vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

lotte

hoi Libra,

ik kan jouw antwoord zeker waarderen. En ook het negatieve van deze optie heb ik zeker goed overdacht.
Ik ben 40 geworden in april, heb 2 meiden, 1 van bijna 16, nu in 4 havo, eentje van 10, in groep 6.

Mijn moeder heeft een spaarhypotheek, die ze eigenlijk al bijna volledig bij elkaar heeft gespaard, ter hoogte van nog geen 10% van de WOZ van haar woning.
Op dit moment is de situatie zo, dat mijn moeder destijds borg heeft gestaan voor mijn hypotheek. Dus als ik achterstand opbouw, dan kloppen ze bij haar aan.

Stel dat ze haar spaar hypotheek zou opnemen, en desnoods zou verdubbelen, dan is er eigenlijk nog geen man overboord.
Mijn schulden zouden dan totaal afgelost zijn, en zij zou haar woning seniorenproof kunnen laten maken.
En dat is eigenlijk mijn idee, waar ik het over wil hebben met de bank.

En dan wil ik best die verdubbeling betalen. Dat zal altijd nog beduidend minder zijn, dan die 625 euro die ik nu maandelijks aflos.

Maar goed zo ver is het nog niet, afspraak staat voor 2 juli. Dat is nog heel lang wachten.  ;)

Vandaag ook maar even die blauwe klup gebeld, de voicemail van de goede man ingesproken, maar nog niets terug gehoord.
Ik wil graag alles verzameld hebben, zodat ik ook aan die bankmeneer, kan laten zien wat er speelt, hoe de situatie ontstaan is, en dan maar hopen, dat ze een heel klein beetje willen gaan meedenken, en nog beter, mee werken.

Libra

Hai Lotte,

Ja, iedere situatie is natuurlijk weer anders en uiteindelijk ben jij de enige die kan bepalen of dit voor jou kan werken.

Heel veel succes met uitzoeken en ik duim voor een positieve uitkomst voor je!

lotte

zo, en daar zit ik aan tafel, met het mega pak papieren van de bank. Invullen geblazen dus.
Ondertussen is het me wel duidelijk geworden, dat de bank veel meer "postjes" mee laat wegen in het hele verhaal.
Eindelijk mail ontvangen van de belastingdienst, dat ze de overzichten op de bus hebben gedaan, maar helaas vandaag niets in de bus.
Over de kosten natuurlijk geen antwoord. Dus wederom maar vriendelijk gevraagd wanneer ik hun stellingname over de kosten kan verwachten. Ben benieuwd.

Vanochtend was ik best wel down van het hele verhaal, maar een keuze heb ik niet, gewoon doorgaan. Iedere dag weer.
En dat zijn van die moment, dat ik het als ongelofelijk zwaar ervaar om het in mijn uppie te doen.
Niemand te hebben om keuzes te kunnen overwegen. Die weerwoord en alternatieven kan voorstellen.
Vandaar maar even een compliment aan jullie allen hier, jullie meedenken en meeschrijven doet me veel goed

lotte

Eindelijk post van de belastingdienst, h

tuthola

Gefeliciteerd met je einddatum van de blauwe club,voor jou kan de zomer niet snel genoeg omgaan ;)

lotte

nou tuthola, zullen we toch nog maar even de zomer laten duren? met lekker veel zon en warmte? Vind ik persoonlijk een prima plan. En dat maakt het voor ons thuisblijvers toch een stuk gezelliger... ;D

Voorlopig geen forenzentaks, ik haal heel erg opgelucht adem. Zag het heel zwaar in, maar heb nu toch weer even moed gekregen.
(en ik denk dat er velen met mij opgelucht adem halen) ;)

Libra

Wat een fantastisch nieuws Lotte!
Ik geloof dat dit wel weer een dansje waard is van de dames hier! ;)

En ja, ik snap volkomen wat je bedoelt als je zegt dat het fijn zou zijn als je dit met iemand zou kunnen delen.
Ik heb dat soms ook al ben ik over het algemeen heel tevreden met mijn leventje alleen.
Deze zorgen, vragen en beslissingen zijn nu eenmaal geen dingen die je, bijvoorbeeld, met je kinderen of familie deelt.
Aan het einde van de rit sta je er alleen voor en valt het nemen van beslissingen je soms heel zwaar zonder een klankbord.

Maar houdt vol!
Wat ik hier van jou gelezen heb, doe je het ontzettend goed!
Succes met de papierwinkel van de bank.

lotte

ik heb het spelletje anders gespeeld.

aangegeven dat ik door het hoge aflossingsschema in de problemen aan het komen ben met mijn vaste lasten.
Dat ik dan en dan een afspraak heb met de bank, en dat ik graag voor die tijd wil weten wat de hoogte is van de vordering is die zij nog op mij hebben.
Of ze bereidt zijn met minder genoegen te nemen per maand, maar dat ik buiten het schuldsaneringstraject kan blijven of dat ze op dit niveau willen blijven met alle gevolgen van dien.

De uitspraak in het hoger beroep van 22 mei is uitgesteld tot 19 juni. Moet ik hier moed uit putten? Geen flauw idee, ik hou mijn vingers maar gewoon gekruist.

@ Libra, mijn leventje alleen is voor mij gewoon een feit. Sorry voor alle heren hier, maar ik ben behoorlijk beduveld en het vertrouwen is gewoon weg. Het moet echt een bikkel zijn, die in staat zou zijn  het vertrouwen van deze dame te winnen.
Dat ik alleen ben en zal blijven heb ik, nu wel geaccepteerd, maar in dit hele kl*te verhaal, geen spiegel te hebben, geen meedenker, of kar-trekker dat vind ik heel moeilijk.

tot zover mijn geklaag, ik zeg DANSEN!!!!! ;D ;D

Buster

Lotte,

Ook liefde is een proces,...
Het komt nooit wanneer je het wil.

Tot die tijd; dansen tot je erbij neervalt! ;)

tuthola

Nee de zomer kan wat mij  betreft niet lang genoeg duren maar doelde op jou blauwe club schuld die na de zomer klaar is  :D
Ik ben ook alleen en vind het soms ook moeilijk om mijn sorres niet face to face te kunnen delen daarom ben ik juist zo blij dat dit forum er is en er altijd wel iemand is die antwoord geeft waar je weer mee verder kan.
Nu nog wachten tot de zomer eindelijk komt  8)

lotte

zo de eerste reakties druppelen binnen.
gelukkig geen verrassingen, en kloppen de openstaande saldi redelijk met wat ik berekend had. Dat is goed nieuws.
mijn werkgever is bereidt om een intentieverklaring af te geven. Dat is ook super goed nieuws.
Is dit dan eindelijk het jaar, dat ik deze hele ellende onder de knie ga krijgen?
dat ik weer een beetje geloof in de toekomst durf te krijgen...

Ik vind het dood eng. Ben verschrikkelijk bang voor teleurstelling. Maar goed, kiezen op elkaar en doorgaan.

Buster

Lotte, dat is goed nieuws!

Ik snap je voorzichtigheid en hou die ook lekker als je je er beter bij voelt.
Toch is een goed bericht meegenomen.
Vertrouwen moet groeien, zeker als je van ver moet komen,...

lotte

wat mij betreft is het hiermee officieel, die blauwe klup heeft zijn administratie nog minder op orde, dan de gemiddelde schrijver hier. ;)

1 juni per mail een betalingsoverzicht ontvangen, bij gewerkt tot 1 juni.
de stand van zaken openstaande saldo 2.954 euro

blauwe enveloppe in de bus op 5 juni, openstaande saldo 3.213 euro. Ik alweer enigszins boos en vraag me af wat er aan de hand is. Ik wilde dit weekend de boel inscannen en mailen en vragen wat er aan de hand is.

vandaag bij thuiskomst, weer een enveloppe, openstaande saldo per 8 juni 2.653 euro.

Snapt iemand het nog? Ik namelijk echt niet meer.
Ben benieuwd waar ze na de 20ste weer mee gaan komen. Dit is echt niet meer te volgen ... of moet ik zeggen... wordt vervolgd?  :D

Chrissie

Ik heb het vermoeden dat er bepaalde dingen langs elkaar lopen en dat nog niet eens alles bijgewerkt is. Ik zou zoals je zelf ook al aangeeft de 20ste even afwachten en zien waar ze mee komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

dat is de enige logische verklaring die er voor te bedenken is. Maar geloof me het veroorzaakt heel wat stress...
zolang het naar beneden gaat vind ik het allemaal prima. Maar ze moet geen grappen bedenken dat het ineens weer omhooggaat.

Het verzoek met betrekking tot de kosten is ook nog steeds niet officieel beantwoord. ik hoop eigenlijk dat ze zeggen, mevrouw, september is de laatste termijn... stilletjes hoop ik daar hele erg op.