Wat moet je hiermee

Started by Vrouw, Mar 07, 2012, 07:05 PM

Previous topic - Next topic

Vrouw

Ik heb een vraag.

Ik heb van 2000 tot ongeveer eind 2006 onder loonbeslag gezeten ivm scheiding.

Halverwege 2006 heeft een schuldeiser (bank) zijn dossier gesloten bij de gerechtsdeurwaarder waar het loonbeslag liep. Het bedrag wat nog open stond was aanzienlijk. Daardoor was ik in 1 klap van mijn loonbeslag af.

Eind 2007 kreeg ik van een incassobureau een brief waarin diezelfde bank nog 2 vorderingen van mij kreeg. Ik heb dit toen eind 2007 afgekocht. Ik heb toen contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder waar toendertijd het loonbeslag liep. Ik vroeg hem of hij nog wat kenmerken had van die bank die toen onder het loonbeslag zat. Die kon hij jammergenoeg niet vinden. Ik had ondertussen ook een BKR uitdraai opgevraagd via de bank. Ik vond toen 2 kenmerken van die bank die onder het loonbeslag zat. Ik gebeld met die bank. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en niemand wist wat en ze konden niks vinden in het syteem. 

Tot op heden staan deze 2 dingen nog steeds openen op mijn BKR overzicht. Er staat bij: Geen einddatum bekend.

Ik kan dus ook geen hypotheek krijgen. Het valt mij op dat je bij de hypotheekverstrekkers als oud vuil wordt behandeld als blijkt dat je negatieve BKR codering heb.

Mijn vragen zijn: Waarom sluit een schuldeiser zijn dossier bij de gerechtsdeurwaarder als er nog een aanzienlijk bedrag open staat? Dit terwijl zij al het geld van het beslag kregen, aangezien er geen andere partijen meer in zaten.

Mijn andere vraag: Hoe kan ik dit het beste oplossen? De betreffende bank kan er niks over vinden en ze snappen het niet.

Iedereen alvast bedankt voor de tips!

sacredfour

Vrouw,
Mijn kennis van BKR registratie is zeer beperk, ik hoop dus dat een ander forumlid wat meer help kan geven.

Wat ik wel kan voorstellen is dat je dit schriftelijk afhandelt met de bank. Ik neem aan dat de bank de enigste is die je registratie kan laten verdwijnen.
Schrijf zoiets als , tenzij u onomstotelijk bewijs kan leveren dat deze vordering nog bestaat, verzoek ik u onmiddellijk melding te doen bij het BKR dat deze vordering is voldaan op die en die datum. Misschien met dreiging van melding hiervan bij het AFM geef ze een tijdlimiet van 14 dagen om te reageren.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Smiley

Wij hebben met een BKR codering twee keer een hypotheek gekregen en een huis gekocht. Dat was bij de ING en bij de SNS. Ik heb dat rechtstreeks geregeld dus zonder tussenpersoon zoals de Hypotheker oid. Het kan dus wel maar je snapt dat daar heel wat tegenover moet staan qua inkomen en onderpand.
Veel succes.

Edit: ter volledigheid: hypotheek nr. 1 was 15 jaar geleden, hypotheek nr. 2 is 5 jaar geleden. Dus allemaal voor de crisis.

Vrouw

Bij ING en SNS kunnen wij ook niks krijgen. Eigenlijk bij geen enkele instantie. Het inkomen was geen probleem zeiden de banken, maar de 2 BKR's die nog open staan.Zelfs inbreng eigen geld waren ze nog niet akkoord.

Ik denk dat er geen andere optie is om wederom een advocaat in handen te nemen.