hopen op betere tijden

Started by loes, Mar 02, 2012, 03:11 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Pas de incassobrief een beetje aan:

Geachte heer, mevrouw,

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik het volgende document van u ontvangen heb:

Om het probleem van speudo-vertegenwoordiging  of fraude te voorkomen,  doe ik hierbij een vriendelijk verzoek  voor een contract  van de <> bank  met  <> incasso met handtekeningen van beide partijen,  zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen.

Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

Is er geen overtuigend bewijs van bevoegdheid, dan zal ik ook moeten concluderen dat eiseres heeft gehandeld in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een melding hiervan zal doorgeven worden aan het CBP.

Met vriendelijke groet,
<>
Afzender <>
Loes je probleem is dat je je al gelijk door het incassobureau Laat intimideren!!!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

loes

Hartelijk bedankt voor alle hulp. Maar ik heb toch nog even een vraagje.
De lening loopt bij de HDV bank die hebben het weer overgedragen naar antera incasso (wat volgens mij gewoon een afdeling is van de HDV bank) en nu krijg ik vandaag een brief van Timmermans Agin gerechtsdeurwaarder. Aan wie moet ik die brief van jou nu sturen.
Sorry ben misschien wel een muts maar vandaag zie ik het even niet meer zo zitten

sacredfour

Aan Agin gerechtsdeurwaarders en incassobureau.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Loes,
Ik heb het een en ander op forums zitten lezen over deze bank, en je wordt er niet vrolijk van.
Je moet hier zo gauw mogelijk van af zien te komen!!!!!!!!!!
Dit is een schurkenclub! Hebben ze jouw ook een kredietverzekering aangesmeerd?
Misschien moet je gaan bedenken of je een claim in kan gaan dienen tegen deze HDV bank.
Ik zou je al een heel end op weg kunnen helpen, maar uiteindelijk heb je wel de hulp nodig van een goede advocaat. Kan je met een tegenclaim komen dan kan je de opschortende werking van art 6:37 BW gebruiken. Die 550 euro die je dan niet hoeft te betalen kan je gebruiken voor je advocaat.
Ik heb een voorbeeld brief voor banken, deze zou je kunnen gebruiken, doe dit wel in overleg met een advocaat. Het komt hier op neer:
Jij hebt een overeenkomst getekend. De bank gebruikt deze overeenkomst met jouw handtekening als een financieel instrument.  Jouw handtekening wordt gebruikt voor een geldcreatie van 50.000 euro. Het geld dat wordt bijgescheven op jouw rekening van de HDV bank is deze geldcreatie. Dus tot zover is er geen cent van de HDV bank,s eigen geld aan te pas gekomen. Vervolgens gaat de bank jouw handtekening doorverkopen als effect. Deze wordt samen met andere leningen op de beurs verhandelt. Alleen de rechtmatige eigenaar van de vordering kan al het geld van jouw opeisen.
Banken weigeren ons deze informatie te verstekken. Het zou heel goed kunnen zijn dat de bank niet meer de eigenaar is van de vordering! Hier kan je gebruik van maken en het contract als niet afgesloten verklaren. Ze kunnen het geld dan ook niet meer opeisen!

sacredfour

Een bericht van mijn Ierse collega,s
De bedoeling van dit bericht is duidelijk te maken dat de bank je handtekening/note/blanket
doorverkoopt, terwijl dit eigenlijk alleen maar het onderpand is.

My Granny

sacredfour

loes je inbox voor een persoonlijke boodschap was vol, dan doe ik het maar even zo.
Het is niet mijn slimheid hoor! een hoop van deze informatie komt uit Engeland, Amerika , Canada en New Zeeland. Uiteindelijk zal dit een revolutie in de bankwereld gaan veroorzaken.
Je kunt de brief gewoon sturen, er zijn hier verder geen juridische consequentie,s aan verbonden. Juridisch advies heb je pas nodig als je gaat stoppen met betalen.
Is je crediet verzekering van Cardif onderdeel van deze bank? Misschien kan je ook wel een claim indienen voor een woekerpolis!

loes

Vandaag de brief naar de deurwaarder op de bus met bewijzen van al mijn betalingsregelingen en een brief van de schuldhulp erbij dat we pas in aanmerking komen als we de hypotheek achterstand ingelopen hebben.
Gevraagd om een tijdelijke betalingsstop. Kijken hoe ze hierop reageren.
Ik heb trouwens ook gelijk om een kopie van mijn contract gevraagd.
Wordt vervolgd.

Loes

sacredfour

Loes ik hoop niet dat je mijn voorbeeld brief gestuurd hebt en ook nog een keertje betalingsregelingen en dergelijke. Maar ik neem aan dat je dit wel begrijpt.
Een incassobureau is een 3de partij die zich met de zaak bemoeid. Ze moeten eerst bewijzen dat ze bevoegd zijn, voordat je met ze in onderhandelingen gaat.

loes

@sacredfour

Haha ben je bezorgd?
Nee, hoor die brief heb ik niet gestuurd! Zij hadden mij een brief gestuurd en daar moest ik het

loes

Hallo hier ben ik weer. Gisteren een brief terug gehad van de deurwaarder.
Zal hem hieronder even laten zien.

In de hierboven genoemde zaak hebben wij u onlangs schriftelijk gesommeerd
tot betaling van hoofdsom, rente en kosten. Wij moeten evenwel constateren dat u aan
deze sommatie tot dusver geen gevolg hebt gegeven en ons hebt geinformeerd dat u niet kan betalen. Cliente gaat hier niet mee accoord.

Wij stellen u hierbij voor de laatste maal in de gelegenheid om het bedrag ad

Buster

Even voor mijn begrip; dat gaat om die geweldige bank toch?

Eigenlijk reageren ze dus helemaal niet op je brief, ze verwijzen er ook niet eens naar.
Dat is vreemd.

Of ze nou wel of niet over de brug komen met een contract, het feit is dat andere eisers wel betaald krijgen en deze bank niet, ze zullen daar ten alle tijden over blijven zeuren.
Die

sacredfour

Het probleem is dat je door een regeling voor te stellen, je het incassobureau aanvaard hebt als gemachtigde.
Ik heb je geprobeerd duidelijk te maken dat in principe je het incassobureau niet moet aanvaarden als gemachtigde tenzij ze het tegendeel bewijzen.
Je zou het nu kunnen proberen met de bankbrief:

incasso.....

Uw referentie

Geachte heer,mevrouw,

Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti

Kennisgeving  van aanvaarding onder voorwaarde.

Ik  verklaar,  zo goed als dit mogelijk is, met al mijn kennis en beperkingen als mens van vlees en bloed, zo help me God, met God als mijn getuige, dat ik u dit  meedeel om tot een vreedzame oplossing te komen in deze zaak.
Ik  beloof geen ondeugdelijkheid in beloftes en overeenkomsten.
Met eergevoel, en respect voor de waarheid zou ik samen met u deze zaak  willen afhandelen.  

Als ik de vordering met de bovengenoemde referentie schuldig ben aan de HDV bank dan zou ik  graag met mijn betalingen willen doorgaan als een wettelijke verplichting tussen ons dat verlangt,  en zodra er duidelijkheid is hierover.

Ik zou  graag de volgende documenten die deze verplichting aan de HDV bank bevestigen, van u willen ontvangen.
1 Een rekening (geen bankafschrift) waarin staat vermeld:  alle schulden en tegoeden ondertekend   door een van de bank,s  bestuurders of gemachtigden.

2 Bewijs dat de HDV bank nog steeds de wettige eigenaar is van de vordering, en er geen securitisatie  heeft plaatsgevonden  (het omzetten van  leningen in effecten)
Alleen  uw bezit van het originele financi

sacredfour

Voor alle zekerheid stuur ook een kopie naar de bank zelf. je kan de bank ook vragen of ze dit zelf gaan afhandelen of dat ze het via het incassobureau laten doen.

Buster

Ow, wacht even, het is een incasso, dan is het niet zo vreemd dat ze niet op je verzoek ingaan.
Ze weten er gewoon niks van, dat gebeurt wel vaker.

Uiteindelijk heeft de bank natuurlijk wel recht van spreken, die wil zien dat er afgelost gaat worden.
Maar jij hebt op jouw beurt recht op inzage van de stukken.
Voor het zelfde geld is het niet de gemachtigde en betaal je aan een oplichter.
En het incasso bureau moet dat overhandigen.

Ik zou ze nogmaals vragen om een bevestiging van de opdracht en tegelijkertijd kijken waar je geld voor een voorstel vandaan kan halen en vervolgens dat voorstel doen.
Ze zullen ten alle tijden zeuren dat het te weinig is, maar daar heb jij geen boodschap aan.
Je bent gebonden aan je beslagvrije voet.
Bovendien,.. lag er geen loonbeslag?
Dan is het nog makkelijker, dan verwijs je het incasso bureau naar de beslaglegger en die verdeeld het dan.

sacredfour

loes,
Als de HDV bank weet dat er overwaarde is op het huis zullen ze nergens mee akkoord gaan.
Stuur de brief! Als de bank geweigerd heeft jouw inzage te geven in het contract met de bank, heb je al reden om je betaling op te schorten.