hopen op betere tijden

Started by loes, Mar 02, 2012, 03:11 PM

Previous topic - Next topic

loes

Ik heb dat dus gevraagd of ze geen contact met de beslaglegger op kon nemen, maar volgens haar ging dat via de rechter. Ik weet het niet meer hoor . Ze doen allemaal maar wat geloof ik. De 26e ga ik weer naar de maatschappelijk werkster (die ook contact heeft met de schuldhulp) en misschien dat zij wat kan doen hieraan.

Loes

sacredfour

loes
Goed advies van de dames op dit forum!! Ik hoef hier nog weinig aan toe te voegen, behalve:
Nooit bellen!!!!!!!!!!!!! Altijd schrijven!!!!!!!!!!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lotte

hoi loes,

ik begrijp heel goed, dat je toch gebeld hebt, en dat je niet zo je weekend in wilde gaan, alleen mijn ervaring is dat bellen geen zin heeft. Als je toch belt, zorg dat je dat letterlijk opschrijft hoe laat je gebeld hebt, wie je gesproken hebt, en wat er afgesproken is.
Vervolgens schrijf je alsnog een brief, waarin je verwijst naar dat dat telefoongesprek en een samenvatting van het gesprek.

Als ik iets geleerd heb door de jaren heen met dit soort instanties, is het wel dat ze niet zijn van het oplossing gericht bezig zijn. Het initiatief zal bij jou moeten liggen.

Wat betreft dat beslag, als er maximaal beslag ligt, zullen jullie er verder niets van merken. De enigen die er wat van merken zijn de overige schuldeisers, die zullen het beslag moeten delen, zoals buster al schreef.