vrij zijn

Started by lotte, Mar 01, 2012, 08:22 PM

Previous topic - Next topic

Buster

De galajurk is uitgezocht, en geheel in de eigenstijl van de jongedame, is ze gegaan voor een jaren 50 halterjurk, zwart met witte stippen, met pettycoat 
Afgemaakt met rode strik, en rode pumps... sneeuwwitje newstyle zoals ze het zelf noemt... 

Wauw, het klinkt geweldig!

Libra

Fijn om weer even wat van je te horen, lieve Lotte.
Ik mistte je al!! :)

Ik sluit me aan bij Buster, het klinkt zeker fantastisch!
Ik stel me zo voor dat ze er uitziet als een plaatje!!

Quote from: lotte on Nov 22, 2012, 09:41 AM
Maandag ga ik weer een halve dag werken, het is tijd. Die maand thuis heeft mijn geestelijk welzijn absoluut geen goed gedaan... ;)

Ik kan me er iets bij voorstellen, omdat je nu geen afleiding hebt!
Dat is het voordeel van het hebben van een baan. Je wordt (in ieder geval een paar uur per dag) min of meer gedwongen de dingen te laten voor wat ze zijn, omdat je je moet concentreren op je werk.

En fijn h

lotte

gelukkig heeft mijn engel wel naar me geluisterd... ;D salaris is binnen... ;D ;D

dus zit ik nu een lijstje te maken om de noodvoorraad weer aan te vullen... dat was ook wel weer de hoogste tijd.

door de verkoop van 10 vakantiedagen heb ik bijna een normaal loon, merk ik bijna niets van het loonbeslag, maar doordat ik tijdelijke afspraken heb met schuldeisers, heb ik dus een klein reservepotje waaruit de galakleding gefinancierd wordt, en gaat er 50 euro naar de spaarrekening.  :D

ik heb een winterjas achteruit laten hangen, kosten 69,95. Ik weet dat ik echt een nieuwe jas nodig heb, de mijne is uit januari 2005... maar toch keert mijn maag zich om bij het idee dat ik zoveel geld moet uitgeven....we kunnen er een week van eten.... :'(

Ik laat het allemaal maar even bezinken, terwijl ik mijn huishouden ga doen....
;D

Kaatje

Quote from: lotte on Nov 23, 2012, 09:26 AM
ik heb een winterjas achteruit laten hangen, kosten 69,95. Ik weet dat ik echt een nieuwe jas nodig heb, de mijne is uit januari 2005... maar toch keert mijn maag zich om bij het idee dat ik zoveel geld moet uitgeven....we kunnen er een week van eten.... :'(

lotte, wat voor soort winterjas zoek je? ik heb er hier nog 1 liggen, een zwarte tot op de heupen, wel stof aan de buitenkant (geen ski jas) maat weet ik zo niet, zelf 1x gedragen, maar trek t niet meer aan. dus als je wilt en kan je het zo van me krijgen als het ook je maat is.

Buster

Quote from: lotte on Nov 23, 2012, 09:26 AM
de mijne is uit januari 2005... maar toch keert mijn maag zich om bij het idee dat ik zoveel geld moet uitgeven....we kunnen er een week van eten....

Lotte, zonder jas kan jij niet nar je werk, weet je hoeveel je kan eten van je salaris?

Het is zo herkenbaar om alle uitgaven om te rekenen naar je week budget. Maar zonder investeren kun je niet genereren ;)

Libra

Mee eens!!!!!!

Bovendien is het geen frivole uitgave, maar een noodzakelijke, lieve Lotte!!!

En ok

lotte

En toch heb ik de jas niet gekocht.
De uitgezochte jas, was een noodzakelijk kwaad, en niet de jas, die Lotte normaal zou dragen... Niet lottes gebruikelijke stijl  ;D
Uitgezocht om de prijs/kwaliteit verhouding, maar niet een jas die bij mij hoort.... dus.... wacht ik gewoon de uitverkoop af, en hoop ik dan mijn slag te slaan.

Mijn oude jas, draait nu lekker even rond in de wasmasjien, en gaat gewoon nog weer een paar maandjes mee...  ;D

Goed, dan over op de orde van de financiele dag... ik heb die klup maar gebeld.... 10 minuten verder hadden ze eindelijk mijn mails gevonden!
Meneer las, live, de mails door... en gaf vervolgens te kennen, dat zij, als deurwaarder, niet bevoegd zijn, om een betaalafspraak te maken!
Dat heb ik weer hoor, een uitzendkracht bij een deurwaarder. Sorry hoor, maar ik kan er weinig begrip meer voor opbrengen. >:(

Ik ben echt boos op dit moment, pislink mag ik wel zeggen. Kan er slecht tegen mensen die hun vak niet verstaan... en dan zeg ik het uitermate diplomatiek op dit moment.  ;)

Bloem2

Als je een jas zou kopen die je toch niks vindt is het weggegooid geld.
Groot gelijk dat je dan nog even wacht.

Hoe is het werken gegaan, gisteren zou je toch weer beginnen?

lotte

eerlijk antwoord bloem? Het valt me tegen, zeker lichamelijk... en geestelijk....het is erg ingestort de markt waarin ik werkzaam ben... en ook al ben ik voor een jaar verlengd, ik vraag me serieus af, waar ze me mee bezig gaan houden.

Vandaag voor controle naar de gyn, en dan door naar kantoor, en eigenlijk heb ik vannacht bedacht, dat ik wil ze gaan vragen om me minder uren te doen. Ik voel er namelijk weinig voor om mijn tijd uit te zitten... daarvoor is mijn reistijd te lang, en heb ik gewoon genoeg andere dingen te doen, en ben ik liever meer thuis met mijn meiden. Ook al zal dat een financiele aderlating betekenen. Het is het me gewoon niet waard.

Ik wil dus eigenlijk gaan vragen of ze me 4 uur minder willen doen, waardoor ik 1x in de 14 dagen, een dag vrij ben.

Voor de rest? loopt het hier chaotisch, er is een leerling om het leven gekomen bij mijn oudste op school, in haar jaar, en dat heeft de nodige, begrijpelijke, emoties losgemaakt.
Vooral het omgaan met het verdriet van anderen vindt ze heel erg moeilijk.
Maar als ik zie hoe ze er mee om gaat, en hoe mijn huis zondag vol zat, met allemaal hele lange, grote pubers, die samen hier hun verdriet zaten te delen... ben ik trots op mijn meisje, dat zij zich zo opstelt, en zich over haar eigen verdriet even heen zet.
En hoe tegenstrijdig ook, de jongste komt dan thuis met een rapport van minimaal 7,5 en hoger... Apetrots

Het is dus een rare week hier, en dan ben ik ook nog steeds mobiel geband....  ;D ik zit me nog steeds af te vragen hoe ik dat in hemelsnaam voor elkaar heb gekregen....  ;D ;D

Zo, en nu ga ik vliegen, een hele fijne dag allemaal

Bloem2

Hoop dat bij de controle alles in orde was!

Die 4u minder werken kost inderdaad geld, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Volgens mij is bij jou de ergste druk van de ketel wat betreft de schulden toch?
Je hebt het al die tijd gered met minder door de aflossing, dus zul je er financieel
misschien weinig van merken maar qua vrijheid in de 14 dagen veel meer!

Vreselijk van het klasgenootje van je dochter. Veel te jong.
Die kinderen worden dan vroeg met zo'n situatie geconfronteerd.
Ook weer een leerschool maar wel een nare. Sterkte!

Libra

Lieve Lotte,

Altijd maar weer keuzes moeten maken........

Ik kan alleen maar zeggen: doe wat je gevoel zegt en volg je hart!
Tenslotte ben jij de enige die deze keuze kan maken.

Heel veel sterkte met je oudste jongedame.
Dit soort gebeurtenissen hakken erin!!

En top van je jongste jongedame!
Een mooi lichtpuntje!!

Heel veel liefs
:-*

Buster

Lieve Lotte,

Je oudste is een sterke dame, maar kan ze haar verdriet zelf wel kwijt?
Met zo'n moeder moet dat goed komen.  ;)

Hou vol!

lotte

over het uren verhaal gaan ze nadenken. De heren zijn bang om uren in te leveren, en niet meer terug te krijgen wanneer die nodig zijn... maar het verzoek ligt er, en anders, met het belachelijk aantal vakantiedagen dat ik heb per jaar moet ik het ook wel gaan redden hoor...

ik heb de hele week al pubers over de vloer, die thuis hun verdriet niet kwijt kunnen, en hier blijkbaar wel... niets moet, alles mag... dus de ene club zit te praten met muziek, en 2 andere lange lummels helpen de jongste met papier mache en de surprise... er gaan pannen macaroni door en dozen met tissues, en ik heb nog nooit zoveel knuffels uitgedeeld aan pubers, maar ik vind het wel goed...  Ondanks dat ik heel veel werk, toch een moederkloek...  ;D
Vandaag hebben ze de dienst op school en morgen de laatste dienst... het is heftig, heel heftig, maar gelukkig kunnen ze hun verdriet kwijt :'(

Alle betalingen zijn de deur weer uit, maar ik blijf me verbazen over het deurwaarder verhaal.... ik zit er toch over na te denken om daar toch maar even juridische hulp bij te gaan halen, omdat ik met die club niet overweg kan...dus om erger te voorkomen, laat er maar een derde partij tussen gaan zitten ;)

Libra

Lieve, lieve dame,

Je doet het fantastisch!!
De veilige omgeving waar ze kunnen en mogen rouwen, verdriet kunnen en mogen tonen die je ze geeft, is onbetaalbaar!!
En verdient een dikke pluim!

Heel verstandig dat je een derde partij er tussen wilt zetten.
Bovendien bereik je vaak meer als er een juridische partij ingegooid wordt.
Het verschil: zij gaan schermen met artikelen uit de wetgeving en dan maakt men vaak wel een pas op de plaats.

Belachelijk eigenlijk als je er goed over nadenkt, dat je dit soort middelen moet aanwenden om enigzins je "recht" te krijgen.

Heel veel sterkte vandaag en morgen.
Je bent een prachtig mens!!

Ik stuur je licht en liefde als steuntje in de rug voor jou.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel.
:-*

lotte

ik neem mezelf en hen in bescherming, want als ik ergens heel slecht mee om kan gaan zijn dat mensen, die in een machtpositie zitten, zoals deurwaarders, maar die dan vertegenwoordigt worden door personen die zo dom zijn als het achtereind van een varken... >:(
Of door medewerkers die de dossiers niet kennen, en geen benul hebben van waar ze het over hebben... mateloos irritant vind ik dat, en super energie vretend...

En laat ik daar nou net geen tijd en energie voor hebben... ;D