vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

geefnietop

Van harte gefeliciteerd, je mag terecht trots zijn op je dochter....super gedaan!!

Be

Knibbel

Van mijook proficiat met je dochter..... Terecht een trotse moeder....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

******GEFELICITEERD*****

lotte

waar is de brand?  ;D ;D ;D ;D ;D

blijkbaar word ik gemist hier.... grijns, dat doet mijn ego wel goed... :-* :-*

Tja, stil he... zoveel te doen, 1 lijf, 1 hoofd, 1 paar ogen, of moet ik zeggen een half paar  :-\

waar moet ik beginnen? Pitbullklup, onrechtmatig loonbeslag, en ga zo maar door, niet leuk... gewoon om wanhopig van te worden, wat ook gebeurde, en natuurlijk zijn weerslag had op mijn ogen, rara hoe kan dat ::)

Maar die frustraties liggen nu bijna achter me, want, jawel, het is officieel, ik ben van ze af!
Natuurlijk hebben ze te laat aan de b-dienst doorgegeven, dat het beslag van mijn vt af mocht, maar het is rond!
Aanhouder wint, zullen we maar zeggen.
Door 3 schulden een streep, voor 1 schuld het beslag van mijn woning, jaja, dat had de pitbulklup in  2009 gedaan, voor het mega bedrag van 5.000 euro. En nu dus ook wederom, herstelcodes bij de bkr.

Financieel gezien gaat het dus iets beter.... tenminste dat wordt het zodra alles weer in ere hersteld is bij de b-dienst.

Emotioneel, was het ff een heftige tijd. Diploma uitreiking van de oudste, terwijl de jongste op dat moment musical uitvoering had.... dus moest moeders kiezen.
Keuze is geworden, s'middags met de oudste naar de musical van de jongste. Buurvrouw s'avonds naar de musical, en ik naar de diploma uitreiking.
En toen gebeurde het, knetterhard kwam de emotie binnen. Ik zat daar in mijn uppie, omdat haar vader geen vrij wilde nemen.
Het leek wel of die hele zaal vol zat met alleen maar vaders en moeders.... dat was even heel emotioneel, voor dochterlief, en dus ook voor mij.

Maar samen sterk, zijn we daarna nog even naar school gefietst, en waren nog net op tijd voor het laatste dankwoord... de jongste zag ons, en ja wel hoor.... ook daar kwamen spontaan de tranen, toen ze van haar oudste zus, haar eindexamenroos kreeg.

De oudste is nu ingeschreven voor een opleiding, en krijgt vanaf oktober studiefinanciering. De maand september moet dus even overbrugt worden... dus ex maar weer eens gebeld en gevraagd hoe hij dacht dat met mij te gaan ophoesten.
Nou dat moest hij eerst gaan navragen bij de belastingdienst.  >:( >:( >:(
>:( >:(
Al ben ik het er niet mee eens, ik heb wel zijn inkomensgegevens nodig voor de aanvullende beurs van de jongedame. Julie begrijpen het al, drama alom. Eerlijk gezegd, het interesseert me geen biet wat ie verdiend, maar ik baal er van dat de beoordeling van de studiefinanciering er wel naar kijkt, terwijl de man al ruim 10 jaar geen cent heeft bijgedragen in hun opvoeding en scholing.

Helaas blijven mijn ogen erg gevoelig voor stress en spanning, dat is rot, maar ik leer er steeds beter mee om te gaan. Op kantoor 2 mega schermen gekregen, nog ff dolby surround erbij, en we kunnen op mijn werkplek heerlijk film kijken... ;D

ik zal mijn best doen weer wat trouwer hier te komen buurten....

liefs en knuffel

Buster

Lieve Lotte, wat fijn om je weer te lezen.

Schuldentechnisch valt er dus een dansje te doen. Whoehoe!

Moedertechnisch is het dus bijzonder zwaar.
Wat zijn dat nou voor keuzes?
Maar je hebt het bijzonder goed opgelost ;)

En begrijp ik nou goed dat vaders verwacht dat JIJ de gegevens op gaat vragen?
Ik kan alleen maar hopen dat je meiden zien wat ze later zelf niet zouden willen in een partner.
Dan is hij tenminste nog ergens goed voor.

Wortelsapje dan maar?
Knuf

Libra

Quote from: lotte on Jul 14, 2013, 08:55 PM
waar is de brand?  ;D ;D ;D ;D ;D

blijkbaar word ik gemist hier.... grijns, dat doet mijn ego wel goed... :-* :-*

;D ;D ;D ;D ;D

Ja, ja......Big Brother (of in dit geval eigenlijk Big Sisters) are watching you!! ;) ;D ;D

Quote from: lotte on Jul 14, 2013, 08:55 PM
En toen gebeurde het, knetterhard kwam de emotie binnen.

Lieve, lieve Lotte....... :'(, wat kun je hierop zeggen.........
Eigenlijk niets.
Behalve dan dat ik die emotie herken uit mijn eigen ervaring.
Was wel een ietwat andere situatie, maar ook ik zat alleen bij die musicaluitvoering en die diploma-uitreiking en ja, dan komen de emotie en de tranen.
Puur en alleen omdat je het jouw kind ook zo van harte gunt dat zowel vader als moeder bij die mijlpalen aanwezig zijn.
Net als bij alle andere klasgenoten en medeleerlingen wiens ouders er wel allemaal zijn, zelfs als die ook gescheiden zijn.

Je bent echt een kanjer!!
En jij mag supertrots op jezelf zijn voor de moeder die je bent voor jouw kinderen en hoe je er, door dik en dun, altijd weer voor ze staat!

Wel heerlijk om te lezen dat het financieel tenminste goed gaat!
Dit is een mega polonaise waard, 3 schuldeisers weg!!!

Aangezien jij en de vader van je oudste mini-me gescheiden zijn, moet hij zelf de papieren van DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) invullen.
Dat hoef jij niet voor hem te doen en sterker nog, gezien het feit dat jullie gescheiden zijn, kun je dat nog niet eens doen!
Jouw dochter ontvangt de papieren en moet die naar haar vader sturen.
En haar vader dient op zijn beurt er zorg voor te dragen dat de ingevulde formulieren met alle gegevens en informatie weer keurig bij DUO komt.

Gescheiden ouders dienen dus apart op te geven wat hun inkomen is.

Ik ben heel blij je weer te lezen!
En misschien dan maar een klein scheutje wodka in de wortelsap van Buster? ;)

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jou!
:-*

Knibbel

Bewondering voor je lieve Lotte, wat je de afgelopen weken weer voor mekaar hebt gekregen en hebt doorstaan. Heerlijk nieuws dat het met het financiele gedeelte wat rooskleurig begint uit te zien. Dat dit zich vooral mag voortzetten.

En jij als moeder, geweldig hoe je in je eentje zowel als moeder als ook de taken van vader vervult. Dit kan soms heel zwaar zijn en erg emotioneel beladen. Maar jij staat er toch maar weer. Jouw dochters boffen enorm met zo'n mam als jij.

Veel liefs

lotte

zo, daar ben ik weer even...
er zijn van die dagen, dat alles teveel is, en je zo boos kunt bent van binnen, dat je het liefst de boel ff kort en klein wil meppen...  >:(

Pitbulllklup komt wat mij betreft ook in aanmerking voor een titel, in de hoek van, hoe moeilijk kunnen we het iemand maken.  :-\
Ik ben nu al ruim een maand bezig, om de bevestiging te krijgen dat de dossiers gesloten zijn.
Is niet gebruikelijk zeggen ze dan. Nou sorry, ik wil toch graag op schrift dat de dossiers gesloten zijn.
Nou dat is eindelijk gelukt. ::)
Toen stap 2, weer een mail aan de pitbullklup, over het overschot dat zij in hun bezit hebben, en al hoewel ik ze hartelijk dank voor de bevestiging dat de dossiers gesloten zijn, ik graag cijfermatige overzichten wil zien...

Nou en toen kwam daar vandaag eindelijk reaktie op.... en wat voor een reaktie...... :o
dat ze inderdaad een overschot hadden van 1154 euro, en of ik even mijn REKENINGNUMMER wil doorgeven zodat ze het kunnen overmaken.....  :o :( >:( ;D
En hoe reageer je dan.....

Ik ben er de afgelopen 3 jaar, echt niet iedere maand met een zak geld naar toe gegaan.
Ben er nooit wezen pinnen.... nee... veel gewaagder dan dat.... door middel van een bankoverschrijving... :D

Werkelijk waar....

ik heb tot 100 geteld, en toen maar gereplied, dat ze het overschot konden storten op het rekeningnummer waar ze ook de afgelopen 3 jaar de maandelijkse termijnen van hadden ontvangen....
;)
of ze het gesnapt hebben....
ik weet het niet, maar moedeloos wordt je er wel van.

En dat die andere klup... dossier was gesloten, afgelopen maandag officieel bericht gekregen, dat ze de  laatste termijn van de pittbul klup hadden ontvangen.
Nagevraagd vandaag bij pittbullklup, betaling is gedaan op 9 juli.
Kan iemand mij dan uitleggen, waarom mijn werkgever die termijn ook nog even ingehouden heeft op mijn salaris? ::) ::) Want ik snap het even niet meer hoor....  ;D

Ik weet wel, dat als ik het hele scenario opnieuw zou kunnen doen, ik toch een andere weg zou zijn gaan bewandelen... dit is energievretend, frustrerend, en alles wat erbij komt kijken.

Dan even over de papieren die ex moet aanleveren voor aanvullende beurs van dochterlief. Hij woont in het buitenland, en staat volgens zichzelf, boven de wet.
Feit is wel, dat dochterlief haar aanvullende beurs afgewezen kan worden, aangezien meneer zijn stukken niet aanlevert.
Daar slaapt meneer geen nacht minder om, aangezien hij toch al niets bijdraagt aan de opvoeding van de dames.
Nee, de gebeten hond in dit verhaal is dochterlief.
En natuurlijk kan ik zeggen, dochterlief, red je ermee.... maar zo zit deze moeder niet in elkaar....  ;)
dus toch maar weer op onderzoek uit, hoe we meneer zijn gegevens kunnen buitensluiten.... alternatief...de advocaat er weer achteraan. ... >:(

Zo, ik ben het kwijt, en doe me nu maar een wortelsap, met wat vodka... ;D

Buster

Lieve Lotte,..

Tja, administratie en pitbullklups gaan niet samen.
Dat heb je met afdeling innen die niet in het zelfde kantoor zit als afdeling betalen.
De afdeling communicatie heeft er al interne cursussen aan besteed maar loopt aan tegen de afdeling management die hier niets van wil weten.

Maareuh,.. (komt ondertussen aanzetten met een heerlijk koel glas wortelsap)
Je bent er dus van twee af! Bevestigd en al!

Ach en je werkgever?
Die zal last hebben gehad van een zonnesteek.  ::)
Wellicht een wortelsapje?

Veel belangrijker; Je dochter.

Ik lees hier dat hij haar kan machtigen om zijn gegevens op te vragen.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/ouders_met_een_buitenlands_inkomen.asp

Ow, en nog beter, hier lees ik dat het helemaal buiten hem om kan.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/uitzonderingen/problemen_met_je_ouders.asp

Erger is wat het met je dochter doet.
Dat hij niet snapt of wil snappen wat dat met haar doet laat ik even buiten beschouwing, we zijn hier namelijk netjes.
Maar wat een kl@t# streek zeg.
De enige troost die je kan bieden is dat jij een groter aandeel hebt in haar opvoeding dan hij.
Je moet er toch niet aan denken dat ze hier dagelijks aan bloot staan.

Zo, dat gezegd hebbende mag Libra arriveren met de Wodka.

Knuf

Be

He bah - dat onderste stukje dan. Hoop dat het allemaal goed komt met de aanvullende beurs. EN DAT ZE SNEL JE REKENINGNUMMER GEVONDEN HEBBEN!!! Idd weer te gek voor woorden ;)

Kaatje

Lotte, ik hoop ook voor je dochter dat ze de aanvullende beurs krijgt. Ik lees op de link van Buster om het inkomen van 1 van de ouders buiten beschouwing te laten het volgende:
Bijvoorbeeld omdat je sinds je twaalfde jaar geen echt contact meer met je ouder(s) hebt. Of omdat je een ernstig en structureel conflict met (één van) je ouder(s) hebt.

Om het inkomen van je ouder(s) buiten beschouwing te kunnen laten, vragen we om bewijsstukken waaruit je situatie en de ernst hiervan moet blijken. Dit is soms een zware en moeilijke procedure.  Wil je het inkomen van je ouders buiten beschouwing laten?

Uit eigen ervaring weet ik dat DUO niet makkelijk het inkomen van 1 van de ouders buiten beschouwing laat. Ik heb het zelf in mijn studententijd aangevraagd. Stukken van de rechtbank van de scheiding, doktersverklaring en nog een aantal dingen moeten insturen. En ondanks geen contact met mijn vader, is het niet toegekend en hebben ze het inkomen van mijn vader meegenomen bij de berekening van de studiebeurs. Hierdoor kreeg ik geen aanvullende beurs en moest ik het geld zelf gaan halen bij mijn vader. Dit heb ik nooit gedaan. Mede hierdoor heb ik geld geleend van DUO en is dit nu mijn grootste schuldeiser gelukkig met de laagste rente.

Lotte vecht voor je dochter dat ze die aanvullende beurs krijgt en desnoods dat deel wat haar vader zou moeten betalen, dat hij dat ook gaat betalen.

Buster

Sorry, de tweede link had een email verwijzing.

Maar daar staat dus ook in;

Inkomen ouder(s) opvragen
Je kunt het formulier Verzoek inkomen ouder(s) opvragen gebruiken als je ouders hun inkomensgegevens niet willen of kunnen insturen of als je niet weet waar ze wonen. Wij gaan dan zelf op zoek naar de inkomensgegevens van je ouder(s) en berekenen daarna alsnog je aanvullende beurs.

Knibbel

Lieve Lotte, ook ik hoop dat het allemaal goed komt met de aanvullende beurs van je dochter. Hè wat vervelend toch iedere keer, heb je net het ene achter de rug, krijg je het volgende weer.

En de pitbullklup, ja je hebt het wel over de belastingen hè, zo gauw ze geld van je krijgen weten ze alles over je, maar als jij van hun geld terugkrijg...........

Weegschaaltje

Super dat je weer schuldeisers hebt kunnen afstrepen. Ga je toch lichter van lopen ondanks alle energie wat t vreet omdat je er continue achter aan moet hollen.

Ik hoop voor je dochter dat ze de aanvullende beurs gaat krijgen. De basis beurs is echt zo laag. Mijn zoon kreeg tijdens zijn studie alleen de basis beurs. Hij kreeg dan wel per maand een klein bedrag aan alimentatie van zijn vader. Met zijn krantenwijk en de boeken kosten die ik destijds heb betaald ging t allemaal net.