Heeft iemand hier verstand van verzekeringen

Started by Magic, Mar 17, 2012, 06:55 PM

Previous topic - Next topic

Magic

Hallo,

Ik zou graag willen of er iemand is die verstand heeft van verzekeringen?
Het gaat om een Krediet Spaarplanverzekering van de RVS.
Dat is de grootste zorg voor mij op dit moment waar ik graag vanaf wil.

sacredfour

Je zou kunnen kijken of hij onder de woekerpolissen valt. Een test hiervoor kan je vinden op Google.
Is het een woekerpolis dat kan je een schadevergoeding eisen. Heb je een schadeclaim dan kan je kijken of je de betalingen kan opschorten onder Art 6:59 BW. Het is dan wel tijd voor een goede advocaat.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Magic

Ik heb gekeken, maar de naam van de polis staat nergens bekend op internet.
Is afgesloten in 2002, we namen toen een krediet bij rvs dat eerst viel onder levensverzekering en nu krediet spaarplanverzekering heet.
Ondertussen sinds 2002 iets meer als 30.000 euro aan rente betaald, niets afgelost, dus de gehele schuld staat nog steeds op een 24.000 euro samen voor mij en mijn ex, dus ieder de helft.

Buster

Jeetje, hoeveel rente staat daar in godsnaam wel niet op dan?

Magic

Pfffft nu vraag je me wat, ik heb er echt totaal geen verstand van maar we betalen ongeveer iets meer als 300 euro per maand en gedeeld door twee, allebei de helft komt dat neer op iets meer als 150 euro per persoon, per maand.
Ik zou echt niet weten waar ik dat kan vinden.

De lening is, of tewel de echte naam : Krediet spaarplanverzekering is 25.000 euro
Die hebben we aangeschaft omdat een eigen vrachtwagen goedkoper was destijds als een huren wat neerkwam op een 350-400 euro per optreden.
We hebben er precies 3 jaar plezier van gehad, konden het aftrekken als zijnde onkosten voor de band, we rekenden de prijs door in het optreden, dus in principe betaalde de klant onze vrachtwagen.
Na 2005 konden we niets meer aftrekken en stom genoeg waren we ook niet slim genoeg om eerst compleet af te lossen wat met een 25 optredens zou moeten kunnen wat voor ons een half jaar spelen zou betekenen.
Toen halverwege 2005 gingen we scheiden en wilde ze absoluut nergens aan meewerken, terwijl we er in 2006 vanaf konden zijn als ze deed meewerken.
Helaas haar keuze moet ik respecteren en nu op de blaren zitten.
Ik neem niemand niets kwalijk als mezelf, dat ik zelf niet eerder slimmer was om meteen na aanschaf af te lossen in plaats van meer en betere installatie voor de band aan te schaffen zoals licht, laser en videoshow.
Mijn eigen stomme fout ik geef dat toe, ik heb fouten gemaakt, maar nu wil ik er vanaf want ik redt het niet meer.

Magic

Update, de vrachtwagen heb ik proberen te verkopen voor de hoogste prijs.
Boden er minder dan 7000 euro voor terwijl de dagwaarde toen lag op 12.500 euro.
Toen de volgende stomme grote fout van mij, zette de vrachtwagen op bedrijfsvoorraad van de garage die ik dacht te vertrouwen, hij vroeg er zelfs geld voor omdat hij zei dat het geld kost om een auto/vrachtwagen op bedrijfsvoorraad te hebben dus ik iedere maand betalen ervoor, maar hij werd niet verkocht.
Uiteindelijk kwam hij ineens bij me en zij de bus is verkocht, dus ik helemaal blij, totdat hij de prijs noemde 1700 euro kreeg ik zeggen en schrijven ervoor.
Ik dus meteen uit mijn vel en navraag gedaan bij politie etc omdat het gewoon oplichting was.
Blijkt dat ik uit goeder vertrouwen heb gehandeld, uit vrije wil op zijn bedrijfsvoorraad gezet en dus er niets meer over had te zeggen: einde verhaal.

Wat ik dacht dat ons ver uit de schulden kon halen met verkoop van de bus, bleek dus een fantasie verhaaltje te zijn wat dus niet uitkwam.

Buster

sacredfour

Het verlies op de vrachtwagen helpt wel met de belastingen.
Als hij een restwaarde had van 12.500, dan kan je het verschil afschrijven, 12500 -1700 = 10.800
Dit zou je winst moeten drukken of verlies veroorzaken. Je boekhouder zou dan het verliesjaar kunnen middelen met de betere jaren.

Wat was de afspraak met de garage houder?

Als je  Krediet Spaarplanverzekering van de RVS invoert op Google kom je vanzelf de
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Magic

We hebben nooit een boekhouder gehad, mijn ex regelde alles en aangezien de band hobby matig was, dus semi-professioneel, heb je niet dezelfde rechten als een beroepsband.
De enige kosten die we volgens mijn ex konden aftrekken waren reparaties en reiskosten van de vrachtwagen, plus onderhoud.

De mondelinge afspraak was dat hij voor mij de vrachtwagen zou verkopen omdat hij dan bij een garage stond en dat zou meer vertrouwen opwekken bij een potentiele koper.

Ik heb woekerpolis nagekeken maar deze naam staat er nergens bij, wel andere polissen van RVS maar die wij hebben dus niet.

sacredfour

QuoteDe mondelinge afspraak was dat hij voor mij de vrachtwagen zou verkopen omdat hij dan bij een garage stond en dat zou meer vertrouwen opwekken bij een potenti

Magic

Wij hadden de vrachtwagen dus op prive bezit staan, daar hij gebruikt werd voor onze semi-pro ''hobby'' band.

Is dat veilig om die website een mail te sturen om te vragen of het een woekerpolis is?
Soms zijn het van die sites waar je dan niet vanaf komt.

sacredfour