vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

lotte

Dank je wel lieffie.... precies wat ik nodig had ;D ;D ;D

Het is vrijdag, thank god it's friday... tjonge wat was dit een week vol emoties... totaal leeg....  :'(

Maar dan denk je alles gehad te hebben, dan word je gisteravond gebeld door je ex, met de mededeling, dat hij de jongste mini me, gewoon nog even een extra week bij zich houdt... en dat hij dat de jongedame al beloofd heeft ook.

Jongedame aan de lijn, die was verdrietig, begreep mijn verhaal wel, over regeltjes en schoolgaan, maar evengoed toch verdrietig.
Gesprek geeindigd en aangegeven dat ik haar vanavond weer zou bellen... nou ik had nog niet neergelegd, of ex belde weer, en tierde het uit... heerlijk  >:(
Daar zat ik echt heerlijk op te wachten.... zucht.... ::)

Vandaag maar met school gebeld, en alles is weer geregeld... maar ik ben zo boos van binnen.... krijg verwijten naar mn hoofd als, je bent er nooit, en wanneer je thuis bent, loop je te poetsen en boodschappen te doen...  ??? Zijn dat geen zaken die er bij horen?  :D

James is helaas nog steeds met vakantie, en dus moet ik toch echt alles zelf doen... verdrietig is het wel, en ik voel me wel aangetast in mijn moedergevoel...  :-[

Financieel, gaat alles heerlijk, lig gewoon strak op schema, en gaat dat gewoon in dalende lijn door... heerlijk... doe ik toch nog iets goed.  ;D ;D

missy

Lieve Lotte,

Ik heb net je verhaal gelezen en ik moet zeggen dat ik diep respect heb voor de manier hoe je dit allemaal doet. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het moet zijn voor je, ook met 2 opgroeiende pubers en zo'n fijne meedenkende ex......Chapeau!
Dat het je lukt om je toch aan zo'n straks schema te houden en je schulden nog in te lossen echt petje af, ik hoop dat ik het half zo goed als jij kan doen dan ben ik al best heel tevreden denk ik ;)

lotte

Lieve Missy,

je doet het goed, wanneer je het doet op de manier die bij jou past  ;) Daar zijn echt geen regels voor hoor lieve dame.

En wat betreft die pubers, tja...  ;D
weet je, ik probeer het standpunt vast te houden, dat mijn meiden er niet om gevraagd hebben om in deze wereld neergezet te worden, dat was de keuze van hun vader, en van mij.
Ik ben gek op mijn meiden, maar probeer ze wel voor te bereiden op deze maatschappij, door ze toch relatief veel dingen zelf te laten doen.
Naar de bibliotheek, digi-d code aanvragen, het studiefinancieringsverhaal zelf uit laten zoeken (en op de achtergrond doet moeders dat ook)
Meehelpen in het huishouden, tja, dat ligt bij mij een klein beetje gevoelig, omdat ik als kind (lees vanaf mijn 9de) zelf al zoveel moest in de huishouding.

Koken etc, doe ik vaak samen met de meiden, of ze doen het samen. Er zijn geen richtlijnen over hoe je het moet doen, ik doe het op mijn manier, volgens mijn gevoel... en de ene keer pakt dat super uit, en de andere keer, tja, dan voelt het toch een klein beetje als falen.
Moraal van dit verhaal  ;D We doen het allemaal best goed...  ;D ;D

Maar laat nu maar een borrel komen, want het is bijna vrijdagmiddag, en we hebben hem wel verdiend....

missy

Klopt, iedere situatie is anders en meer dan ons best doen kunnen we niet toch. Ik bedoelde ook vooral te zeggen dat het wel een keuze is die je maakt en er genoeg mensen zijn die die keuze niet (kunnen) maken, dus dat je best heel trots mag zijn op wat je bereikt heb al.

*Zet alvast een fles wijn in de koelkast*

Vlinder307

Quote from: lotte on Feb 08, 2013, 10:47 AM

Financieel, gaat alles heerlijk, lig gewoon strak op schema, en gaat dat gewoon in dalende lijn door... heerlijk... doe ik toch nog iets goed.  ;D ;D

????
Moet ik dit  nu positief of negatief opvatten....

Verder..... ooo wat begrijp ik je verhaal goed , kids begrijpen echt niet dat je veel moet werken om brood op de plank te brengen mijn kids zeggen (dat moeten andere moeders toch ook??) en denken altijd dat het bij een ander "groener" is.
En ja als je thuis bent ligt daar ook weer het nodige op je te wachten pff....
Ik weet even niet meer hoe oud je kids zijn maar de mijne zijn oud genoeg om ook taken te doen en dat moet ik maar een drastisch aan gaan schaffen.
En die "leuke" verassingen die ex aanschaft ken ik ook het kost allemaal zoveel extra onnodige energie die je beter kan gebruiken en met de juiste communicatie anders opgelost zou kunnen worden.. :-[

Voor mij nu ook weekend!!!
Laten we er even van genieten!!

Liefs Vlinder xxx

Buster

Zo,.. even de tijd om op Lieve Lotte te reageren.

Wat fijn dat je er niet bij zat.  ;D
Maar wat en rot constructie hebben ze bedacht op jullie werk.
Een hele week in de zenuwen,.. fijn voor het moraal  ???

En ja je mini me,..
Ik snap het wel hoor.
Jij bent de hele dag op je werk kopjes thee aan het drinken,de Libelle te lezen en als het tijd is om naar huis te gaan dan neem je nog even de tijd om bij te kletsen.
Daarom kom je ook veeeeeeel te laat thuis.
Dan doe je alsof je moe bent en gaat op je doooie gemakje een afwasje doen.

Zucht.
En het ergste van allemaal, je doet het nog expres ook!

Proest,....

Ik hoop dat de acties aan de telefoon en de dramatische gesprekken met je dochters niet je vlinders in de weg zitten.

Ik schenk en fijn glaasje voor je in.
Proost

Libra

Quote from: Buster on Feb 08, 2013, 08:25 PM
Jij bent de hele dag op je werk kopjes thee aan het drinken,de Libelle te lezen en als het tijd is om naar huis te gaan dan neem je nog even de tijd om bij te kletsen.
Daarom kom je ook veeeeeeel te laat thuis.
Dan doe je alsof je moe bent en gaat op je doooie gemakje een afwasje doen.

Zucht.
En het ergste van allemaal, je doet het nog expres ook!

Proest,....

;D ;D ;D ;D ;D

Ligt hier gevouwen van het lachen, want.........het is allemaal z

lotte

@Vlinder, dat was eigenlijk meer cynisch bedoeld, dat ik in iedergeval nog iets goed doe, namelijk mijn financien  ;D

@Buster en Libra, wat denken jullie wel niet, Libelle? tsss eerder Viva, en breien natuurlijk... en koekjes bakken, en haken, en weet ik veel wat jullie nog allemaal voor kunnen en willen bedenken.

Het verhaal ex, ach ja, dat zijn van die momenten waarop je meteen weer weet waarom het ook al weer je ex is...  ;D

Dat ik als moeder niet perfect ben ;D dat realiseer ik me terdege, maar zolang de meiden in hun onderlinge gesprekken aangeven, dat ik best wel een coole moeder ben, doe ik toch iets goed.
Dat de jongste mini me, even in dubio zit, kan ik ook heel goed begrijpen. Hier heeft ze 1 veel oudere zus, daar heeft ze een thuisblijvende moeder, een klein halfbroerjte van bijna 2, en een heleboel (lees 4 stiefbroer/zussen) die wel van haar leeftijd zijn.
Daar zit dus wel iemand iedere dag met thee en koekjes klaar wanneer de kids uit school komen.
De discussie waarom ik 5 dagen werk, in plaats van 4 (doordat ex geen alimentatie betaalt) daar ga ik mijn kinderen niet mee vermoeien. Die info krijgen ze wel als ze volwassen zijn, en dan kunnen ze hun eigen conclusies trekken  ;)

Voor de rest rommel ik gewoon door, zoals ik gister aan een bepaalt persoon al gemeld heb ;), rupsjes worden vlinders, en ik vind het dood eng...

OP Kantoor zijn de eerste bureaus leeg geruimd, afscheid genomen van de eerste mensen. Blehhhh niets aan, maar het hele emotionele is er gelukkig af :'(

lotte

Tijd voor een update,
er is gewoon geen update... brievenbus blijft godzijdank gewoon leeg, en vult zich enkel met folders  ;)
Op het werk is de rust enigszins weer gekeerd, en priv

Buster

Jawhol!

Goed gedaan!
Ik ga voor je duimen.

Be

Ohhh goed plan! Ik zeg: op de bus met die brief!! Maar idd ff wachten tot 'kleine' er ook weer is.

missy

Goed gedaan lotte!

Jij draagt al jarenlang alle lasten alleen laat hem ook maar eens wat doen. En wel huis kopen maar niet voor je kinderen zorgen....? Dat kan natuurlijk niet!

Ik tel met je mee tot de kleine weer thuis is :-*

Libra

Lieve Lotte,

You rock girl!!!!!

Ik ben (plaatsvervangend ;)) supertrots op je!!

Ja, natuurlijk!!!, zodra de jongste mini me weer veilig bij je in huis zit, brief METEEN aangetekend versturen!
Heel strak plan!!

Werd tijd dat je een keer op je strepen gaat staan! ;)
En ja, doorgaan en uitvechten in de rechtbank!
Je vraagt niets onfatsoenlijks of illegaals!!
Hij was tenslotte ook zo flink om ze mede op deze wereld te zetten en ja, aan het krijgen van kinderen hangt een prijskaartje.
Me dunkt dat jij je aan die deal gehouden hebt!!

En nu...?
Straks weer heerlijk genieten van de jongste mini me en volgas met die vlinders!! ;) ;D ;D
Wordt tijd dat die "rupsjes" tot volle wasdom komen!!

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel!
:-*

lotte

Tijd voor een update, en wat voor een update  :'(

maar eerst het goede nieuws, mini me is weer heel terug thuis! Godzijdank, en de vervolgstap van de brief kan nu in werking gezet worden.  ;)

Maar dan weer een stukje naiviteit van Lotte, waar ze nu de prijs heel hoog van betaald... ik liep met een oogontsteking, tenminste dat dacht ik...
Om een lang verhaal kort te maken, donderdagavond op de huisartsenpost, vrijdagochtend bij de oogarts, en heb even een diagnose gekregen, die ik nog steeds zit te behappen, een extreme hoogoogdruk in beide ogen, waarbij in het rechteroog, de boel al dusdanig beschadigd is, dat mijn zicht nooit meer dan 25procent is, en dat het in de toekomst ook nog minder zal gaan worden.
Links is het oog gelukkig beter, daar zit ik op 80 procent zicht.
Alles is er dus nu op gericht om de druk omlaag te brengen, en ergere schade te voorkomen.

Ja, en wat dan... ben gewoon gaan werken vrijdag... heel lief opgevangen door leidinggevenden en collega