vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Jeetje wat een ellende zeg. Het enigste wat ik kan bedenken is salaris op andere rekening laten storten. Maar als er eeen beslag is neem ik aan dat loon administratie dat over moet maken naar de eiser??

Buster

Lieve Lotte,

PZ heeft de plicht uit te rekenen wat je beslag vrije voet is.
Dat bedrag moeten zij aan je overmaken.
Hoe de verdeelsleutel is tussen de twee klup, dat mogen ze onderling uitvogelen.
PZ mag/moet klup twee dan ook verwijzen naar klup 1.

Jij hebt recht op de beslagvrije voet.
WB art. 475d lid 1, b2.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Rv/475d.html

Hou vol!

lotte

@buster,

waar het om gaat is, dat a) de hoogte van het loonbeslag voor het oorspronkelijke bedrag is gedaan.

dat pittbul klup vindt dat kluppie b contact met ze op moet nemen, en dat absoluut niet andersom is.
kluppie b, is zo'n chaosklup, die de urgentie ervan niet inzien.

ik moet dus nu heel snel mijn beslagvrije voet gaan berekenen en doorgeven aan pz.

Feit is dat er volgen de pittbulklup, na de vt verrekening van de maand mei, nog een bedrag van 551 euro is (en dus veel lager, dan het verschil tussen mijn loon, en mijn beslagvrije voet)

En dat allemaal terwijl je gewoon full time aan het werk bent... adem in, adem uit

Buster

De eerste beslaglegger (pitbull kluppie) is hoofdverantwoordelijk voor de verdeling, daarvoor moet kluppie b zich wel melden en aansluiten.

De hoogte staat vast.
Dus bezwaar aantekenen bij de eerste en de tweede blijven doorsturen naar de eerste.
En alleen GDW's kunnen beslag leggen, dus als je er niet uitkomt kun je melding maken bij de KbvG. http://www.kbvg.nl/index.php?id=133

Blijven ademen!

lotte

Mogen ze uberhaupt loonbeslag  leggen wanneer ze ook al geld ontvangen dmv beslag op de vt?
:'(
Feit is wel dat dit grapje terugdraaien echt niet voor donderdag gaat lukken

Buster

Lotte, ze mogen beslag leggen op alle inkomsten (dus ook toeslagen) met behoud van de beslag vrije voet behalve;

- bijzondere bijstand w.o. langdurigheidstoeslag, hier kan geen beslag op worden gelegd.
- huurtoeslag, alleen de verhuurder kan beslag leggen voor een huurschuld
- kinderbijslag, alleen voor verhaal van uitkering voor levensonderhoud van kind
- zorgtoeslag, alleen de zorgverzekeraar kan beslag leggen voor een premieachterstand basisverzekering
- kinderopvang toeslag, behalve door een kinderopvang organisatie bij achterstand
- onkostenvergoeding ambtenaren
- studiefinanciering
- tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten
- overlijdensuitkering ANW, AOW, TW, Wajong, WAO, WIA, ZW
- extra verhoging vanwege hulpbehoevendheid Wajong, WAO, WIA
- tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten
extra tegemoetkoming AOW en ANW

Kindgebonden budget weet ik eerlijk gezegd niet,... Het gaat erom dat de staat niet via inkomensondersteunende toeslagen de schulden betaald. Vandaar dat VT wel onder beslag valt.

Voor meer info; http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=14
De VT valt dus onder het inkomen waarop beslag gelegd mag worden. Mocht achteraf de BD besluiten dat er teveel is uitgekeerd weet ik niet wie dan weer moet terugbetalen.

Het loonbeslag mag hier dus bovenop (helaas)  :-\

Buster

Lotte, vraag wel om een specificatie van het openstaande bedrag.
Doe dat per telefoon en bevestigd per email of post.

Reken alles na en lever dat ook in bij PZ zodat ze niet teveel inhouden.

Als je nu in de knel gaat komen met overige GDW's die mogen aansluiten bij het beslag of een maand wachtten. Incasso's hebben even pech, zij kunnen juridisch gezien niet aansluiten.

Succes!  ???

lotte

het komt ook allemaal wel goed,
vandaag krijg ik van de pittbulklup een overzicht van wat zij gereserveerd cq reeds overgemaakt hebben.
Anderzijds fax ik klup b vandaag maar even berekening van het juiste beslagvrije bedrag, met het vriendelijke verzoek mijn werkgever met spoed de juiste papieren te doen toekomen.

wat het hele kromme aan het verhaal is, A) ik heb zelf geen post van de deurwaarder gehad, terwijl dat toch door een deurwaarder persoonlijk wordt overhandigd, of in de brievenbus gedaan.
B) dat, ondanks dat ze in april een betaling hebben ontvangen, gewoon beslag leggen, voor het beginbedrag, zonder de betaling te verrekenen.

Voor de rest zal ik vrijdag alle partijen mailen, dat hoe vervelend ik het ook vind, ik komende maand dus niet aan mijn verplichting kan doen, met alle bewijsstukken erbij, waardoor duidelijk wordt aan wie ze dat te danken hebben.

Voor de rest gaan we gewoon door met ademen... en maken we er weer een mooie dag van...
en we doen alles gewoon ff tussendoor, terwijl we gewoon aan het werk zijn  ;D

Buster

Knibbel

Wil je even sterkte toewensen, lieve Lotte. Het wordt weer aanpakken voor je deze week. Maar, jou kennende, ga jij er weer voor.

Ik denk aan je. Van mij een dikke warme knuffel.

Veel liefs......
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

lotte

als er iemand op dit moment hoofdpijn heeft, dan ben ik dat wel  ;D

Gisteren nog maar weer eens met de pitbul klup gebeld, nee, daar was geen contact mee opgenomen.
Dus ik weer naar de andere klup gebeld. En eindelijk, hallelujah, een kwalitatief functionerende dame aan de lijn gehad.

ze gaf tijdens het gesprek toe, dat ik nog helemaal geen post kon hebben ontvangen, omdat die nog niet aan mij verstuurd was.
Dus toen de discussie over hoe ik dan in hemelsnaam bezwaar kon aantekenen tegen de beslagvrije voet.

Vervolgens de discussie over de hoogte van de claim. Ik gaf aan dat die absoluut niet klopte.
Was ze ook met me eens, moest minstens 566 euro af. Ik gaf aan dat ze moesten bellen met de pittbul klup, en dat er dan nog veel meer van de vordering af kon.

Ze liet me zo waar ook even mijn frustraties spuiten over de hele gang van zaken, en gaf aan, dat ze contact met me zou opnemen.
Ja ja, die kennen we dacht ik.

Terug op mijn werkplek, verbazing, had ik de mail over de herberekening van de beslagvrije voet al binnen.
Alles meteen terug gemaild.... en nog geen uur later belde ze zowaar terug. ::) ;D

Mijn verhaal had ze gecheckt bij de pitbull klup en dat klopte. Ze ging de herziene stukken meteen opstellen en versturen aan mijn werkgever.
PZ gaf vandaag aan, dat ze het loonbeslag een maandje uit stellen, aangezien ze nog tot 9 juni de gegevens mogen aanleveren bij de deurwaarder.
Ipv van een beslag van 1800 euro, hebben we het nu dus over een 515 euro volgende maand.
Ook niet leuk, maar wel te overzien. En met de kinderbijslag in juli, valt die klap dus wel op te vangen.  ;)

Weer een stevig staaltje  ;D ;D ;D
En nu een borrel

Kaatje

Dat is ondanks alles wel heel erg fijn nieuws :) :)

Buster

Hulde aan alle kwalitatief functionerende vrouwen bij pitbull clubs!!!!

Zonder gekheid, ben blij dat de druk nu van de ketel is (of in elk geval minder) dat de claim minder blijkt en je dus toch in je gelijk bent gesteld.

Weegschaaltje

Tjonge jij kan echt ijzer met handen breken. Het feit dat je er zo boven op zit leverd je wel 1300,- minder op. Ook al klopte de berekening van hun kant niet.

Libra

;D ;D ;D ;D ;D

That's my girl!!!!!

Ik kan je wel zoenen, dame en dat ga ik bij deze dan ook even doen!! ;)
:-*

Je bent en blijft een kanjer!
Ik ben heel blij voor je dat dit nu toch weer enigszins "goed" opgelost is en de "schade" te overzien valt.
Bijkomend voordeel, je bent dan wel weer in 1 klap van een schuldeiser af!
1 down, op naar de volgende!! :)

*Het komt wel goed, schatje*!!!!

Een hele dikke knuffel voor jou en (uiteraard!!) een heerlijke borrel! ;D
:-*