Ik ben nieuw hier

Started by Magic, Mar 16, 2012, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

Magic

Ik ben net terug van het eerste gesprek bij het maatschappelijk werk.
Het was een goed gesprek denk ik, kon het goed vinden met de man die me te woord stond en hij heeft drie velletjes vol geklad.
Was volgens mij wel een nog vrij jonge man weet niet of dit invloed heeft?

Het vervolg gesprek is op 5 april dan dien ik alle papieren mee te nemen en ook de polis van de verzekering.
Hij vond het schrikbarend duur.
Voor de rest vertelde hij me dat uit ons gesprek bleek dat ik er alles deed wat in mijn macht lag om de situatie te verbeteren, qua meer werk zoeken, naar oplossingen zoeken etc.

Hij gaat er nu een dossier van aanmaken en bekijken wat er gedaan kan worden.
Met zijn collega's overleggen of zij iets meer weten etc.
Hij vond het ook een vervelende situatie wat de bda me voor een gevoel gaf.
Maar dat ik de eerste stap genomen heb was een heel goede beslissing vertelde hij me.
Nu maar kijken en hopen dat het leidt tot oplossingen voor mijn problemen.

Mijn vaste baan opzeggen om ergens anders een andere baan aan te nemen met meer uren raadde hij me af daar het allemaal onzeker is en ik nu een vaste baan, waar het bij een andere baan misschien na drie maanden over kan zijn en ik verder van huis ben.
Dat ik ervoor kies om er iets bij te gaan doen was een verstandig besluit volgens hem.

Nu hopen dat het snel 5 april is en er schot in de zaak komt.

Bloem2

Magic,

Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan het gesprek!, dat geeft de burger weer moed.

De man heeft gelijk wat betreft je baan opzeggen: NIET doen, ook voor een vervolgtraject in de hulp gaat dit negatief uitpakken.
Succes met het zoeken naar de bijbaan!

Magic

Hallo Bloem,

Wat bedoel je met vervoldtraject heeft dat negatieve gevolgen?

Ik kreeg ook een mail via mijn werk dat komende vrijdag voor dat mijn dienst begint een gesprek heb met mijn direct leiding gevende plus een mevrouw die in eerste instantie mij doorverwees naar bedrijfsmaatschappelijk werk.
Maar ik terug mailde dat ik daar slechte ervaringen mee had, nu zelf samen met mijn direct leiding gevende een gesprek heeft met mij.

bob71

nou, je eerste stap is gezet. ;)
zo zijn wij ook begonnen, en voor je het weet kun je weer normaal van je leven genieten.

en zoals andere aangeven hou inderdaad die vaste baan, anders is het einde oefening....
schuldhulpverlening via gemeente vraagt heel veel...

Magic

Hoe bedoel je, schuldhulpverlening via de gemeente vraagt heel veel?

Ben er nu net ook achter gekomen dat ik 300 euro belasting moet gaan betalen met de belasting aangifte.
Weer iets waar ik niet echt op zat te wachten.

Magic

Quote from: Buster on Mar 19, 2012, 03:30 PM
Wat Bloem bedoeld is om in aanmerking te komen voor een traject via de gemeente, schuldhulpverlening moet je een inkomen hebben, uitkering of baan, het meest gunstige is natuurlijk een baan. Vandaar,.. vasthouden wat je hebt.

Wat het gesprek betreft; de werkgever heeft maar 1 doel en dat is om jou zo productief mogelijk te laten zijn, met behoud van kwaliteit.
Vaak is het zo dat het hebben van schulden leid tot depressies, ongezond leven en daardoor; ziekteverzuim.
Ik vermoed dat hij daarom een gesprek met je wil om te polsen of dat in jou geval ook zo is.

Ik zou zelf niet teveel openheid van zaken geven.
Ze mogen best weten dat je door de scheiding terug bent gegaan in inkomen en dat je nu een aanpassingsperiode ervaart. Dat je daar actief mee bezig bent. Dat je de toekomst vol goede moed ingaat.
Normaal gesproken zou je er geen geheim van hoeven maken, maar in dit geval is het een need-to-know-basis. Zolang jij je werk naar behoren uitvoert en een goede collega bent is er niks aan de hand.

Dan heb ik mijn mond al voorbij gepraat.
Ik kan het goed vinden met mijn direct leiding gevende en ik heb hem de situatie uitgelegd zoals die is.
Hopenlijk leidt dit niet tot ernstige situaties.
Maar naar mijn gevoel wil hij wel helpen daar waar ze kunnen, lijkt me, maar ik kan me vergissen natuurlijk zoals ik wel eens eerder me vergist heb.

Magic

Ik kan me niet echt super precies meer herineren wat ik verteld heb, maar in ieder geval wel dat ik het niet meer red in mijn huidige situatie.
Hij was blij dat ik de stap had genomen om naar hem toe te komen, en hij vertelde, was je maar weken eerder gekomen.
Ik ben gewoon eerlijk geweest dat ik in het verleden misschien wat verkeerde beslissingen heb genomen etc.
En hij antwoorde dat we allemaal wel eens verkeerde beslissingen nemen.

Hij weet in ieder geval dat ik er erg graag werk, het met plezier doe, goed contact met klanten en collega's heb en dat ik dag en nacht wil werken etc.
Ik hoop gewoon dat er een wonder gebeurt en ik dit op een zo snel mogelijke en goede manier kan oplossen.
Al weet ik dat het misschien niet snel kan, maar misschien wel snel een betere situatie kan komen.
Ik heb meteen laten weten toen deze tak van het bedrijf opgestart werd, dat ik meteen open sta voor contract uitbreiding en er geen probleem mee heb als ik 40-50-60 uur per week zou kunnen werken.

bob71

met vraagt heel veel... bedoel ik te zeggen, dat je echt overal aan mee moet werken.
als ze vinden dat je bv geen auto nodig hebt, moet je die verkopen.
nu ben jij alleen,  hier is het zo dat ik werk moet gaan zoeken. dat is wat gemeente zoal vraagt.
het is gewoon omdat ze dan sneller alles terugbetaald krijgen.
ze hadden zelfs de vraag of we huisdieren hadden, bv een hond die zou dan weg moeten omdat je daar belasting over betaald, dat zijn kosten waar je op moet besparen.

Magic

Daar heb ik het met de maatschappelijk werker ook over gehad.
Maar de auto kunnen ze niet afnemen want dan vallen mijn inkomsten weg.
Mijn werk is enkele reis 37 km vanwaar ik woon.
En hij was het er mee eens dat die niet afgenomen kan worden.
En als ze mij de auto afnemen, kunnen ze me net zo goed een pilletje geven dat ik echt niet meer wakker word.
Door die auto leef ik nog, heb ik werk, kom ik onder de mensen.
Voor de rest heb ik met niemand contact, ben alleen, geen vrienden, familie, geen social media etc.
Als ik bv soms op woensdagmiddag al weekend heb, dan praat ik echt niet totdat ik maandag weer op mijn werk kom.
Ik zou in mezelf kunnen gaan praten maar dat is dan ook weer zoiets.

En.... als ze mij de auto afnemen, dan overweeg ik echt serieus om mijn leven te beeindigen.

Magic

Ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten.
Ben op, ben moe, ben het leven moe.
Niets lukt me nog en ik zak steeds dieper, en dieper weg.
Voor de eerste onmiddelijke hulp heb ik een 1500 euro nodig om uit de rood te komen weer iets te kunnen.
Maar hoe en waar haal je die vanaf.
Afwijzing na afwijzing krijg ik op sollicitaties en de banen liggen niet voor het oprapen.
Sta elke dag stijf van de zenuwen, word er ook nog ziek van en voel me niet echt lekker.
Iedere avond als ik op bed ga liggen en probeer een uurtje mijn ogen dicht te doen, hoop ik dat ik ze echt dicht kan doen en niet meer wakker te worden.
Ben veel afgevallen en zie er niet meer uit, het vreet me gewoon op van binnenuit.

Magic

Ik heb een vaste baan ja, maar is het en blijft part-time, met een inkomen van plus/minus 950 euro voor 16 uur p/w.
Ik sta compleet volledig in het rood en als het loon komt blijf ik in de rood en dat is niet goed daar mijn vaste lasten al 871 euro zijn.

Het vreet aan me en soms kan ik er echt niet meer tegen en tja dan komen de tranen en dat terwijl ik nooit zo was.

Heb nu zelfs mijn laatste twee ''dure'' dingen te koop staan, mijn lcd tv en home cinema set.
Maar er word op geboden, maar niets gekocht, zelfs mijn dure merkkleding te koop staan maar ook daar geen geluk.
En dan nog is het te weinig om uit de rood te komen.
Alles is op in huis, ik kan nog een keer de was doen, zonder wasverzachter.
Douche spullen, poetsspullen, etenswaar alles is op.
Ijskast is uitgetrokken daar er niets meer inzit, combi oven uitgetrokken daar ik die al weken niet meer gebruikt heb, misschien die nog te koop zetten.

Mocht ik iets kunnen verkopen weet ik niet echt wat ik het beste met het geld kan doen?
Voltanken zodat ik weer vijf dagen naar mijn werk kan en hoognodige boodschappen doen, of op de bank zetten?
Ik ben ten einde raad, zenuwen, gewoon koud van de zenuwen.
Niet te geloven dat het zover met mij gekomen is, dat ik niet veel eerder wakker ben geworden.
Nu weer twee weken vol zenuwen tot 5 april dan kan ik terug naar het maatschappelijk werk.

Freek en Jolanda

Je hebt het aardig voor je kiezen gekregen. Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen.
Freek en Jolanda

Magic

Laten we dat hopen, want zo heb ik geen zin meer in het leven.
Ze zeggen dat je blij mag zijn dat je een leven hebt gekregen, maar als dit leven is, mogen ze het van mij hebben, heel graag zelfs.

klaasvaak

Quote from: Magic on Mar 19, 2012, 08:55 PM
...dan overweeg ik echt serieus om mijn leven te beeindigen.

Geen auto dan ook geen leven. Kom op zulke berichten moet je niet schrijven. Ik heb daar groot bezwaar tegen dat is emotionele chantage. Allen die hier lezen en schrijven weten dat een schuldensituatie geen pretje is. Maar je moet ook de positieve berichten van die mensen lezen en lezen dat er ook een leven komt en is na die situatie. Als jij jezelf iets aan wil doen, dat moet jezelf weten, maar ik vind dat je ons daar geen deelgenoot van behoeft te maken.

Mijn persoonlijke mening.

klaasvaak

Quote from: Magic on Mar 19, 2012, 08:55 PM
...dan overweeg ik echt serieus om mijn leven te beeindigen.

Geen auto dan ook geen leven? Kom op zulke berichten moet je niet schrijven. Ik heb daar groot bezwaar tegen dat is emotionele chantage. Allen die hier lezen en schrijven weten dat een schuldensituatie geen pretje is. Maar je moet ook de positieve berichten van die mensen lezen en lezen dat er ook een leven komt en is na die situatie. Als jij jezelf iets aan wil doen, dat moet jezelf weten, maar ik vind dat je ons daar geen deelgenoot van behoeft te maken.

Mijn persoonlijke mening.

edit: Wacht nu eerst eens af wat men met je aanvraag doet. Zelf zit ik nu anderhalf jaar in de WSNP, zag er geen gat meer in en dacht ook mijn auto kwijt te zijn. Ik ben werkloos en heb dus geen auto "nodig", maar ik heb hem nog steeds er zijn wegen om je auto te kunnen behouden. Maar zoals ik schreef wacht nu maar eerst op een uitslag van je aanvraag.