krijgen van het rijk. Ik denk dat deze subsidie zichzelf gaat terugbetalen.

Wij zijn blij dat wij andere mensen kunnen helpen via een forum. Als ik zelf in de schulden zou komen, dan zou ik ook niet weten waar ik hulp zou moeten zoeken. Misschien dat ik zelf ook bij een malafide hulpverlener zou terecht komen.

Dit doet mij denken aan de laatste uitzending van radar, waarbij een "schuldhulpverlener", veel kosten in rekening bracht, terwijl hij helemaal niets uitvoerde.
Peter
Administrator Forum