hopen op betere tijden

Started by loes, Mar 02, 2012, 03:11 PM

Previous topic - Next topic

loes

bedankt Buster en Sacredfour voor jullie steun.
Vandaag even nergens aan toe gekomen mijn hoofd is leeg en kan niet goed nadenken.
Morgen maar eens met het juridisch loket bellen misschien kunnen zij iets voor mij betekenen, en eens kijken of ik misschien voor een pro- deo advocaat in aanmerking kom

groetjes Loes

sacredfour

Buster,
Als er geen rente is vastgesteld in het contract of de algemene voorwaarden gelden de wettelijke rentes voor vorderingen die opeisbaar zijn.
Er zijn ook maximale rente tarieven voor financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

loes

Heb morgen een gesprek met een maatschappelijk werkster.
Vanmorgen gebeld en werd vanmiddag teruggebeld dat ik morgen kon komen.
Ik zit er zo doorheen dat ik blij ben dat ik even tegen iemand aan kan praten en misschien heeft zij nog wel een helder idee! Wordt vervolgd.

Groetjes Loes

Buster

Wat goed Loes!

Heel veel succes.

grijzeharen

Jeetje Loes, ik zit je verhaal vol verbijstering te lezen.
Nee adviezen heb ik niet want ik probeer ook uit de problemen te komen maar als ik je 1 tip kan en mag geven: probeer zoveel mogelijk!

Wij hebben helaas wel ons huis verkocht. Onder dwang maar vrijwillig.
We hadden gelukkig maar een klein hypotheek op ons huis dus er was 'overwaarde'.
Door een zakelijk gebeuren wat niet goed is gelopen zijn wij erg in de schulden gekomen, dit is nu 4 jaar terug.
Wij hoopte dat met de verkoop van ons huis, we fris en opnieuw konden beginnen.
Het heeft veel pijn veroorzaakt toen we moesten beslissen om het huis te verkopen maar wij zagen dat als een uitweg.
Helaas is het huis zonder winst verkocht (deze tijd brengt dat met zich mee) en we hebben nog steeds hoge schulden.
Van vele horen we: 'hadden jullie maar........' en 'jeetje wisten jullie dan niet.........' nee we wisten niet.
Nu blijkt dat we waarschijnlijk uit de problemen hadden kunnen komen als we even wat meer aandacht hadden besteed aan de bank of regeltjes zoals men hier aangeeft. En dan hadden we niet zoals nu in een huurwoning gezetten die we mogen huren op basis van de leegstandswet, een heel oud huis die ook nog een funest is voor mijn gezondheid................
Ok jammer, voor ons is het te laat maar ik zou je zeggen: hou je taai!! wees sterk!
en zet alles op alles om je 'thuis' te bewaren..................

loes

@grijzeharen

Bedankt voor je medeleven. We proberen ook van alles om ons huis niet kwijt te raken en daar schieten we ook niets mee op. Ten eerste je verkoopt het niet en ten tweede we hebben wel overwaarde maar de prijzen zijn zo gedaald dat daar ook niet veel meer van over is.Dan kunnen we de hypotheek wel aflossen maar dan blijft er nog niets over voor die HDV bank. We moeten dan in een duur huurhuis omdat we samen teveel verdienen en dan zijn mijn woonlasten duurder als nu.
Gelukkig vanmiddag een gesprek met een maatschappelijk werker want ik ben nu even op een punt dat ik het niet meer zie zitten en dat is hoofdzakelijk omdat je nergens terecht kunt met je probleem! Wat is er erger als je hulp wilt en je krijgt het niet. Daarmee worstel ik maar al die tijd.Ik vind het allemaal zo oneerlijk.
Jullie ook heel veel sterkte gewenst hoor en hou je taai he!
Als ik vanmiddag geweest ben dan breng ik wel verslag uit.

groetjes Loes

loes

Hoi ben ik weer,

Vandaag naar de maatschappelijk werkster geweest en een goed gesprek gehad.
Kon mijn verhaal lekker kwijt en ze wil me zoveel mogelijk bijstaan tot dat we de schuldhulp in kunnen. Kreeg een pluim dat ik alles zo goed en overzichtelijk voor elkaar had met al mijn mappen enzo. Ze gaat nu al mijn betalingsregelingen doornemen en kijken of er een mogelijkheid is om sneller de achterstand van de hypotheek in te lossen. Ze heeft ook contact met de schuldhulpverlening. We houden contact via de mail en over twee weken weer een afspraak.
Alles bij elkaar ben ik weer een beetje opgelucht en voel ik me weer ietsie beter.

groetjes Loes

Buster

Wauw, dat is een fijn bericht!
En die pluim heb je maar mooi verdiend..

grijzeharen

Hey Loes wat een super bericht!!
Stemt de mens weer goed!

Ik moet verlopig nog wachten op een maatschappelijk werker.
Heb wel afgelopen maandag contact gehad met ze en ben intussen ook al terug gebeld maar ze hebben het druk dus kan wel een paar weken gaan duren eer ik aan de beurt ben.
Stelt me niet echt gerust. Heb immers niet voor niets contact met ze gezocht maarja is niet anders.
Vanmiddag nog even langs de HA dus wie weet welke wending het gaat nemen.

Vanmiddag gaan we ook weer naar de gemeente met ons hele hebben en houden.
Het uur van de waarheid zou ik zeggen.........ben blij maar ook angstig.
'Wat zal er nu weer niet goed gaan'..........maar blijf positief.............op dit moment.

loes

Hoi ben ik weer,

Vandaag weer een brief van Agin,

In reactie op uw schrijven berichten wij u als volgt.

Het fijt dat u zich heeft aangemeld bij schuldhulpverlening is onvoldoende reden om deze zaak aan te houden.

Indien u verdere naatregelen wenst te voorkomen dient u per ommegaande een regeling met ons te treffen. Dit kan door binnen vijf dagen na heden een betalingsregeling aan ons toe te zenden met een overzicht van u inkomsten en uitgaven.U dient hierbij bewijsstukken te overleggen Zoals een loonstrook, bankafschriften etc

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Het gekke is dat ik dit allemaal al opgestuurd heb 16 maart en toen de brief terug kreeg dat ze er niet mee accoord gingen en het hele bedrag opeiste!

Nu moet ik dus weer alles gaan copieeren en opsturen terwijl ze alles al hebben. Het is toch om gek van te worden.

groetjes Loes

Buster

Loes,

Weet je datum nog waarop je de stukken hebt verzonden?
En of daar een dossier nummer bij stond?
Daar kun je ze namelijk naar verwijzen.

Vervolgens maak je een kopie van je loonbeslag en stuurt dat naar ze op.
Met het verzoek zich te melden bij de beslaglegger.
Voor de volledigheid kun je melden dat je op dit moment leeft van je beslag vrije voet en daardoor niet in staat bent een ander voorstel te doen dan deze.

Is dat wat?

sacredfour

En het contract? Hebben ze dat opgestuurd?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

loes

@buster

Ik heb 16 maart alles naar ze toegezonden

Buster

Loes, het is een rare wereld maar uitgerekend dit soort organisaties hebben hun administratie echt NIET op orde.

Juist daarom is het bewaren van het "bewijs" dat je iets hebt opgestuurd zo belangrijk.
We leven helaas in een situatie waarbij je jezelf constant moet bewijzen.

Hou vol!

lotte

Kom op Loes,

laat je niet op de kast krijgen door die klup.

gewoon rustig verwijzen naar hun eigen schrijven, en ze adviseren nog even goed te zoeken naar de stukken    ;)
en wellicht kun je ze ook nog en passant even voorstellen om hun administratie in mappen te komen doen  ;D

Nee, dat is flauw wat ik hierboven schrijf, maar probeer rustig te blijven, gewoon weer opsturen, maar wel even verwijzen naar hun eigen afwijzingsbrief, en ze er ook op attenderen dat je het contract nog niet hebt mogen ontvangen.

Ik schrijf vaak meteen een hele impulsieve reaktie (waarin ik dan al mijn frustraties en boosheid en verdriet in gooi) sla hem vervolgens op. En na een dagje sudderen, en afkoelen, schaaf ik hem tot een beschaafde brief, en verstuur hem alsnog.
Het is voor mij de manier, om met dit alles om te gaan. wellicht helpt het jou ook.