belasting vraag

Started by mamavan4, Mar 14, 2012, 12:17 PM

Previous topic - Next topic

mamavan4

Vraag:

Wij moeten een toeslag terug betalen. 24 maanden is standaard.
Word hier weleens van afgeweken? Of tijdelijk een lager bedragg

Hoe kan ik dit het beste aanvragen? 26 maart moet de eerste betaling binnen zijn.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Noenie

Je zou de belastingtelefoon kunnen bellen, die kunnen je een antwoord geven.
0800-0543.

Het is wel zo dat als je eenmaal een keuze hebt gemaakt over de manier van terug betalen je dat niet weer kunt veranderen. En als je hebt gekozen voor verrekening met je toeslag je ook geen extra betalingen kunt doen.

Noenie

sacredfour

Je kan altijd zelf (schriftelijk) een voorstel doen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi
Mam van 4

Goed dat je weer schrijft.

De 26 moet de eerste betalling er zijn, heb je nog terug gelezen hoe je dat kunt vertragen.

Best belangrijk dit te proberen, ben het ook met Sacrefour eens dat je zelf met een voorstel kunt komen, wat je wel gegeven is, heb je de boekhouding op orde dat je overzicht hebt met een en goed buget en plan van uitgaven.

Wat je wel kan, stuur dat op, naar de belastingdienst.

Gewoon

mamavan4

Maakt  het kans? Bestaat zo'n mogelijk wel...

vertragen heb ik gezien. Maar verspeel ik niet alle kansen (24 maanden)als ik niks betaal. Als je bezwaar maakt moet je dan niks betalen?
want betalen moet, dat is een feit. Hadden er geen recht op.

Er word nog niks verekend.

Noenie

Hoi mama van 4

Volgens mij kun je hiertegen geen bezwaar indienen. Je zou eventueel uitstelling kunnen aanvragen maar dat weten ze bij de belastingtelefoon wel.

Misschien kun je hier iets mee.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/wijzigingen_doorgeven/wijzigingen_2011/veranderd_toeslagbedrag/toeslag_terugbetalen/toeslag_terugbetalen

Noenie

Buster

Het ligt ook een beetje aan het bedrag.
Als het maandbedrag dusdanig hoog is dat je dat onmogelijk kan betalen zonder onder de armoede grens te belanden, dan heb je alle grond om een lager bedrag en een langere looptijd aan te kaarten.

De belastingdienst is dan wel een eiser die altijd voorgaat, zolang jij open staat om mee te werken en kan bewijzen waarom het bedrag niet hoger kan, dan zijn ze vaak wel bereid om mee te werken.
Juist als je niks van je laat horen gaan ze lastig doen en kunnen ze het je ook enorm lastig maken.

mamavan4

Ik ga anders door met gaten vullen.
Ik werk op freelance basis en moet zelf belasting afdragen.
Wanneer ik dat geld gebruik om maandelijks mijn regelingen na te komen. Dan heb ik over 1 jaar weer een probleem erbij.

Kan iemand mij helpen hoe ik dat het beste kan omschrijven.
Ik kan een redelijk bedrag wel nakomen.

Mijn man heeft een nieuwe baan gevonden. Maar de komende maanden zal hij zich moeten bewijzen tegen het minimum loon. Daarna word dit beter.

Ik heb weleens vernomen wanneer je onder het minimum loon uitkomt. Er iets bestaat. Maar ook voor toeslagen?

Groetjes

Buster

Wat je bedoeld is je beslag vrije voet.
Je kunt dat uitrekenen, ik zal zo even zoeken naar een handige rekenmodule.

Dat bedrag is waar je minimaal recht op hebt mits je mee werkt.
Dat is wel erg belangrijk, ook bij de belastingdienst.
Als "staatseiser" hebben zij voorrang op alle andere eisers.
Mijn ervaring is dat als je zelf actief meedenkt aan een oplossing ze toch vaak wel openstaan om mee te denken.
Mocht je bijvoorbeeld andere eisers hebben houden ze daar vaak geen rekening mee, tenzij de dat op tijd aantoont dat je bezig bent met lopende regelingen. 

Eigenlijk geld dat voor alle eisers.
(behalve incasso bureau's die blaffen alleen maar en oefen vooral druk uit, zijn vaak voor geen enkele reden vatbaar)

Mijn gouden tip zou wel zijn; doe een voorstel wat je ook echt na kan komen.
Lukt het namelijk niet, of te strak en eer komt een kink in de kabel komt je hele regeling weer op losse schroeven te staan en ben je nog verder van huis (bij lenen of gaten vullen met gaten)

Ik ga even zoeken,....

http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen
Vergeet niet bovenin je woonvorm te kiezen.
Veel succes!