Ik ben nieuw hier

Started by Magic, Mar 16, 2012, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Heel normaal dat je zo zenuwachtig bent dat heeft iedereen die voor het eerst naar het maatschappelijk werk gaat. Maar misschien stelt dit je een beetje gerust, het zijn hele normale mensen zoals jij en ik en iedereen op dit forum. Ze zijn heel vriendelijk en staan totaal niet boven je maar zitten op je eigen niveau.

Ik kan je met het ander jammer genoeg niet helpen, maar hoop dat dit een beetje stress bij je wegneemt.

Nogmaals heel veel succes morgen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Magic

Dank je wel.
Als ik terug kijk naar de ''hulp'' van bedrijfsmaatschappelijk werk dat ik vorig jaar heb gehad, heb ik mijn zeer ernstige twijfels daarover.
De BDA zoals ze het noemen kwam bij me thuis, bekeek het hele huis van beneden tot boven en keek rond of er nog verkoopbare spullen waren, deed naar mijn mening neerbuigend t.o.v mij en zei toen heel doodleuk.
Ik kan niets voor je doen, ga maar naar de sociale dienst of zoek ander werk.
Moest een hele partij papierwerk invullen, maar volgens mij heeft er niet eens iemand naar gekeken.
En voor die krediet spaarplanverzekering waar het dus om gaat zei hij, daar moet je voor bij je verkeringsagent zijn.
Terwijl ik die al jaren niet meer heb gezien sinds Victoria vesta, RVS werd en toen werd het ineens Nationale Nederlanden.
Er werd niets gedaan vanuit het bedrijfsmaatschappelijk werk en ik heb er een flinke knak van gehad.
Mentaal als fysiek, ik kreeg het gevoel dat hij echt flink op me neer keek en me een ongemakkelijk gevoel gaf.
En deed alsof ik hartstikke dom ben.

klaasvaak

Quote from: Chrissie on Mar 18, 2012, 11:56 PM
Nogmaals heel veel succes morgen!
Natuurlijk van mij ook heel veel succes, maar....houdt ook rekening met het feit dat je ook na het gesprek nog niets wijzer bent geworden. Het is vaak een orienterend gesprek waar meestal geen uitpraken van wel of niet wordt gedaan. Omdat anderen ook naar zo'n situatie moeten kijken. Blijf in ieder geval altijd beleefd en wordt niet kwaad of boos als het gesprek even een iets andere kant op gaat zoals je graag wilt. Teleurstellingen slaan nog wel eens om in boosheid. Maar ga het gesprek in met
"nee" heb je in ieder geval en "ja" kan je krijgen.

Magic

Dank je, zal ik doen.
Ik heb trouwens toch al door die ervaring met de bedrijfsmaastschappelijk werker geen goede ervaring ermee.
Dus ga er toch al een beetje heen, met wat kunnen die nou doen?
Ik verwacht niets, heb meer mijn hoop gelegd op dat ik iets positiefs hoor van een bijbaan of iets waar ik extra mee kan gaan verdienen, hoe weinig misschien ook.
Dan heb ik meer het gevoel van ja er is iets aan het gebeuren.
Meer kan ik niet doen denk ik.

gewoon

hoi

Beste Magic

Over morgen, lees ook even wat bij Smurfin geschreven heb.

Maar dat is het niet alleen, je bent zo goed bezig nu, je bent stijdvaardig , in het onderste punt, vertelde over auto wassen, en of er een om twaalf uur een overwinning zou zijn.

Wel je heb het gedaan, je bent de deur uit gegaan en er stond een buurvrouw op de stoep, jou menswaardigheid te wensen

Die onmiddelijke zorg wat benzine, gewoon tank vol gooien, dit beschouw ik als zelfbehoud als het je niet lukt wat centen te maken morgen.

Je staat nu zo sterk op dit weekend, naar een eerlijk leven.

Door bijten

PS.  (dit bericht is niet bedoelt voor wie, dit bericht niet bedoelt is) raad het dan ook ieder af te doen, maar bedenk, voor Magic, lijkt het mij een optie.

Kost ook weer geld namelijk

Gewoon

Magic

Dank je wel gewoon, maar ik snap je even niet.
Tank volgooien, hoe doe ik dat als je geen geld hebt?

En dan wat bedoel je met dit bericht is niet bedoeld voor mensen voor wie dit niet bedoeld is?
Een beetje rare combinatie als je het mij vraagt

gewoon

hoi

Het is geen rare combinatie.

Omdat het erg stom is te doen, omdat het ook weer geld kan kosten ( bijna altijd), en dus al gezegt ik het, het niemand aan raad.

Maar als mijn toekomst of uitzicht op een beter leven opeens hangt, of valt bij, een beetje benzine dan doe ik dat gewoon.

Tanken, en netjes een formulier in vullen dat geen geld heb, ( pas niet bij mij ), en beleeft vragen drie dagen te wachten het formulier op te sturen naar een inkasso die E 60,-- rekend.

omdat ik er overmorgen weer ben, bij deze pomp.

Dat is wat ik bedoel, weer eens E60,-- achteruit.

gewoon

Chrissie

QuoteEn voor die krediet spaarplanverzekering waar het dus om gaat zei hij, daar moet je voor bij je verzekeringsagent zijn. Terwijl ik al die jaren niet meer heb gezien sinds Victoria Vesta, RVS werd en toen werd het ineens Nationale Nederlanden.

Normaal gesproken heb je een visitekaartje van je tussenpersoon en mocht je ondertussen een andere krijgen omdat je eigen tussenpersoon ander werk heeft geaccepteerd of andere redenen dan kreeg je daar bericht van door middel van een brief, in die brief stond dan ook meestal  direct van wie je nieuwe tussenpersoon werd. Maar uit jouw verhaal op te maken ben je hier niet van de hoogte, wat je dan kunt doen is het hoofdkantoor opbellen en vragen wie jouw tussenpersoon is dan geven ze jou wel een naam met telefoonnummer. Ik zit al jaren niet meer bij de RVS maar dit is nog wat ik ervan weet. En het hoofdkantoor wil jou ook prima helpen met je vragen dat heb ik namelijk op het einde gedaan omdat mijn verzekeringsagent terwijl ik hem steeds belde nooit terug belde. Terwijl we er 1 jaar ervoor een verzekeringsagent hadden als je die belde je dezelfde dag nog terug belde.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Magic

Normaal gesproken wel ja, we werden in de tijd van Victoria Vesta altijd goed geholpen, die man was er voor ons en niet voor de verzekering.
Nadat die weg was hebben we niets meer gehoord en na herhaaldelijk contact proberen op te nemen via telefoon en email ben ik daar vanaf gestapt om contact te krijgen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ze niet echt proberen je te helpen daar ze geen verzekering kwijt willen.
Ik zal dat straks ook overleggen met maatschappelijk werk.

Nog drie uurtje de zenuwen gieren door mijn lijf, weer een nacht van niets slapen, dubbele zenuwen voor het gesprek en vandaag moet ik ergens geld uit zien te halen om te kunnen tanken.
Maar weer de adverteenties van marktplaats omhoog zetten

Magic

Dank je wel.
Ja vandaar dat ik er zo tegenop zie vandaag om te gaan, stijf sta van de zenuwen etc.
Krijg ik weer iemand die me aankijkt met een blik van je bent het allemaal zelf schuld en zoek het je maar uit, of krijg ik iemand die me raad kan geven en echt hulp kan bieden om er uit te komen.

bob71

Magic

Er zijn een paar dingen die ik wel geleerd heb over de jaren.
Voor het merendeel van alles wat er gebeurt ben jezelf verantwoordelijk.
Sommige kunnen buiten je wil zijn gebeurt maar in mijn situatie ben ik gewoon zelf helemaal schuld aan alles wat er speelt.
Ik heb in situaties en gebeurtenissen verkeerde beslissingen genomen, andere prioriteiten gesteld en daar ben ik nu de dupe van.
We waren met zijn 2en en stom genoeg hebben we samen dingen anders gedaan dan het eigenlijk zou moeten kom ik nu achter, alleen jammer dat de ex wederhelft er niets aan wilde doen en tot op heden nog niets aan doet, omdat ze het ''breed'' heeft, maar dat is haar keuze en dien ik te respecteren.

Ik weet wel dat ik dit nooit meer wil meemaken, maar daar denk je niet aan als het je goed gaat en het geld binnenstroomt en je alles hebt wat je hartje begeert.
Tot het moment komt dat je zit zoals nu niet weten hoe ik morgen op mijn werk moet komen.

Ik ben gewoon simpelweg heel stom en dom geweest.

Magic

Quote from: bob71 on Mar 19, 2012, 10:39 AM
heel veel succes vanmiddag.

Dank je wel, nog 2,5 uur pffft zenuwen gieren op volle toeren

Magic

Dat is wat ik nu wil en niets meer dan dat.
Ik wil weer graag zonder zorgen kunnen eten, drinken en tanken en de rest komt dan later wel weer.
Ooit hoop ik weer muziek te kunnen maken en ook daar mijn verdiensten weer in te kunnen maken.
Maar dan op een verantwoorde manier.
Ik mis dat heel erg, zeker als ik de dvd's die we hadden laten maken van de band terug zie.