Ik ben nieuw hier

Started by Magic, Mar 16, 2012, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

Magic

We leven in een vrij land zeggen ze, dit forum is er om je hart te luchten en te vertellen waar je mee zit, wat je bezig houdt en wat schulden met je doen.
Als me nu word verteld dat je niet eens meer compleet eerlijk mag zijn dan trek ik me meteen terug van dit forum want zo voel ik me nu!
Als ik nu compleet dood neerval of wat dan ook, graag want ik kan het niet meer.
7 jaar van proberen te knokken, mijn hele leven al knokken tegen iedereen die tegen me was en alleen omdat ik muziek maak?
Uit je huis worden gezet op je 17de omdat je muziek maakt.
Geen uitzicht op iets beters en alleen maar dieper en dieper wegzakt.
Wil jij zo leven? Nou ik niet en dat is mijn eigen vrije mening en wil.
Ik ziet het gewoon niet meer zitten, die 15.000 euro schuld vreten aan me als kanker.
Ik ben op en weer tegen weken aan kijken met niets te eten, niet weten of je genoeg geld hebt om te tanken om te gaan werken etc etc.
Nou dan mag mijn leven best voorbij zijn.

Maar als de moderators beslissen dat ik dit niet mag vertellen, het zij zo.
Dan is dit geen vrij forum waar je je gedachten de vrije loop mag laten gaan.
Zeg het maar dan mogen de beheerders mij verwijderen.

klaasvaak

QuoteMijn persoonlijke mening
Dit is wat ik schreef en heb je niet "aangevallen". Ik geef alleen aan dat ik vind dat het emotionele chantage is. Mijn schuld was ( nu nog) ( ook buiten mijn schuld) euro 80.000,00. Ik schreef ook werkeloos Bij aanvang en nu nog steeds), het kan nog erger als je dit forum doorleest. Maar ik lach een paar "geldgraaiers" uit want over circa 14 maanden ben ik van die schuld af en hebben de geldgraaiers maar een heel klein beetje gekregen. Gooi die valkuil voor jezelf toch dicht en richt je op de toekomst. Het verleden kan niemand meer veranderen.

Magic

Ik pieker me suf, morgen komt mijn loon en het is al meteen op aan vaste lasten en dan nog heb ik te weinig, hoe doe je dat dan.
Ja ik heb nog wat te koop staan dan is mijn huis echt helemaal leeg, nog geen nagel meer aan de muur, maar ook dat is maar een klein druppeltje op een gloeiende plaat.
Hoe moet ik eten, drinken, tanken, alles is op, ook de dure spullen, wassen, douchen, eten etc.
Ijskast is uitgetrokken omdat hij leeg is.
Hoe kan iemand met dat leven?
Constant zenuwen, niet slapen etc.
Solliciteer me onnozel, afwijziging na afwijziging, de bronnen raken op waar ik op kan solliciteren.
Hoofdpijn, misselijk geen uitweg zien, volgende gesprek pas over twee weken en ga zo maar door.
Ik kan het niet, jij wel?

klaasvaak

Quote from: Magic on Mar 19, 2012, 11:43 PM
Ik kan het niet, jij wel?
Ja ik wel. Je schreef dat je begin april een vervolggesprek hebt. Wat je kan doen om in ieder geval te kunnen eten. Betaal je ziektekostenverzekering en je huur/hypotheek. Energie daarvan betaal je de helft. Na een maand krijg je een aanmaning. Betaal je internet/telefoon pas na een aanmaning. Doe dat ook met andere vaste lasten wat je niet direct een probleem kan opleveren. Bij de bank kan je ook een incasso laten terugboeken en een betalingsregeling aanvragen voor een maand. Intussen heb je wat geld in handen om te eten. Laat het volgende loon ( wat dat is nu te laat) op een andere bankrekening komen. Daarvan kan je dan je huidige bankrekening "inlopen". De persoon van de gemeente snapt dat je dit doet. Maar je moet het hem wel vertellen in het volgende gesprek. Dus er zijn nog wel wat mogelijkheden om te kunnen eten. Je kan ook maatschappelijk werk nog eens vragen om hulp zodat je aan voedsel kan komen. Met euro 40 per week kunnen wij ( met z'n 3-en) toch wel goed eten.

smurfin

Ten eerste knap dat je hulp hebt gezocht en fijn dat het goed voelde

Die auto pakken. Ze niet af denk ik. Omdat hij noodzaak is
Je mag best iets positiever over jezelf denken want je hebt zelf de stap henomen voor hulp, dat vind ik op zich al een prestatie die lang niet iedereen kan delen

Ik ben nu bijna zo  ver dat ik achterstannd vrij ben maar ben er ook nog niet ( zie mijn verhaal ) maar weet wel welk gevoel je hebt als je erachter komt dat het zo niet verder kan en weet nu ook hoe het is om hulp te vragen als je zelf ergens niet uit komt. Dit is een grote stap die.  Je toch maar hebt genomen daar mag je best trots op zijn

Dat moest ik even kwijt
Groetjes smurfin

Magic

Hoi,

Hier een tussenstand van zaken in mijn levensloop zullen we maar zeggen.
Ze zeggen ook vaak dat de eerste stap naar financieele vrijheid begint, met stoppen te praten over schulden en beginnen met hoe eruit te komen.
Want waar je het meeste aan denkt trek je aan zeggen ze.

Dus vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en naar een teamcoach gegaan waar ik het goed mee kan vinden.
Hij is weer zeer goed bevriend met een zeer goede auto garage.
Hij heeft een goed woordje voor me gedaan en ze kennen me daar een beetje omdat ik daar soms kom via mijn werk.
Er word nu gekeken om mijn auto in te ruilen voor een goedkopere zonder bijbetaling!
Dus nu afwachten en iedere week even langsgaan om te kijken of er iets is binnen gekomen die zij dan nakijken en in orde brengen, dus hopenlijk rij ik binnenkort goedkoper auto.

Vandaag met de post de eindafrekening van Essent binnen gekregen: Ik krijg binnen twee weken 190 euro terug gestort op mijn bankrekening ;D

Verder had ik twee weken geleden een laptop besteld bij wehkamp omdat de mijne kapot was.
Nu heeft een collega die computer reparateur is naast zijn werk mijn ''oude'' laptop kunnen repareren voor 100 euro die ik kan betalen wanneer het mij uitkomt, al duurt het twee jaar dat maakt hem niets uit.
Hij vertrouwd me en weet een heel klein beetje hoe en wat en ik kan het ook in kleine beetjes doen.

Dus meteen met Wehkamp gemaild en ik kan deze laptop terug sturen wat betekend dat er 400 euro in mindering word gebracht op mijn account.

Laat nu de andere wonderen maar gebeuren.
Al tenminste weer iets positiefs.
Nu snel de laptop inpakken en bellen voor een retourafspraak.

klaasvaak

Quote from: Magic on Mar 20, 2012, 04:57 PM
Hoi,

Hij vertrouwd me en weet een heel klein beetje hoe en wat en ik kan het ook in kleine beetjes doen.
Die moet je in ere houden. En ( in mijn beleving) als eerste terugbetalen als je de mogelijkheid daartoe hebt. Bijvoorbeeld 50% van je energieteruggave.
Je bericht is een positief bericht en beter dan je negatieve kijk op het leven. De zon schijnt voorzichtig door de wolken heen.

gewoon

Goed zo, waar je het meeste aan denkt,

dat trekt je aan.

Zeer grote wijsheid.

gewoon

Magic

Net mijn salontafel verkocht, dus nu tenminste weer iets cash in handen wat ik ga gebruiken om bij te tanken.
Morgen een gesprek voor een bijbaan als krantenbezorger.
Plus telefoontje gehad voor bijbaan op zaterdag!

Ik sta open voor nog veel meer wonderen!

gewoon

Wonderen komen niet, je maakt ze.

Je hebt wat tijd vrij,..... halve baan.

begin je eigen shag fabriek, kost weinig, van je beschikbare  uren.

Maar dan heb je ook wat! voor E 1,50 je 50 gram shag.

Mag hoor, heeft niks te doen met wiet of zo.

Heel

Gewoon

Magic

Quote from: gewoon on Mar 20, 2012, 09:20 PM
Wonderen komen niet, je maakt ze.

Je hebt wat tijd vrij,..... halve baan.

begin je eigen shag fabriek, kost weinig, van je beschikbare  uren.

Maar dan heb je ook wat! voor E 1,50 je 50 gram shag.

Mag hoor, heeft niks te doen met wiet of zo.

Heel

Gewoon

Geen commentaar

bob71

wat fijn voor je!!!
zo zie je maar, er zijn ook goede tijden.
dat ervaren wij ook  ;)

groetjes BOB

Magic

Ik heb vanaf vandaag ook een bijbaantje erbij.
Vanaf 2 april ga ik iedere dag een uurtje de krant bezorgen, wat me 175 euro extra per maand opleverd.
Alle beetjes helpen.
Op naar de volgende bijbaan, kan er nog meer bij doen.

Groenevlinder

Quote from: Magic on Mar 20, 2012, 08:47 PM
Net mijn salontafel verkocht, dus nu tenminste weer iets cash in handen wat ik ga gebruiken om bij te tanken.
Morgen een gesprek voor een bijbaan als krantenbezorger.
Plus telefoontje gehad voor bijbaan op zaterdag!

Ik sta open voor nog veel meer wonderen!

Ik doe met je mee! Het klopt helemaal, denk positief, ontvang positief :-)
Ik ben ook gestopt met erover praten en me te richten op voorspoed, vooruit kijken.
Erover praten zorgde voor mij alleen maar voor meer onrust en het leek wel of ik op een gegeven moment alleen maar meer ellende naar me toetrok.
Nu ik mijn gedachten de positieve kant op heb gezet is het de laatste tijd erg rustig in de brievenbus ;)
Dus ik geloof zeker dat dat zo werkt Magic! Keep the spirit!!

Magic

Ja ik ga proberen om iedere keer als ik eraan denk het meteen te stoppen en zeggen dat ik nu onverwacht hulp krijg, er onverwachte positieve dingen gebeuren en dat er onverwacht extra geld mijn kant op komt.
Zoals gisteren het bericht dat ik 190 euro terug krijg van Essent.
Vandaag een bijbaantje erbij wat me 175 euro extra per maand gaat bezorgen.
Dus laat die wonderen maar gebeuren, ik ben er klaar voor en sta open voor nog veel meer.
Het word tijd dat ik ( en iedereen ) eens geluk, positiviteit en plezier ervaar.