hopen op betere tijden

Started by loes, Mar 02, 2012, 03:11 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Lotte
Goed zo, dat is al meer de juiste instelling. ;D
Loes,
Vroeger dacht ik , elke keer dat er een brief door de deur kwam van een incassobureau, shit hoe ga ik dat nou weer betalen. Nu denk ik , weer zo,n sukkel! :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lotte

@sacredfour, dank je wel voor het compliment.

Al doende leert men, die klups zijn er als de kippen bij om boze brieven te sturen wanneer je 1 dag te laat het geld over maakt, dus ik zie echt niet in, waarom zij niet op hun functioneren en het niet nakomen van verzoeken mogen worden aangesproken.

loes

Allemaal bedankt voor de reactie's. Super dat jullie zo meedenken!
In het weekend alles maar weer gecopieerd en in een dikke enveloppe weer retour.
Ik heb ze maar naar de beslaglegger verwezen en nogmaals om het contract gevraagd.
En nu maar weer afwachten waar ze nu weer mee komen.

groetjes Loes

lotte

Hoi Loes,

voor je eigen rust, kun je er even achteraan bellen of ze je post ontvangen hebben, en meteen even vragen wie dat in behandeling heeft, en binnen wat voor een termijn ze reaktie denken te gaan geven.
Dat maakt ze meteen duidelijk, dat je er bovenop zit, en dat jij je papieren wel goed bij elkaar hebt.

Succes

loes

Hoi,

Vandaag een reactie ontvangen van ze.

In reactie op uw schrijven berichten wij als volgt.

Indien er geen regeling zal worden getroffen zijn wij genoodzaakt de procedure op te starten.
Hier zijn kosten aan verbonden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

En hier moet je het maar mee doen. Wat willen ze nu eigenlijk? Gek word ik ervan!

Ik heb niks en heb ze al verwezen naar de beslaglegger!

Loes

gewoon

Hoi Loes

Hebben jullie misschien een samenlevings contrakt waaruit blijkt dat juilie een economische eenheid zijn, of deze als nog opstellen ?

Gewoon

loes

@ gewoon

Wat bedoel je? Economische eenheid.  ???

lotte

Gezien hun reaktie zou je haast denken, dat daar

Buster

Zet in je brief ook vooral een zin als;

"Ik ben uiteraard bereid om mee te werken aan een regeling mits u mij kunt antwoorden op bovengenoemde vragen."

lotte

Quote from: Buster on Apr 13, 2012, 02:44 PM
Zet in je brief ook vooral een zin als;

"Ik ben uiteraard bereid om mee te werken aan een regeling mits u mij kunt antwoorden op bovengenoemde vragen."

met zijn allen hier, maken we er een hele mooie brief van hoor. ;)

loes

Ik heb ze net gebeld. Het enige wat ze te melden hadden was dat ze met een regeling toch zeker wel een paar honderd euro aan afbetaling wilde hebben.
Aangezien ik daar niet aan kan voldoen gaan ze nu naar de rechter om een deel van het loonbeslag te eisen.En dat was het. Ik snap niet dat iemand zo''n baan wil hebben. Als je de mensen leert kennen ga je steeds meer van dieren houden neem dat maar van mij aan. Weer een weekend verpest door dat stomme wicht bah!

gewoon

Hoi Loes

Ik bedoel dat dit normaal zo is, als mensen trouwen dan worden de schulden en bezitingen van juilie samen, ten zij je onder huwelijkse voorwaarden, zaken vast legt bij een notaris.

Ik denk dat dat andersom ook zo kan werken ?  met het hebben van een samenlevings overeen komst.
Heb geen verstand van is dan ook een vraag die je aan een notaris kunt stellen.
Zijn namelijk nog veel meer voordelen dingen te laten vast leggen.

Nu is het zo dat ze blijven stellen twee schulden, bij twee verschillende mensen

Gewoon

Buster

Loes,

Laat het niet je weekend verpesten!
Wat ze dus eigenlijk zeggen is dat ze deel uit gaan maken van het loonbeslag.
Dat betekend dat er voor jouw situatie niets veranderd. Jij blijft op die voet zitten waar je nu op zit (helaas)
En dan moet een rechter wel beslissen dat ze daar deel uit van mogen maken.
Wat op zich stom is, want volgens mij kunnen zich gewoon melden bij de beslaglegger en die is verplicht ze in te delen.

Maar hoe dan ook; ze blijven van je weekend af!

loes

Wat ik het ergste vind, ik probeer zo snel mogelijk de hypotheek achterstand weg te werken en als zij nu weer een gedeelte van die loonbeslag willen dan loop ik nooit in en dan wordt ik ook niet geholpen door de schuldhulp. Daar zit mijn priobleem. En als het via de rechter gaat dan komen er gewoon weer ik weet niet hoeveel euro's bij!

groejes Loes

Buster

Dat vraag ik me dus af, of daar een rechter aan te pas moet komen en op wie die kosten verhaald moeten worden. (onnodige kosten mogen ze niet verhalen)

Jij hebt namelijk geen aanleiding gegeven of dwars gelegen zodat dit moet worden geregeld bij de rechter.
Als zij in hun recht staan kunnen ze door de opdracht te tonen gewoon in de rij aansluiten.
(wie weet weet een van de heren hier meer van)

Dat daardoor die hypotheek langzamer gaat, dat is idd vervelend. Maar ze (en je) kunnen echt niet verwachtten dat je gaat leven onder de beslag vrije voet!