hopen op betere tijden

Started by loes, Mar 02, 2012, 03:11 PM

Previous topic - Next topic

loes

Hallo allemaal,

Lees al een tijdje mee op dit forum en leef ontzettend mee met iedereen die in deze rot situatie zit.
Ik heet loes ben getrouwd en heb

sacredfour

Is de lening van de HDV Bank van 50.000 afgesloten zonder onderpand?
Tegen welke rente?
Banken en hun incassobureaus dreigen maar het duurt meestal wel lang voordat ze ook echt Aktie ondernemen.  Maak je dus niet al te veel zorgen.
Begin met alle contact met de bank schriftelijk te doen. Je kan mededeling doen van je moeilijke situatie en een rente stop aanvragen.  Gaan ze hier niet mee akkoord dan laat je ze weten wat je maximaal per maand kan betalen.  Je kan ook een tijdelijke betalingsstop aanvragen (voorbeeld is hier wel ergens op het forum)
Het is belangrijker dat je geen achterstand krijgt met je hypotheek!  Overwaarde op je huis is gunstig voor je schuldeisers maar niet voor jouw als ze vervelend willen gaan doen. 
In jouw huidige situatie zal een hypotheekverhoging misschien een optie zijn. Verkoop van een huis waar je al 25 jaar woont in ieder geval niet.   
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

marco

QuoteDus ik kan voorlopig ook niks aan de HDV bank betalen

De HDV bank, kan als jullie niet betalen, uiteindelijk het gehele bedrag opeisen. Waarom nemen jullie niet dit bedrag op uit de overwaarde van jullie woning.
Marco en Bianca

loes

Bedankt voor de reactie's.

@sacredfour Ik weet niet of de lening zonder onderpand is zou ik eens moeten nakijken.
Het is een doorlopend krediet en de rente is iets van 11% nu we betalen alleen rente en lossen eigenlijk niets af.Of we moeten natuurlijk nog meer aflossen bovenop die

sacredfour

Loes 11% rente is schofterig!
Is dat de rente waarvoor je de lening hebt afgesloten? weer een voorbeeld van het a-sociale gedrag van de banken! Begin met een verzoek voor een betalingsstop voor 2 maanden omdat een expert bezig is jouw financiele situatie in kaart te brengen. Daarna een verzoek voor een rente stop als ze niet akkoord gaan. Daarna en verzoek voor rente vermindering. Zij ze daarna nog vervelend dan zou je een verzoek kunnen doen voor bewijs dat ze deze lening niet doorverkocht hebben als securitie. securitie is het omzetten van leningen in effecten. Ze zjn dan niet meer de legale eigenaar van de vordering.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

loes

ja, het is inderdaad schofterig die rente. Die was wel lager hoor toen we hem afsloten.
We hebben ook nooit begrepen dat we alleen maar rente gingen betalen geen excuus natuurlijk.
Hadden we maar beter op moeten letten! Het ergste is dat toen ik mijn baan verloor het moeilijk werd om die aflossing te betalen en toen we een achterstand kregen ze gelijk gingen dreigen dat ik maar

sacredfour

<Adres>

Uw ref.
Onze ref.
Datum

Geachte heer,mevrouw,

In bovengenoemde zaak deel ik u mede dat ik op dit moment een inventarisatie aan het maken ben aangaande de schuldenlast van cli

Mark

Hi Loes,

550 euro alleen al aan rente! Dat is echt super veel. En de schuld blijft gewoon staan en die moet toch een keer afgelost worden.

Ik zou toch overwegen om het huis te verkopen. Ik snap dat je dat niet wil maar wat is je plan om er anders vanaf te komen? Liever lekker leven in een kleiner huis dan leven met zo een zware last in een mooi huis.

Succes!

Mark

loes

@sacredfour
Hartelijk bedankt. Ik ga de brief aan ze sturen en zal het hier vermelden wat ze te zeggen hebben. En ga het contract er ook eens even bijzoeken.

@ Mark
Ligt toch wel heel gevoelig voor ons om het huis te verkopen. Alleen in het uiterste geval als het echt niet anders kan. Nu ik ook weer een baan heb en als we straks de hypotheek
achterstand hebben ingelost hoop ik dat we toch de lening bij de hypotheek kunnen voegen. Dat zou natuurlijk het allermooiste zijn.

marco

Een mooi huis zou ik niet zomaar verkopen. Je hebt een achterstand die in te lopen is, dus ga ervoor.
Marco en Bianca

loes

Gisteren de brief op de post gedaan naar de HDV bank maar helaas al te laat.
Vandaag een brief van de deurwaarder ze hebben het uit handen gegeven. Niet te geloven die lui al zo vaak uitgelegd in wat voor situatie we zitten en ze tonen toaal geen begrip. Natuurlijk weer eenhele hoop kosten erbij  en zo wordt een achterstand van

sacredfour

Loes, stuur ze de incassobrief, gebruik het laatste voorbeeld.
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,44685.0.html
Doe geen betalingen meer totdat ze alles toegestuurd hebben, doe ook geen betalingsvoorstel
en bel ze niet!

loes

Moet ik die brief aan de deurwaarder sturen? De deurwaarde wil de achterstand hebben en de HDV bank wil natuurlijk gewoon ook de maandelijkse termijn van

sacredfour

Ok als ik het goed begrijp is alleen de achterstand naar de deurwaarder gegaan.
Rare gang van zaken! Ze kunnen je lening niet zo maar opsplitsen in verschillende delen, en dan voor een deel incassokosten vragen.
ja, stuur gewoon de brief naar de deurwaarder. Wacht met betalingen totdat je antwoord krijgt van de "pluk de klant kaal"bank en het incassobureau. ga ondertussen eens je contract nalezen met de bank.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om de rente te verhogen naar 11%.
Ik begrijp ook niet dat een bank een lening geeft van 50.000 zonder onderpand. Wisten ze dat je een eigen huis had met overwaarde?

loes

In de brief van de deurwaarder staat dat de achterstand binnen acht dagen betaald dient te worden en anders eisen ze het hele bedrag op.
Het contract kan ik nergens vinden ben nog steeds bezig het te zoeken in al mijn mappen.
Ik heb wel om een copie gevraagd in de brief die ik ze gestuurd heb van de tijdelijke stop.
Ze weten wel dat ik een eigen huis heb maar niet van overwaarde.
Ik heb nu vanmiddag afgesproken met dat deuwaardersbureau dat ze mij een inkomens en uitgaven formulier stuurt. En die moet ik dan invullen en terugsturen en dan zouden ze het gaan bekijken. Zal ik dat dan maar eerst afwachten?