vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Niks te rustig! Dansje door de kamer!!!

Dit is heel fijn nieuws.
Ook al blijft het salaris hetzelfde een stukje zekerheid en minder reistijd is erg fijn.
Gefeliciteerd!

lotte

waar ik altijd ongelofelijk tegen aan zie, zijn gesprekken met de mensen die de salarisadministratie doen.
Na m'n ervaring met een werkgever, die heel negatief tegenover mijn schulden stond, heb ik er bij mijn huidige werkgever voor gekozen om open kaart te spelen.
Aan te geven dat er deurwaarders salaris gegevens konden opvragen, maar dat in principe voor alles gewoon keurig betaalregelingen lopen.

Mijn ervaring echter met die grote klups (lees deurwaarders) dat je echt een nummer bent, en dat wat je met de ene werknemer bespreekt, en regelt echt niet altijd bij de andere collega terecht komt. 

Een nieuwe baan, zou dus betekenen, dat ik weer zo'n gesprek moet voeren. En daar zie ik tegen op  :-\

En vanochtend, toen ik koffie stond te zetten, bedacht ik me ineens, dat ik niet eens meer weet, hoe het voelt, om gewoon te kunnen kopen als je iets mooi vindt.
Gewoon echt uit de band te springen.
Ik weet niet meer hoe dat is, ik kan het niet meer herinneren... :o
ik word oud   ;D

Buster

Weet je wat het grote verschil is met toen en nu?
Je weet nu wat je te wachtten staat bij loonbeslag.
Je weet welke gegevens er nodig zijn.
Je weet wat je overhoud na zo'n beslag en dat je daar (hoe krap ook) van kunt rondkomen.

Je komt dan dus meer beslagen ten ijs.
Moet je voorstellen dat je naar P&O gaat met het verhaal;
"Het kan zijn dat de Firma Pikmijnloonin bij u aanklopt. Ik zou het fijn vinden als u dan even contact opneemt zodat ik voor de juiste gegevens kan zorgen"
"Ach ja, lang verhaal, komen we ook wel weer uit, laten we eerst maar eens aan de slag gaan"
"Heeft u mijn telefoon nummer?"

Mijn zo'n soort gesprek zeg je precies hetzelfde zonder de zware lading.

En die uitgaven, ik krijg tegenwoordig een knoop in mn maag als we geld uit gaan geven. Ook al heb ik ervoor gespaard en is het hartstikke nodig. Huilend sta ik dan in de winkel,.. zucht.
Ooit,.. ooit,..

lotte

heel herkenbaar hoor buster, ook ik heb daar ongelofelijk last van.

ik vind zelfs de gewone boodschappen doen al verschrikkelijk, want dan loop ik al enorm te balen. Terwijl ik heel goed weet dat dat allemaal gewoon door hoort te gaan.

Nog even buffelen, ook onze tijd komt er echt weer aan. Ben ik van overtuigt!

lotte

goedemorgen allemaal,

is er hier toevallig ook iemand die alles van belastingen en de diverse plafonds afweet?
Mbt kindertoeslag, tegemoedkoming ziektekosten, loonbelasting ed?

Ik zou graag door middel van een pb tje even met iemand daar over gedachten van wisselen

Dank je wel
en fijne dag maar weer! Ook al regent het

lotte

peter

Lottte,

Ik heb hier beperkt verstand van, waarom bel je niet met de belastingtelefoon?

Peter
Administrator Forum

lotte

*)omdat die klup echt niet mijn beste vriendje is  ;)
*)omdat ik zelfs met hen altijd het gevoel heb, dat ze zichzelf rijk rekenen, en dat het liefst over mijn rug.

Maar ik ben inmiddels weer wat verder.
Het komt er op neer, dat doordat ik net boven een magische grens uitkom, m'n zorgtoeslag kwijt zou zijn. En, dat doordat mijn dochter 16 wordt, en ik meer inkomen heb, dat ook allemaal weer veranderd.

Wat niet weg neemt, dat ik deze baan gewoon moet gaan nemen, als we er een beetje uit kunnen komen.
Ik kom uit een hele luxe cao, met 40 vakantiedagen per jaar, en dat kennen ze hier niet. Dus maar eens kijken of ik daar iets compensatie voor kan krijgen.

Maar aan de andere kant, er ligt nu al wel een bod van 300 euro bruto meer loon dan wat ik nu heb, en ik zou mijn reiskosten van 275-300 euro kwijt zijn.

Een ieder hier verklaart me waarschijnlijk voor gek, en begrijpt wellicht niet dat ik er uberhaupt nog over na denken moet.
Met deze baan kies ik voor zekerheid, maar zeker niet voor gezelligheid.
Maar ben ik uberhaupt in de positie om voor gezelligheid te kiezen, met een bijna studerend kind?

Schuld bij de belastingdienst bestaat na verreking van mijn aangifte 2011 nog uit 3.107 euro. Dat gaat me dit jaar dus wel lukken.(ze houden standaard mijn voorlopige teruggave in van bijna 600 euro)
Bij de overige eisers staat "nog" op 23.000 euro en een beetje, mede door die 5,5 die ik extra voor mijn kiezen heb gekregen.  :-\

Voor de rest loopt het allemaal gewoon door. Tijd kan me niet snel genoeg gaan. Ik kan niet wachten om onder de 20 duizend te duiken. :D

lotte

weer post van de belastingdienst, ze waren nog wat vergeten te verrekenen. Het bedrag is nog 160 euro lager.

En nog maar eens goed naar die brieven van die blauwe klup gekeken.
Zebrengen me overal gewoon die invorderingrente in rekening, terwijl er keurig een betaalafspraak is, die nooit te laat betaald wordt, want ze incasseren het zelf. Dat zij pas op 12 april de betaling van 20 maart wegboeken daar kan ik niets aan doen.

Maar weer een brief naar die klup, met het vriendelijke verzoek of ze dat allemaal nog even willen corrigeren. Al met al gaat het om een kleine 100 euro die daarmee nog weer van de schuld afgaat.
Het gaat me lukken, voor het einde van het jaar, ben ik klaar met die klup. En dan heb ik de eerste hele grote schuld toch op eigen krachten afgelost, in 3 jaar tijd.
En daar ben ik trots op!

sacredfour

QuoteMaar weer een brief naar die klup, met het vriendelijke verzoek of ze dat allemaal nog even willen corrigeren.

Juist Lotte, zo doe je dat! ;D ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

lotte

en gisteren weer 2 enveloppen van die klup, tjeempie, die gasten lopen echt vet achter met hun administratie hoor...
laten we daar met zijn allen absoluut maar geen voorbeeld aan nemen. ;D ;D

@ sacredfour, en dan ben ik in hun geval een superbitch hoor, want ik breng de post altijd persoonlijk langs, en vraag dan altijd een bonnetje voor ontvangst. Zonder de kosten van het aangetekend versturen.
Maar het is zeer effectief, ik weet zeker dat ik binnen een week wel antwoord heb van die klup.  ;D

ik ben nog steeds aan het nadenken over die nieuwe baan, heeft iemand zinnig advies?

Buster

Lotte, het is en blijft een persoonlijke keuze.

Maar om de zaken puur praktisch te houden;

Het levert per jaar

lotte

dank je wel buster, daar kan ik wat mee.
even een samenvatting, het levert me 300 x 12mnd x 1,08 vakantiegeld meer op.
het scheelt me 300 euro reiskosten per maand, x 12 dus inderdaad, 3600 netto.

maar dan, ik lever 16 vakantiedagen in. Dat is nogal wat. Maar, als ik daar tegenover de reistijd zet, van 10 uur in de week, die zomaar wegvallen. Dan valt dat ook weer weg.

Ik heb gisteren open kaart gespeeld met mijn werkgever, hij ging nadenken over een andere constructie door middel van een business ov chip, en wat voor een opties hij nog meer had.

Al met al, kon hij zich mijn dilemma wel voorstellen...  :)

lotte

zo, daar ben ik weer eens. Een week vol denken, malen en draaien.
En dan lezen ik hier over ontslag en de problemen die daarmee ontstaan, en bedenk me dan, dat een rijk mens ben, omdat ik zomaar kan en mag kiezen tussen 2 banen.

Het leek erop dat de aangeboden baan in kannen en kruiken was, maar er komen steeds meer vriendelijke verzoekjes waar ik aan moet voldoen. En daar wordheelkriegel van. Kennismaken met de algemeen directeur. Prima, Moet eerste week mei. Dat kan, maar enkel in de avonduren, ivm de bezetting bij mijn huidige werk.
Keurig allemaal van tevoren aangegeven.
Waar komen ze mee, 9 uur, donderdagmorgen! Heb ik russisch gesproken? Of zijn dit allemaal testcases?

In iedergeval, ik heb daardoor wel een besluit genomen vannacht. Als mijn huidige werkgever mijn ov kaart volledig wil vergoeden, en mij 1 of 2 stapjes erbij wil doen op de functieschaal, blijf ik mooi zitten waar ik zit.

Verklaar me maar voor gek, maar geld is niet alles.... ook niet wanneer je zoals ik toch wel redelijk in de schulden zit.

Vandaag de aflossingen weer gedaan. Hoera! er is weer 625 euro afgeboekt bij de verschillende instanties.

En.... het vakantiegeld is binnen. Het is lang geleden, dat ik zo'n mooi saldo op de bank had staan... voel me even een heel rijk mens.  :)

Chrissie

Lotte, jij moet doen waar jij je goed/prettig bij voelt dat is het allerbelangrijkste! Schulden hebben en aflossen is al zwaar genoeg en als je je ergens prettig voelt dan houdt je het beter vol en dan kan je tot een beter einde brengen.

Je lost goed in, heerlijk om te zien ga zo verder zou ik zeggen. ;)

Wat een super gevoel h
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Lotte,

Volg je gevoel!
Die zit er vaak niet naast.
Ik hoop voor je dat die kaart betaald word.
(volgens mij kan je baas daar zelfs belasting voordeel mee opdoen,.. maar dat weet ik niet zeker)

Hou vol en geniet van je saldo ;)