vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Lizayra

Lekker hoor, dat je kunt wegstrepen.

Iemans enig idee of je zo'n Duo procedure ook eerder kunt opstarten zodat alles geregeld is als je kind de leeftijd van stufi bereikt?

Libra

IK KOM AL!!!! MET VODKA!!!!! ;D ;D ;D

Nee, even alle gekheid op een stokje, de zaak van je dochter is ronduit zeer vervelend!!! :'(
En geheel volgens de regels van het forum, matig ik mijn visie op deze zaak maar.

Oké, ik heb ervaring met studerende dochters, DUO en een vader die in het buitenland woont.

Ten eerste: een aanvullende beurs is inkomensgerelateerd.
Als de ouders beiden (maar tevens ook gezamenlijk) onder de minimumnorm zitten, dan heeft jouw dochter recht op een aanvullende beurs.
Helaas houdt DUO geen rekening met het feit of je als ouder(s) schulden hebt en bijvoorbeeld op de Beslagvrije Voet leeft, nee!!, ze gaan puur uit van je inkomen zoals dat bekend is bij de Belastingdienst en gebruiken daarvoor een peiljaar (bijvoorbeeld 2010).
Zoals ook bekent, houdt ook de Belastingdienst met bovenstaand fenomeen geen rekening, dus onder de streep gaat het over je netto inkomen, zoals dat werkelijk in de boeken staat bij hen.

Kom je beiden of alleen uit boven het minimum dan krijgt je dochter geen aanvullende beurs.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat als je boven het minimum zit, het Ministerie van Onderwijs enz. enz. EEN ADVIES geeft aan de (meest verdienende) ouder(s), ja!!, je leest het goed : EEN ADVIES GEEFT over een bijdrage in de kosten.
LET OP!!! Dit is dus GEEN VERPLICHTING!!!!

De enige manier waarop jouw dochter een aanvulling zou kunnen krijgen op de basisbeurs is als zij op zichzelf gaat wonen.
Tot die tijd gaat de overheid er vanuit dat het kind onderhouden wordt door de ouder(s).

In het belang van je dochter zou ik je ten sterkste afraden om de weg te bewandelen om het inkomen van, in dit geval haar vader, buiten beschouwing te laten!
Nog afgezien van het feit dat dat heel moeilijk hard te maken is (je moet dan denken aan een ouder die met de Noorderzon vertrokken is, waar nergens op de hele wereld een geregistreerde verblijfplaats van bekend is en waar ze echt hun hele leven al niets van gehoord hebben), wil je dat je kind echt niet aan doen! Dat is een lijdensweg die meer kwaad dan goed doet!

Deze situatie is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!!! :(

Het enige wat ik kan zeggen is: "kop op dame!!, je hebt al voor hetere vuren gestaan"!
Is eigenlijk een beetje een holle frase in dit geval, maar misschien zou je het geld wat je van de Pitbullclub terugkrijgt in dit geval kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld haar boeken.

Kan ik je nog een tip geven: laat je dochter informeren bij haar school naar tweedehandsboeken. Vaak doen de vorige eerstejaars ze voor een prikkie van de hand omdat ze ze toch niet meer kunnen/moeten gebruiken in het tweede jaar.
Ook Bol.com of Marktplaats is een optie om soms toch nog behoorlijk geld te kunnen besparen.

Heel veel succes en sterkte lieve dame!
Je krijgt een hele dikke, speciale knuffel van me en heel veel liefs.
:-*

lotte

;D ;D ;D zien jullie Libra al sjeezen met de vodka  :)

Je hebt helemaal gelijk, lieve Libra, hetere vuren, absoluut.
Op basis van enkel mijn inkomen, zou het dametje, net (doordat er nog een thuiswonend kind is) in aanmerking komen voor een beurs.

In principe, wanneer je het inkomen van meneer erbij optelt, niet meer dus..... maar, ook hij heeft thuiswonende kinderen (een heul heul heuleboel, zullen we maar zeggen)
Het komt allemaal wel goed, en ik los het ook wel weer op, maar er zit natuurlijk ook nog een factor emotie, bij de jongedame, waar je ook wat mee moet doen.

Oftewel ik mag van dochterlief, nog niet gaan hakken met de botte bijl... maar als tussenweg, hebben wij de duo laten weten, dat meneer absoluut geen inzage wil geven van zijn financiele situatie, en dat wij hen veel succes wensen.

Ik heb daar het hele verhaal inclusief de hele juridische historie met hem bij gedaan, en aangetekend verstuurd.
Laat duo het maar even met meneer uitzoeken.

Dochterlief is er emotioneel onder, maar kan zich wel vinden in het traject dat we nu bewandelen.

Haar boeken en schoolgeld, zijn door mij getackeld, dus daar hoef zij zich geen zorgen om te maken.
Komend jaar ook nog geen ziektekosten, dus dat is ook mooi meegenomen.

Ik red me er wel mee, want ik had het bedrag dat ik nu maandelijks overhou voor haar studie gereserveerd. (die 548 euro per maand.)
Ik ga niet versneld aflossen, maar een beetje leven... met alles wat er gebeurd is afgelopen jaren, is dat ook erg belangrijk geworden.

Die bkr codes heb ik toch al achter mijn naam, en de herstelcodes komen vanzelf wel...  ;D

Fijne avond allemaal

liefs

Lotte

gewoon

Hoi Lotte geef je groot gelijk dat je niet versneld gaat of lossen weer een beetje mens worden of het stoppen in de veelbesproken bufferpotje.
Hier heb je tenslotte zo hard voor geknokt

Gewoon

Libra

Nou hier trek ik acuut de bubbels voor open hoor, lieve Lotte!!!!
Een lekkere Kir Royal dan maar.....of 2..3 ;) ;D ;D

Je bent een ongelooflijke topper dame!!

Quote from: lotte on Jul 29, 2013, 05:02 PM
Ik red me er wel mee, want ik had het bedrag dat ik nu maandelijks overhou voor haar studie gereserveerd. (die 548 euro per maand.)
Ik ga niet versneld aflossen, maar een beetje leven... met alles wat er gebeurd is afgelopen jaren, is dat ook erg belangrijk geworden.

Die bkr codes heb ik toch al achter mijn naam, en de herstelcodes komen vanzelf wel...  ;D

Heel goed!!!

Na alles wat je al gedaan hebt en wat er allemaal gepasseerd is, is het inderdaad heel belangrijk dat er voor jou en jouw mini-me's nu eens een beetje druk van de ketel afgaat!
En op deze manier kun je alvast een beetje wennen aan het schuldenvrije leven wat toch steeds meer voor jou in zicht komt.

De resterende schulden en die BKR coderingen lopen inderdaad niet weg. :P
Dus dan maar niet versneld aflossen, maar wel volop genieten van het leven en het leven met jouw dames!
Want geloof me, voor je het weet zijn ze de deur uit en daarna kun je die tijd nooit meer inhalen.
Zoals geen enkele dag die op welke manier dan ook "verloren" gaat.

Oohhh......nog even wat anders....
Wil je voortaan die James, die butler van jou niet meer de hele schoolvakantie vrijgeven?!
Ik loop echt het vuur uit mijn sloffen te sjeezen, drankorgel!!! ;) ;D ;D ;D ;D

Heel veel liefs

tuthola

Lieve Lotte je hebt helemaal gelijk dat je ook een beetje gaat leven, net wat Libra al aangaf ze wonen nu nog thuis. Je hebt  inderdaad heb je een hoop voor je kiezen gekregen de laatste jaren dus jezelf ruimte te geven nu het kan is helemaal je eigen verdienste. Ik gun het je van harte.

Liefs Tuthola

lotte

Tijd voor een update?

hmmm, ja eigenlijk wel...

Goed, hoe staan we ervoor, nou een mega zware maand september voor de boeg, waar ik nu al pijn van in mijn buik heb... maar...

mijn voorlopige teruggave is weer in ere hersteld! Was blij als een klein kind, en heb zitten te janken, toen ik op de 15de keurig een bijschrijving zag.... het voelde toch als het definitief afsluiten, van een tijdperk!

Toch nog van een deurwaarder post, omdat de ene klup van de andere klup een vordering heeft overgenomen. De kosten zijn voor mij....grrrr, waar slaat dit op, tja mevrouw regels zijn regels.

Maar ik adviseer u wel, om een verzoek in te dienen tot stopzetten van de rente op deze vordering. Op basis van uw betalingsgedrag, kan ik u nu al toezeggen dat dit verzoek gehonoreerd gaat worden.

Ik geloof dat mijn nieuwe bril spontaan van mijn neus gleed. Nu hebben we het hier over de kinderkamer van meneer pipoo de clown, besteld bij Wehkamp, dus ik hoef niemand hier te vertellen wat voor een rentekosten er op die vordering zitten... :( ::)
Moest het verzoek alleen even schriftelijk indienen, nou, dan heb ik dus meteen gedaan.  :D

En nu maar wachten op de officiele bevestiging van deze klup.

Dan die fameuze pitbullklup... tja, die heb ik maar even een hoogst persoonlijk bezoekje gebracht, en aangegeven, dat ze nog 14 dagen de tijd kregen om een afrekening op te stellen, en het teveel ontvangen geld a 189 euro en een beetje aan mij over te maken.
Heb ze er keurig een berekening bij gedaan en ben er nu echt klaar mee. Dat heb ik daar ook aangegeven.

Maar mevrouw, we hebben u toch de voorlopige teruggave doorgestort.
Jazeker meneer, maar het overschot niet. En ik heb ook nog geen officiele afrekening ontvangen, en daar heb ik nu pas 4 keer om gevraagd.
Ja maar mevrouw, we hebben het zo ongelofelijk druk
Nou meneer, dat vind ik heel spijtig voor u, maar wanneer men hier op dit kantoor in 1x het werk goed zou doen, zou dat de arbeidsproductiviteit met tenminste 50% verhogen.  >:(

En toen ben ik een kop koffie gaan drinken op een terrasje, en was ik ff klaar met deze maatschappij.

@Libra, James, zijn we echt kwijt lieve schat. Of we moeten een nieuwe weten te vangen... lijkt je dat wat?
Maar dan heb ik wel een verlanglijstje.... ;D

Knibbel

Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen lieve Lotte. Ondanks alle klappen die je krijgt sta je toch weer iedere keer op en ga je door. Ben heel blij voor je dat je jouw voorlopige teruggave weer hebt. En daarbij ook nog een geweldige moeder die zo knokt voor haar kinderen. Vraag me wel eens af of ik daar allemaal toe in staat zou zijn?

Hopelijk heeft het kopje koffie je in ieder geval goed gesmaakt?

Veel liefs.....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

lotte

Jahoor Knibbel,  ook jij zou de kracht hebben om dat soort gevechten aan te gaan!
Je mag best een beetje vertrouwen hebben in je eigen kunnen

Liefs

X xx

Libra

Quote from: lotte on Aug 28, 2013, 04:21 PM

@Libra, James, zijn we echt kwijt lieve schat. Of we moeten een nieuwe weten te vangen... lijkt je dat wat?
Maar dan heb ik wel een verlanglijstje.... ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Een nieuwe James lijkt me wel wat!! ;) ;D ;D

Een verlanglijstJE..........??
Een hele waslijst zul je bedoelen!! ;D
Tja....het oog wil ook wat tenslotte......... ;) 8)

Nou, lieve dame, die storting was inderdaad de afsluiting van alvast één zaak.
Lucht!!! En de rest volgt!

Heel veel liefs, topper!!

Be

Lotte, hoe gaat het met je?

lotte

Een mooi moment voor een update bij en van Lotte ;D zo op haar verjaardag.

Met Lotte gaat het goed, betaal me natuurlijk nog steeds scheel... minder dan eerst, nog maar 575 ipv een kleine 1100 waar ik op gezeten heb....

Er is een klein beetje rust in Lottes vaarwater gekomen, door middel van een vast dienstverband. Dat geeft toch wel rust in deze onrustige tijden... Financieel blijft het moeilijk, zo met een studerend kind, maar ach het zijn maar centen. Er zijn andere dingen die zoveel belangrijker zijn....
zoals mijn kinderen, mijn gezondheid, en gewoon m'n leventje.

Meneer Pipo de clown is weer vrij, en veroorzaakt de nodige onnodige stress, maar ook daar ga ik me wel mee redden....
Met 2 forumleden ben ik vriendjes geworden op Facebook. Voor diegenen die mij kennen, begrijpen dat dat een ongelofelijk overwinning is.

De laatste status van mijn schulden weet ik niet heel erg precies, ik heb de aanvragen over de standen er net weer uitgedaan.
Ik heb het onder controle, alle lijken zijn uit de kast, en nu heb ik er grip op. Dat voelt erg fijn.

Nu heb ik even heerlijk een paar dagen vrij gehad, en me gerealiseerd hoe moe, en hoeveel energie het vreet om iedere dag weer met schulden bezig te zijn.

Vandaar dan ook even mijn terugkeer op het forum.... om iedereen hier heel veel succes te wensen. Jullie zijn allemaal kanjers, voor wat voor een traject jullie ook gekozen hebben!
Applausje voor jezelf!

Zo, en nu een kop koffie (sommige dingen veranderen nooit) en hier eens even gaan bijlezen....hoe het met jullie allemaal gaat

Knibbel

Lieve Lotte, miste je al. Fijn te lezen dat je nu in een wat rustig vaarwater zit en zeker dat je wat meer zekerheid hebt met jouw vaste baan-aanstelling.  En met schulden leven is inderdaad zwaar maar zoals je zelf al zegt: kinderen, gezondheid, geluk..... dit is veel belangrijker geld. Een gezegde die helaas voor ons wat betreft gezondheid steeds meer overwicht begint te krijgen.

Wens jou ook nog veel succes en ik vind jou ook een geweldige kanjer!!  :)

Heel veel liefs.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Ontzettend fijn om je zo weer even te lezen,....

En wat een mijlpalen tussen en neus en lippen door zeg.
Knuf

Boeddha

Diepe buiging voor jou Lotte!! Wat heb jij geknokt en veel overwonnen!

Succes en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!  ;D

Op naar een mooi nieuw jaar met elke maand een vermindering in de schulden!
(en geen gezeur van meneer Pipo!!  :o )

Be strong, have faith!