Van een nood een deugd maken!

Started by Zendra, Mar 10, 2012, 05:13 PM

Previous topic - Next topic

Zendra

Hallo,

Ik zal er geen al te lang verhaal van maken.
Wij zijn 7 jaar samen en hebben sinds 3 jaar een koophuis.
We hadden 37.500 euro schuld wat inmiddels is teruggebracht naar 29K euro.
We hebben een paar jaar flink met geld gesmeten door inrichting, auto, boot een meer van dit soort geintjes.
Erg dom maar sinds 2 jaar doen we normaal, boot is weg en ik heb nu een leaseauto.
We hadden ook nog een creditcard schuld van 950 euro maar die heb ik zojuist afbetaald, dat werd zonder dat we het in de gaten hadden met 33 euro per maand afbetaald met een rente van richting de 20%  :o

Allebei een leuke baan maar gisteren is bekend geworden dat mijn vriendin haar baan gaat kwijt raken.
Het bedrijf gaat niet failliet, maar stopt er simpelweg mee.
Het voordeel hiervan is dat er een goede ontslagvergoeding tegenover moet gaan staan.
Ik heb even een excel file gemaakt:

We willen jullie graag op de hoogte houden of dit gaat lukken, als het zo is dan zijn we eind van het jaar uit de schulden, volgens mij moet dit een onwijze kick geven!

Groeten!

Chris

Hoi
Heeft je vriendin al een nieuwe baan ? Lijkt me gezien de vaste lasten zeer belangrijk...

Wat een gigahoog hypotheekbedrag incl de vereniging van eigenaren, dat moet een groot huis wezen.
Kun je die DK niet omzetten naar een PL ?
Hebben wij ook gedaan , rente staat vast en je kan niks meer opnemen en boetevrij e tra aflossen, dit is uiteraard allemaal erg persoonlijk

Groet

Zendra

Quote from: Chris on Mar 11, 2012, 03:16 AM
Hoi
Heeft je vriendin al een nieuwe baan ? Lijkt me gezien de vaste lasten zeer belangrijk...

Wat een gigahoog hypotheekbedrag incl de vereniging van eigenaren, dat moet een groot huis wezen.
Kun je die DK niet omzetten naar een PL ?
Hebben wij ook gedaan , rente staat vast en je kan niks meer opnemen en boetevrij e tra aflossen, dit is uiteraard allemaal erg persoonlijk

Groet
Hoi,

Nee, het is nog maart sinds kort bekend en ze werkt er nog.

Het is een appartement en het is vrij ruim en apart, ivm mijn privacy zal ik niet te veel uit de doeken doen  ;)

Dat kan wel, maar dan kunnen we niet boetevrij extra aflossen.
Ik wil max eind volgend jaar van de schuld af zijn.

Bedankt voor je reactie.

Buster

Zendra,

Ik vind het eerlijk gezegd, ten opzichte van de inkomsten en het feit dat er ruimte is om voor

Zendra

Quote from: Buster on Mar 11, 2012, 12:31 PM
Zendra,

Ik vind het eerlijk gezegd, ten opzichte van de inkomsten en het feit dat er ruimte is om voor