Help huisuitzetting ?

Started by Zomerbloem, Mar 07, 2012, 10:18 AM

Previous topic - Next topic

Zomerbloem

Ik heb even een vraag, ik heb achterstand van de huur en er loopt een betalingsregeling bij de deurwaarder. Echter door omstandigheden kan ik deze maand de huur en de achterstand niet voldoen. Er zal dus een rechtzaak komen. Hoe lang duurt het voor dat het bij de rechter komt ?. Ik kan einde van de maand alle achterstanden betalen , ben ik dan nog op tijd of kan de de deurwaarder al is alles betaald alsnog om huisuitzetting vragen ?.

gerdsan

Hallo Zomerbloem.

De deurwaarder bellen en het uitleggen,vaak zijn ze dan iets coulanter dan wanneer je niks laat horen.

Incasso_deskundige

Veelal wordt een zaak pas bij drie maanden huurachterstand voor de rechter gebracht, omdat dat (vaak) de minimale termijn is die rechters hanteren om ontbinding en ontruiming toe te wijzen. Er zijn enkele kantongerechten die twee maanden hanteren.

Overigens gelden er andere/strengere eisen als sprake is van "herhaalde wanprestatie", want dan kan eerder ontbinding en ontruiming worden gevraagd, zelfs als voor de zitting de achterstand op dat moment geen drie maanden meer betaald (of zelfs helemaal is ingelost).
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.