Waarom worden wij niet geholpen door schuldhulpverlening?

Started by loes, Mar 07, 2012, 11:07 PM

Previous topic - Next topic

loes

@buster

Bedankt voor voor de info! Heb vandaag maar even gebeld met de schuldhulpverlening.
Het is daar inderdaad een rare bende. Ze konden ons dus (voorlopig) niet helpen zolang de achterstand van de hypotheek niet ingelost was.Oke daar gaan we alles aan doen, zo snel als we kunnen. Haar tip was dus om verder de vaste lasten en de overige schuldeisers tot vriend te houden behalve de HDV bank. Dat zijn we dus ook keurig aan het doen. Ik heb toen al aangegeven dat die HDV bank daar nooit mee accoord zou gaan want die bellen gewoon 20 keer op een dag en als je niet opneemt bellen ze gewoon je baas wat ook al voorgekomen is.
Je schaamt je dan kapot hoor! Nu hebben ze het dus doorgespeeld naar de deurwaarder en die wil ook geld zien. na het gesprek bij de schuldhulp konden ze me wel een budget coach aanbieden die zou kijken met ons hoe we alles het beste konden betalen. Wij daar twee weken later heen, is het dezelfde vrouw weer. Ja zei ze de budget coach was al heel lang ziek en nu nam zij al haar taken over. Ik had al mijn paparassen meegenomen en alles keurig in een schrift opgeschreven en alle betalingsregelingen laten zien. Weet je wat ze zei, Ik had het zelf niet beter kunnen doen je hebt het allemaal keurig in orde. Tjonge jonge daar wordt je toch niet goed van. Nu heb ik haar vandaag gebeld om een afspraak met haar te maken want ZIJ moet mij nu maar gaan vertellen hoe ik het met de deurwaarder van de HDV op moet lossen. Ze was er natuurlijk weer niet vandaag dus morgen maar weer een poging doen.
Loes

Buster

Loes, vergeet niet dat je alle officiele eisers kan doorverwijzen naar de persoon die loonbeslag heeft gelegd! Zoals ik het nu begrijp heb je loonbeslag en betaal je daarnaast nog aflossingen aan andere eisers uit het salaris wat overblijft.
Dat is echt tegen alle spelregels in.

De enige die het je moeilijk kunnen maken zijn de belastingdienst bijvoorbeeld en andere eisers die van de staat zijn, die gaan gewoon voor op alles, hypotheek of niet.

Hou in je achterhoofd dat je dus zelf een stuk sterker staat dan je dacht ten opzichte van de hulpverlening. Je doet het gewoon hartstikke goed!

loes

Ja, je hebt het inderdaad goed begrepen. En ik had al van jou begrepen dat ik die deurwaarder kan doorverwijzen naar de beslaglegger, maar ik vind dat ik ook wel een beetje uitleg verdien van die mevr van de schuldhulp met al haar adviezen. Ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik heb hier al meer opgestoken als van de schuldhulp! Het liefste wil ik die loonbeslag van de hypotheek niet naar beneden want des te eerder hebben we de achterstand ingelost dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. Wordt vervolgd!
Nogmaals mijn dank Buster!

Buster

Daar valt natuurlijk ook veel voor te zeggen.
Als je in elk geval de kennis hebt kun je keuzes maken.

Het stomste vind ik persoonlijk het advies om het huis te verkopen en te gaan huren terwijl je met je inkomen nooit voor sociale woningbouw in aanmerking kan komen!
Nu krijg je ook nog hypotheek rente aftrek, en boven die grens had je dus, naast een dure huur (boven de

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

loes

Schuldhulp gebeld vandaag, maar kunnen niks voor mij betekenen.
Ze wil of kan er g

Buster

Ze willen geen zaken meer met je doen?
Betekend dat dan dat je ook niks meer hoeft te betalen?

Alle gekheid op een stokje, elke brief waar je dossiernummer in staat vermeld en waar een bedrag in word genoemd kan je aanvoeren als bewijs.
Wel even bij schrijven op de kopie dat je het originele contract misplaatst hebt.

Laat je niet uit het veld slaan door de eerste de beste chagrijn.
(ik wilde nog iets heel lelijk typen, maar daar zijn we hier te beschaafd voor ;) je mag het zelf invullen,...)

sacredfour

De bank wil geen zaken meer met je doen?
Dat betekend waarschijnlijk dat ze dat ze de hele vordering uit handen geven aan het incassobureau.
Als ze het contract niet opsturen betekend het waarschijnlijk dat ze het niet hebben.
Een bank is verplicht dit te doen!
Schrijf ze dat je de betaling opschort.

Voorbeeld:
<.>

Uw <>

Geachte heer,mevrouw,

Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti

Kennisgeving  van aanvaarding onder voorwaarde.

Ik  verklaart,  zo goed als dit mogelijk is, met al mijn kennis en beperkingen als mens van vlees en bloed, zo help me God, met God als mijn getuige, dat ik u dit  meedeel om tot een vreedzame oplossing te komen in deze zaak.
Ik  belooft  geen ondeugdelijkheid in beloftes en overeenkomsten .
Met eergevoel, en respect voor de waarheid zou ik samen met u deze zaak  willen afhandelen.   

Als ik de vordering van <> bank met de bovengenoemde referentie schuldig ben  aan de <> bank dan zou ik  graag met mijn betalingen willen doorgaan als een wettelijke verplichting tussen ons dat verlangt,  en zodra er duidelijkheid is hierover.

Ik zou  graag de volgende documenten die deze verplichting aan de <> bank bevestigen, van u willen ontvangen.
1 Een rekening (geen bankafschrift) waarin staat vermeld:  alle schulden en tegoeden ondertekend   door een van de bank,s  bestuurders of gemachtigden.

2 Bewijs dat de <> bank nog steeds de wettige eigenaar is van de vordering, en er geen securitisatie  heeft plaatsgevonden  (het omzetten van  leningen in effecten)
Alleen  uw bezit van het originele financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi Loes volgens de kleine lettertjes kan zijn dat je helemaal niets versneld hoeft te gaan aflosssen !!!

Als ik mijn bril op zet is daar alleen sprake van geen 70 % het huis vrij hebt, plus als dat niet zo is je
keurig 144 deel per maand dat je er af bent op je 72 jaar.

Tik zo even het artikel.

Gewoon

gewoon

ingekort

loes

@ gewoon

Zou zo maar kunnen, ik wil gewoon een copie van het contract daar heb ik recht op. Misschien komt het nog een keer van pas als ik een advocaat inschakel.

@sacredfour
Ze zei inderdaad dat ik het maar bij de deurwaarder moest vragen, en zij doen geen zaken meer met mij nou gelukkig!
Even een vraagje over de brief (ik ga het eerst gewoon even vragen hoor) en als ze daar geen gehoor aan geven dan kan ik alsnog de brief sturen.
Waarom staat die spaanse zin en dat engelse gedeelte erin? Is dit om indruk te maken?

Loes

loes

@ gewoon

Jij was mij net voor. Heb jij ook een lening bij die Bank?

gewoon

Hoi Loes

als je naar www.hdvbank.nl.produktvoorwaarden gaat dan kun alles uitprinten wat je wil.

En nee, wil niet met deze bank heb gelezen dat het weinig beter is als DVB en maakt zich schuldig aan woekerpolisen.

Zit heerlijk in een huurhuisje voor 225,-- min huursubsidie (mijn klein ) uitgangspunt om uit de zorgen te komen.

En blijf zuinig op die deurwaarder, je probleem is HDV, mijn insteek bijt niet, het zakelijk te houden.

Veel goeds gewoon

sacredfour

Het engelse gedeelte is een letterlijke quote uit
Modern Money Mechanics, published by the Federal Reserve Bank of Chicago

De tekst onderaan is Latijn, en wordt door mij gebruikt om indruk op juristen te maken.
Reservatis Reservandis-- (onder voorbehoud) (juristen zijn gek op latijn!)
De tekst bovenaan is ook Latijn. En betekend zoiets als:  als je geen partij bent in deze overeenkomst moet je er niet mee bemoeien

gewoon

Hoi

Loes

Een vraag als ik artikel 8 e goed begrijp had er dus een regeling moeten komen bij 60 jarige leeftijd.

En dat zou dus in houden dat er E 55.000 gedeeld door 144 er per maand  E 382,-- afgelost zou moeten worden.

Word nu die regeling je onthouden, omdat zij dit vast plakken aan een hypotheek achterstand ?

Dat de bank even uit gepraat is en de schuldhulp ook je in de wachtzet is onjuist lijkt mij.

Er moet snel zaken op orde komen, misschien rechtshulp.

Een brief naar de bank dat je die E 382,-- niet betwist aan gevuld met gegevens inkomen, dat het

geen probleem is 12 jaar af te lossen.

Gewoon