Ik ben nieuw hier

Started by Magic, Mar 16, 2012, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi Magic

Een held vindt ik jou.

Zo,n intensief weekend omzetten, naar mijn weg naar vrijheid.

Goed zo

Gewoon

Magic

Ik dacht, plaats hier eens een ander topic dan het maar steeds over schulden hebben.
Het verzet je zinnen en het verzet je reguliere denken wat aanzet tot positiviteit waarmee je je leven lichter maakt en daardoor meer positieve dingen op je pad zullen komen.
Dus waar droom jij van of jullie?
Wat willen jullie bereiken en hoe zie jij je droomleven?
Ik zal de spits afbijten en beginnen, volgen jullie?

Ik droom ervan om mijn dromen werkelijkheid te laten worden.
Mijn droom/wens bestaat uit financi

Magic

Ik ben zeker geen held, ik ben ik en niemand anders.
Ik probeer wat ik kan en soms lukken dingen en met sommige dingen heb ik hulp nodig.
Anders stond ik niet op een forum als dit.
Maar ik hoop en wens zeker dat er veel meer positieve dingen mijn kant opkomen.
En dat ik er sneller uit ben als dat ik me nu kan voorstellen.

smurfin

dat is een super instelling

probeer als je straks een beetje duidelijkheid hebt en weet wat je in de week uit kan geven daar van over te houden, ookal is het maar 1 of 2 euro in de week.

je bouwt daarmee een potje onvoorzien op voor de onvoorziene dingen als een kapotte wasmachine of voor onderhoud van je auto...

en ik weet niet of er meer mensen van je werk in de buurt wonen, misschien kunnen jullie carpoolen, de ene dag rij jij de andere dag die ander, scheeld voor beide aan kosten  ;)

en je zult zien naarmate je de eerste dingen weg werkt voel je je stukken beter en wordt je steeds positiever, het heeft mij echt een kik gegeven om maandelijks de rekeningen weg te werken en dan idd gewoon trots tegen mijn partner kunnen zeggen weer 1 weggewerkt

Chrissie

Mijn droomwens is heel dichtbij maar niet super leuk, ik ga dus wat van mijn lening afhalen om mijn vader zijn laatste wens in vervulling te laten gaan. Hij wil vanaf vorig jaar al graag weer een keer naar Duitsland het maakt hem niet uit waarheen als de omgeving maar mooi is. Ik denk ook dat het volgende maand wordt voordat het laat is en hij er helemaal niets meer van mee krijgt. Hij was vandaag al zo warrig dat ik hem niet meer kon volgen en geen normaal gesprek meer met mijn vader kon voeren.

En ik duim heel hard dat het niet te snel mag gaan dat hij me niet meer herkend want ik ben zo enorm bang voor die dag, dat doet zo'n pijn ik weet nog als de dag van gisteren hoe het mijn oma was.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Magic

Vandaag helaas een teleurstelling.
De krantenwijk gaat helaas niet door.
Dus maar verder opzoek naar iets anders.
Het is jammer, maar ik moet verder.

gewoon

Naar, dat die extra baan er  ( nog )  niet is, die E 175,-- had precies die nare lening kunnen zijn.

Oke, geen held dan, maar blijf het geweldig vinden hoe je zelf verzet, naar een positief denken.

Hou dat ook recht, vrijdag met het overleg, niks fout bij jou.

Moet wat met die E 950,-- gebeuren.

Gewoon

Magic

Ja jammer, bleek dat het 160 euro was en ook nog bruto, ze had zich verkeken en dus daar moeten de belastingen ook nog vanaf en dan komt er ook nog eens een belastingaanslag aan het einde van het jaar bij dus ben ik voor niets aan het werken en dan iedere morgen om 4 uur beginnen voor 3 of 4 euro, nee dank u wel, ook al heb ik het geld nodig dan moet er nog een fiets gekocht worden, regenpak etc, borgsom voor de draagtassen.
Ik heb vriendelijk bedankt en ze hadden alweer iemand anders.
Heel jammer had het graag gedaan, dan maar opzoek naar iets anders wat misschien ook meer opleverd.
Ze zeggen als iets weg gaat, komt er iets beters voor in de plaats.
Misschien morgen een goede afloop met meer uren, of een tijdelijk contract erbij naast mijn huidige wie weet.
Ook al zou dat misschien tijdelijk zijn, ik neem het aan, wat je hebt, heb je.

Ik ga gewoon door met zoeken, eens moet het me lukken.

Magic

Yep, een there, done that ;D
Sta overal ingeschreven en zoek regelmatig en krijg iedere dag de nieuwste vacatures via mail.

Magic

Dank je wel, voor alle info, maar deze had ik dus al.
Heb je ook nationale vacature bank?
Ik sta ook op onbekende sites ingeschreven en ook op entertainment sites.

Ik hoop dat morgen een vruchtbaar gesprek is en ik meer uren kan krijgen, al is het tijdelijk of wat dan ook.

Zoals Shania Twain zingt: TODAY IS YOUR DAY! ;D

Buster

Ik ben echt serieus al de hele dag bezig met deze vraag,...

Mijn man is een dromer, ik ben de realist, dus bij ons verzint hij het meestal en ik bedenk hoe we het uit kunnen voeren.
Nou hebben we al behoorlijk wat zegeningen om te tellen, dus behalve de overduidelijke droom om gesaneerd door het leven te gaan moest ik echt even nadenken.

Er zijn wat korte termijn dromen waar we druk mee bezig zijn;
In augustus verwachtte we onze tweede, in september start ik met een opleiding die ik graag goed zou willen afronden. En mijn man zou graag zijn groot rijbewijs halen.

Op langere termijn; als we uit de Randstad weg kunnen dan heel graag.
Een groter huis, met een tuin, wel bevolkt genoeg om wat te kunnen beleven, maar vooral een omgeving voor de kinderen om op straat te kunnen spelen, fikkie te kunnen steken en redelijk veilig op te kunnen groeien zonder wereld vreemd te worden.

We wilde ooit een camping,... daar ben ik van terug gekomen.
Voorlopig willen we eerst maar eens op vakantie,.. ooit.

bob71

ik droom van een mooie keuken met een groot kookeiland,
koken is mijn hobby, graag zou ik ooit een kook studio willen beginnen.
maar die droom is nog heel ver weg.

Magic

Pfffft , hier ben ik weer.
Vandaag het gesprek op het werk gehad met mijn direct leidinggevende en iemand erbij.
Lang verhaal kort, ze kunnen niets voor mij doen, verwachten dat ik zelf er zo snel mogelijk uitkom en ze raden mij ten sterkste aan om ander werk te gaan zoeken met een volledige werkweek uren.
Er moeten meer inkomsten komen ( ja alsof ik dat nog niet zelf wist )
En ze verwachten dat ik gewoon iedere dag dat ik ingepland sta op mijn werk verschijn, auto of geen auto, geld of geen geld, anders zou dat wel eens mijn baan kunnen kosten.
Ja daar was ik zelf ook al uit, heb er maar niet al teveel op gezegd.

Dus donkere wolken pakken samen boven mijn hoofd en het begint behoorlijk donker te worden.
Ik weet het allemaal niet meer.
Er zit geen schot in de zaak, maatschappelijk werk is pas weer over twee weken en mijn opties zijn nu op.

Ik ben dit allemaal zo moe, wat zou ik graag weer eens fatsoenlijk willen eten, graag weer iets fris willen drinken, zonder dat ik aan de waterkraan hoef te hangen.
Wat zou ik graag weer willen leven, want dit voelt als langzaam sterven.

Magic

Weet je, het maakt me allemaal niets meer uit.
Of ik nu eruit kom of nooit meer.
Ik heb het gehad en ik verwijder me ook maar meteen van dit forum.
Word er alleen maar meer depressief van.
Door al de jaren heen heb ik een ding wel geleerd, en dat is dat het niemand echt wat kan interesseren hoe en wat.
Net als op het werk vandaag, was net alsof er een andere leidinggevende zat.
Maatschappelijk werk, die jongen is zo jong, dat hij volgens mij de ernst van de situatie niet eens inziet en maakt maar een afspraak voor twee weken erna, waar ik in die tijd al dood en begraven kan zijn zonder eten.
Mijn ex, die zelf er ook voor de helft inzit maar het niets uitmaakt omdat ze leven in luxe.
Mijn zogenaamde familie, die ik ooit hielp met veel geld en spullen en die me nu niet eens meer zien staan en dat al jaren.
Mijn ouders die me op mijn 17de uit huis zette, omdat ik muziek maakte.....
En de lijst gaat maar door.

Ach wat maak ik me druk, net alsof iemand dit iets kan interesseren.
Ik wens iedereen veel geluk en hopenlijk gaat het voor jullie allemaal snel beter.
Veel sterkte en geluk!!!

( Ik zal morgen mijn profiel verwijderen )

Chrissie

Magic, Buster houdt je een spiegel voor en heeft het beste met je voor!
In wezen is er niets veranderd, maar je kunt wel vooruit kijken.

Even over je leidinggevende die kun je verandert vinden maar hij/zij
moet het wel zakelijk bekijken en niet met emoties. Als leidinggevende
met emoties gaan werken dan komen ze er niet dan gaan ze ten onder
en dat kan gewoon niet.

Wij begrijpen allemaal heel goed dat het moeilijk en zwaar is
maar als we  medelijden met je hebben dan kom je er niet, met een
gericht advies kom je er stukken beter. Geef niet op!
Ga een er een nachtje over slapen misschien kijk je er morgen anders
tegenaan.

Blijf hier gewoon schrijven, het komt wel goed.
Kruip uit je slachtoffer rol en geef  ze van katoen, je was net zo als
Buster ook al zei net zo goed bezig ga daarmee verder, je komt er
stukken sterker weer uit. ;)

Sinds januari 2016 schuldenvrij.