Ik ben nieuw hier

Started by Magic, Mar 16, 2012, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

Magic

Hallo,

Bij deze wil ik graag iedereen van harte bedanken voor alle hulp en steun tijdens mijn korte ervaring hier op dit forum.
Ik weet dat ik niet de enige ben, en misschien zijn er nog veel meer mensen waarvan ik het bestaan niet eens weet die in de problemen zitten.
Door elke dag hier te komen kijken naar besparing, oplossingen, antwoorden op mijn topics, ben ik tot de conclusie gekomen dat je erin blijft ''hangen''.
Dat waar je het meeste aan denkt, trek je naar je toe!

Daar zit enige waarheid in die zin, denk eens niet aan een roze olifant!
Waar denk je nu aan?
Denk eens niet aan schulden!
Waar denk je nu aan?

Dus ik heb me voorgenomen om me geheel te verwijderen van dit forum en me te gaan richten op een ander leven.
Met andere woorden, aan een leven denken waar ik genoeg heb, aan een leven denken wat bestaat uit geluk, plezier, genoeg hebben, liefde en de dingen die ik graag wil doen.

Door steeds maar weer te denken aan de woorden schulden, vrij zijn van schulden, budgetteren enzovoort, blijf je toch hangen op de hoofdzaak en dat is schulden.
Door steeds maar weer erover te schrijven, na te denken, te lezen blijf je er ook in ''hangen''.
Misschien zou er een forum moeten komen over: Alles hebben en hoe het te krijgen?
Klinkt misschien een beetje zweverig, maar ik heb veel gelezen, gezocht, geluisterd en gevonden.
Denk je dat mensen die genoeg hebben, of de rijke onder ons, zich ook maar een moment bezig houden met geld, schuld, of het rijk zijn?
Nee ze zijn bezig met leven, dingen uitzoeken die ze graag doen, plezier hebben en zo verkrijgen ze ook steeds meer geld, plezier, dingen, liefde, geluk etc.
Mensen die miljonair waren en door omstandigheden ineens failliet waren, dachten niet over schulden, over niets hebben, of armoede, ze dachten aan hoe het op de snelste manier weer te hebben en te houden.
Voor die mensen speelt geld totaal geen enkele rol, het is een middel voor hun en geen doel.
En zoals ik hier lees en kijk naar mezelf, is voor de meesten onder ons, geld een doel en zo stoten we het alleen af.
Met enkele uitzonderingen, dus val me niet meteen aan.

Ik denk dat het meeste van onze problemen het zit in hoe wij ermee omgaan, wat het voor betekend.
Wij zelf geven het stukje papier of die munten een waardevolle betekenis een soort God betekenis, terwijl het alleen maar een stukje papier is waar niet eens werkelijke waarde tegen over staat, maar een virtuele betekenis.
Stel bv Bill Gates met zijn 48 miljard aan vermogen, stel hij zou naar de bank gaan om het in te wisselen voor daadwerkelijke goudstaven, dan zou de wereld een probleem hebben, want het is er niet ( stukje geschiedenis over het ontstaan van geld )

En zo kan ik nog uren doorgaan, maar als je echt gaat zoeken over het hoe en wat dan kom je misschien zelf ook tot die conclusie.
Heb je misschien ooit eens iets mee gemaakt dat je even intens dacht aan iets wat je graag zou willen maar het op een of andere manier niet kreeg?
En dat ineens een half jaar of een jaar later datgene wat je graag wilde op je pad kwam?
En dat je toen dacht van : Hey, dat is wat ik een half jaar geleden aan dacht en nu is het hier.

Dat is het loslaten en het niet meer willen, of niet meer je leven beheersde.
Want dat is het moment dat je het niet meer wilde, of niet meer interesant vond en het ineens daar was voor je.
Liefde uit je kindertijd, het mooiste meisje van de klas, of jongen  ;D
Toen je er geen aandacht aan schonk, ze of hij ineens met je praatte.
Een mooie jas, schoenen, dat boek etc, en toen je er niet meer aan dacht, het er ineens was voor je.
Ik heb zelf veel van die dingen meegemaakt, wilde iets zo graag dat ik er dag en nacht mee bezig was maar het lukte maar niet om te krijgen, hebben, ervaren, doen etc.
Pas toen ik er geen aandacht meer aan schonk, was het ineens daar op een of andere manier.

Dus, ja tijd om me los te maken van alles wat schuldenvrij te maken heeft, alles wat met schuld te maken heeft en alles wat me doet denken aan deze zeer waardevolle les van armoede zodat ik dadelijk als ik ineens de vrijheid heb om alles te doen wat ik wil, weet hoe het is om het niet hebben, krijgen, doen, ervaren.

Net zoals wanneer er iets goeds gebeurt, iets leuks, je geld krijgt, wint, verdient er altijd meer van die dingen gebeuren in dezelfde tijd, er komt meer, gebeurt meer van al dat goede, leuke etc.
Zo ook met de minder leuke dingen, als iets kapot gaat, niet lukt etc, er meer dingen die kapot gaan , niet lukken etc.

Mensen, dank jullie wel en ik wens voor iedereen, geluk, liefde, plezier, overvloed, veel eten en drinken, kadootjes, lieve berichtjes, leuke berichtjes, goed nieuws, levenveranderend goed nieuws en dat al jullie dromen mogen uitkomen in de meest leuke, onverwachte manier!

Magic--------------------> Out!

( ps, ik zal dit even laten staan zodat jullie het kunnen lezen voordat ik mijn profiel verwijder )